Ποιες είναι οι 10 κορυφαίες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα;
Τον Ιούνιο του 2024, το consumer price index καταναλωτή (δείκτης τιμών καταναλωτή) στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 2,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, σύμφωνα με στοιχεία της εθνικής στατιστικής αρχής, ΕΛΣΤΑΤ. Σε μηνιαία βάση, ο δείκτης αυξήθηκε κατά 0,5%. Η άνοδος επηρεάστηκε κυρίως από τον πληθωρισμό και την αύξηση των τιμών κατά 1,1% στην κατηγορία των τροφίμων και των μη αλκοολούχων ποτών των σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα
Μια μελέτη του ελληνικού οργανισμού έρευνας καταναλωτών ΙΕΛΚΑ, που πραγματοποιήθηκε επίσης τον Ιούνιο του 2024, αποκάλυψε ότι ο πληθωρισμός είχε αισθητή επίδραση στη συμπεριφορά των καταναλωτών. Όπως διαβάζουμε, οι αγοραστές εστιάζουν περισσότερο στην αξία όταν αγοράζουν τρόφιμα και συχνά επιλέγουν φθηνότερες εναλλακτικές λύσεις. Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, το 55% των ερωτηθέντων ανέφεραν μείωση των δαπανών τους για τρόφιμα και παντοπωλεία, μια μικρή αύξηση από 54% το 2023.
Ακολουθεί μια ανάλυση των δέκα κορυφαίων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα με βάση τον πιο πρόσφατο κύκλο εργασιών τους για ολόκληρο το έτος, όπως προκύπτει από το Retail-Index.
Οι 10 κορυφαίες αλυσίδες λιανικής πώλησης σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα
Σκλαβενίτης
Κύκλος εργασιών: 3,98 δισεκατομμύρια ευρώ (2021)
Ο Σκλαβενίτης, η μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα μετά την εξαγορά της Μαρινόπουλος το 2017, παρουσίασε κύκλο εργασιών 3,98 δισ. ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 5,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το EBITDA της εταιρείας έφθασε τα 292,7 εκατ. ευρώ, έναντι 261,4 εκατ. ευρώ ένα χρόνο νωρίτερα. Ο Σκλαβενίτης διαθέτει 523 καταστήματα στην Ελλάδα και δραστηριοποιείται από το 1954 όταν οι αδελφοί Σκλαβενίτη και ο Μιλτιάδης Παπαδόπουλος ίδρυσαν μια εταιρεία χονδρικής στα Πετράλωνα.
ΑΒ Βασιλόπουλος
Κύκλος εργασιών: 1,92 δισεκατομμύρια ευρώ (2022)
Η ΑΒ Βασιλόπουλος, που ανήκει στην Ahold Delhaize, πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 1,92 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2022. Η εταιρεία λιανικής που ιδρύθηκε το 1939, διαθέτει 582 σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα και ήταν η πρώτη στη χώρα που ξεκίνησε πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών.
Lidl
Κύκλος εργασιών: 1,8 δισεκατομμύρια ευρώ (2022)
Η Lidl, μια αλυσίδα εκπτωτικών σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα που ανήκει στον Όμιλο Schwarz, πραγματοποίησε κύκλο εργασιών 1,8 δισ. ευρώ το 2022. Η Lidl ξεκίνησε τις δραστηριότητές της στην Ελλάδα το 1991 και έκτοτε έχει επεκταθεί σε περισσότερα από 235 καταστήματα έως το 2023.
Metro AEBE
Κύκλος εργασιών: 1,48 δισεκατομμύρια ευρώ (2022)
Η Metro AEBE, που ιδρύθηκε το 1976, κατέγραψε κύκλο εργασιών 1,48 δισ. ευρώ το 2022. Από το 2023, η εταιρεία λειτουργούσε 281 σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα, με έσοδα από τα καταστήματα λιανικής My Market και τις τοποθεσίες χονδρικής της Metro Cash & Carry.
Μασούτης
Κύκλος εργασιών: 935 εκατ. ευρώ (2022)
Η Μασούτης, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, ανέφερε τζίρο 935 εκατ. ευρώ το 2022. Με 387 καταστήματα, είναι το κυρίαρχο σούπερ μάρκετ στη Βόρεια Ελλάδα, προσφέροντας ποικιλία μορφών καταστημάτων, συμπεριλαμβανομένων των καταστημάτων City, Grand Masoutis και Cash & Carry outlet.
Γαλαξίας
Κύκλος εργασιών: €514 εκατομμύρια (2022)
Ο Γαλαξίας κατέλαβε την έκτη θέση με τζίρο 514 εκατ. ευρώ το 2022. Η εταιρεία διαθέτει 165 σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα
Market In
Κύκλος εργασιών: €375 εκατομμύρια (2022)
Η Market In, που ιδρύθηκε το 1990, ανέφερε κύκλο εργασιών 375 εκατομμυρίων ευρώ το 2022 και διαθέτει 241 καταστήματα στην Ελλάδα. Αρχικά ανήκε στον όμιλο Αστέρα, αργότερα ανεξαρτητοποιήθηκε το 2007 και πλέον απασχολεί πάνω από 4.000 άτομα.
The Mart
Κύκλος εργασιών: 300 εκατομμύρια ευρώ (2022, εκτιμώμενο)
Η Mart, με εκτιμώμενο τζίρο 300 εκατ. ευρώ το 2022, λειτουργεί 14 καταστήματα. Ο έμπορος είναι μέλος του Ομίλου Σκλαβενίτη από το 2015.
Πίνδος
Κύκλος εργασιών: 286 εκατ. ευρώ (2021)
Η Πίνδος κατέγραψε τζίρο 286 εκατ. ευρώ το 2021, με 18 καταστήματα. Η εταιρεία, που ιδρύθηκε από αγρότες το 1958, προμηθεύει προϊόντα σε 7.000 σημεία στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
Synka
Κύκλος εργασιών: 200 εκατ. ευρώ (2021, εκτιμώμενο)
Η Synka, η οποία άνοιξε για πρώτη φορά κατάστημα στα Χανιά το 1979, κατέγραψε εκτιμώμενο κύκλο εργασιών 200 εκατ. ευρώ το 2021 και λειτουργεί 37 καταστήματα.
Ελληνικό εμπόριο και πληθωρισμός
Οι αυξανόμενες τιμές και ο πληθωρισμός έχουν επηρεάσει το εμπόριο, με τους αγοραστές να αναζητούν πιο προσιτές επιλογές στα σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν, προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές, προωθητικές ενέργειες εστιασμένες στην αξία και προγράμματα αφοσίωσης για να προσελκύσουν και να διατηρήσουν πελάτες με συνείδηση του κόστους.