Σε λύσεις AI ποντάρουν οι έμποροι για να μειώσουν τις επιστροφές ρούχων
Μέσα από έρευνα της McKinsey σε συνεργασία με το Business of Fashion φαίνεται ότι ένα 30% των ειδών μόδας που αγοράζονται online επιστρέφονται, όχι μόνο επειδή «οι πελάτες αγοράζουν διάφορα μεγέθη ή στυλ και επιστρέφουν τα περισσότερα από αυτά», μας λέει το France 24. Η πρακτική αυτή στις online αγορές είναι γνωστό ότι μειώνει τα περιθώρια του κέρδους με κάθε επιστρεφόμενο πακέτο να κοστίζει μεταξύ $21 και $46 κατά μέσο όρο για να είναι έτοιμο ξανά για πώληση. Έτσι, για να καταπολεμηθεί αυτό οι έμποροι στρέφονται στο AI.
Καταπολεμώντας τις επιστροφές με τεχνητή νοημοσύνη
Μια νεοσύστατη λοιπόν γαλλική επιχείρηση, η Fringuant έχει επενδύσει στην ανάπτυξη μιας λύσης της οποίας ο αλγόριθμος θα αξιοποιεί το AI για να καταπολεμήσει το πρόβλημα αυτό. Ο πελάτης τραβόντας μια γρήγορη selfie και κατόπιν εισάγοντας το ύψος και το βάρος θα λαμβάνει αποτελέσματα που θα του δίνουν μια καλύτερη ιδέα για το μέγεθος που θα τους ταίριαζε καλύτερα.
«Με τη selfie ανιχνεύουμε την ηλικία, το φύλο τους», για να βοηθήσουμε να “βελτιωθεί” η εικόνα του σώματος του πελάτη που τροφοδοτείται στο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης εξήγησε η ιδιοκτήτρια Zoe Tournant. Συνδυάζοντας αυτά τα δεδομένα και με τις διαστάσεις που παρέχει ένα brand θα μπορεί μέσα σε λιγα δεύτερα να παράγει συμβουλές για τους αγοραστές όπως αν ένα πουλόβερ «πέφτει τέλεια στον ώμο» ή αν υπάρχουν «αμφιβολίες στο ύψος των γοφών» για ένα παντελόνι.
Επί του παρόντος η εταιρεία έχει περίπου 20 πελάτες και μια από αυτές με γυναικεία ενδύματα η Maje, ισχυρίστηκε ότι έχει δει δραματική μείωση των επιστροφών.
Δεν είναι όμως η πρώτη εταιρεία που δελεάζεται από τις υποσχέσεις και λύσεις του AI καθώς και η γερμανική Zalando εξαγόρασε το 2020 την ελβετική νεοφυή εταιρεία Fision, μία από μια σειρά εταιρειών που εργάζονται στην εξειδικευμένη θέση πρόβλεψης μεγέθους και το 2023 υιοθέτησε ένα δικό του εργαλείο πρόβλεψης, όπου οι πελάτες βοηθούν με την αποφυγή επιστροφών «τραβώντας δύο φωτογραφίες του εαυτού τους με το τηλέφωνό τους ενώ φορούν ρούχα που τους ταιριάζουν», δήλωσε η Zalando στο AFP.
Εκτός από το μέγεθος, οι eCommerce εταιρείες βασίζονται επίσης στo AI για να βοηθήσουν στην αποφυγή επιστροφών που προκαλούνται από σφάλματα αποστολής και να αυτοματοποιήσουν την καταμέτρηση των αποθεμάτων τους. Στην ID Logistics, η οποία δραστηριοποιείται σε 18 χώρες, τα καροτσάκια των eεργαζομένων είναι εξοπλισμένα με μια έξυπνη κάμερα που ελέγχει ότι το χρώμα ή το μέγεθος του προϊόντος που ανακτάται από τα ράφια ταιριάζει με την παραγγελία με την συσκευή να ειδοποιεί αμέσως έαν έχει επιλεχθεί λάθος προϊόν.
Σε λιγότερο από δύο χρόνια, αυτή η κάμερα έχει «μειώσει κατά 90%» τον αριθμό των λανθασμένων δεμάτων, εξηγεί ο Ludovic Lamaud, διευθυντής ανάπτυξης και καινοτομίας της ID Logistics.
Το μέλλον της ένδυσης στο eCommerce
Όπως έχουμε αναφέρει λοιπόν και άλλες φορές, το AI εδραιώνεται συνεχώς ως must-have για να καταπολαμηθούν δυσκολίες που οδηγούν σε απώλεια χρημάτων χωρίς όμως να θυσιάζεται η εμπειρία χρήστη. Σίγουρα όσο αναπτύσσονται αυτά τα εργαλεία στο μέλλον αναμένεται να δούμε ακόμη περισσότερες λύσεις να κυριαρχούν που θα κάνουν την εμπορία ενδυμάτων online ακόμη πιο σίγουρη και οι αγοραστές θα έχουν λιγότερες αμφιβολίες πριν πατήσουν το Order Now!