Για αιώνες, το εμπόριο περιοριζόταν από φυσικά σύνορα. Αλλά με την άνοδο του eCommerce, αυτά τα εμπόδια έχουν εξαφανιστεί. Το ηλεκτρονικό εμπόριο επιτρέπει στις εταιρείες να πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες σε όλο τον κόσμο, αλλάζοντας τον τρόπο λειτουργίας του παγκόσμιου εμπορίου. Αυτή η αλλαγή είχε μεγάλο αντίκτυπο στις οικονομίες παγκοσμίως, καθιστώντας ευκολότερο για τις εταιρείες να συνδεθούν με αγοραστές σε όλο τον κόσμο.

Το eCommerce λειτουργεί με δύο βασικούς τρόπους: Business-to-Consumer (B2C), όπου οι επιχειρήσεις πωλούν απευθείας στους καταναλωτές και Business-to-Business (B2B), όπου οι επιχειρήσεις πωλούν σε άλλες εταιρείες. Και οι δύο μορφές eCommerce αναπτύσσονται ραγδαία, αλλά το B2B είναι πλέον μια σημαντική δύναμη που διαμορφώνει το μέλλον του παγκόσμιου εμπορίου.

Ταχεία ανάπτυξη του eCommerce

Όπως διαβάζουμε στο Daily Sabah, από το 2024, 2,71 δισεκατομμύρια άνθρωποι, ή το 33% του παγκόσμιου πληθυσμού, ψωνίζουν online. Αυτή η ανάπτυξη έχει ωθήσει την παγκόσμια αγορά eCommerce στα 6,31 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024, με τις προσδοκίες να φτάσουν τα 8 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2027. Μέχρι τότε, το 22,6% όλων των αγορών λιανικής προβλέπεται να γίνονται online. Επί του παρόντος, υπάρχουν 26,6 εκατομμύρια eCommerce site παγκοσμίως, με 2.685 νέα eshop να ξεκινούν καθημερινά. Οι online αγορές αυξάνονται περισσότερο από δύο φορές ταχύτερα από τα παραδοσιακά καταστήματα, δείχνοντας την ασταμάτητη άνοδο του eCommerce.

Το eCommerce B2B, ειδικά οι διασυνοριακές πωλήσεις, είναι πλέον ένα «καυτό» θέμα. Μέσα στο 2024, έρευνα αποκάλυψε ότι το B2B omnichannel eCommerce οδηγεί σε υψηλότερες πωλήσεις, με τους αγοραστές να ξοδεύουν περισσότερα μέσω digital και remote καναλιών το 2024.

Οι buyers ξοδεύουν στο B2B Omnichannel eCommerce
Η νέα έρευνα δείχνει ότι το B2B omnichannel eCommerce οδηγεί σε υψηλότερες πωλήσεις, με τους αγοραστές να ξοδεύουν περισσότερα μέσω digital και remote καναλιών το 2024.

Οι επιχειρήσεις μπορούν να πουλήσουν προϊόντα σε εταιρείες σε όλο τον κόσμο, δημιουργώντας μια «παγκόσμια αγορά». Ψηφιακά εργαλεία και πλατφόρμες που υποστηρίζουν το εμπόριο B2B ανοίγουν νέες ευκαιρίες στις εταιρείες να εξάγουν τα προϊόντα τους και να έχουν πρόσβαση σε νέους πελάτες.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους

Σύμφωνα με έκθεση της Grand View Research, η παγκόσμια αγορά eCommerce B2B έφτασε τα 22 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024. Η αγορά πρόκειται να φτάσει τα 57,5 ​​τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, αυξάνοντας με μέσο ετήσιο ρυθμό (CAGR) 18,2% από το 2024 έως το 2030.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες ηγούνται της αγοράς eCommerce B2B, με 1,3 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024 και αναμενόμενη άνοδο στα 3,57 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030. Η αγορά του Καναδά, αξίας 220 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024, προβλέπεται να φτάσει τα 757,5 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, με ετήσια αύξηση 22,1% τιμή. Η Κίνα, ένας άλλος βασικός παίκτης, είδε την αγορά του eCommerce B2B να αγγίζει τα 1,5 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024. Μέχρι το 2030, αναμένεται να αυξηθεί στα 3,548 τρισεκατομμύρια δολάρια, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 16,3%.

Ευκαιρίες για την Τουρκία

Η Τουρκία αξιοποιεί επίσης την «έκρηξη» του eCommerce. Η αξία των ηλεκτρονικών εξαγωγών του ήταν 2,17 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022 και υπερδιπλασιάστηκε στα 5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, παρουσιάζοντας αύξηση 131%. Τους πρώτους οκτώ μήνες του 2024, οι πωλήσεις ηλεκτρονικών εξαγωγών έφτασαν τα 4,16 δισεκατομμύρια δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 94% από την ίδια περίοδο του 2023. Το μερίδιο των ηλεκτρονικών εξαγωγών στις συνολικές εξαγωγές της Τουρκίας αυξήθηκε από 0,91% το 2022 σε 2,7% το 2024. στόχος είναι να αυξηθεί το μερίδιο των ηλεκτρονικών εξαγωγών στις συνολικές εξαγωγές στο 10%. 2028.

Η Τουρκία έχει τη δυνατότητα να επιτύχει αυτόν τον στόχο. Η τοποθεσία του χρησιμεύει ως γέφυρα μεταξύ της Ασίας και της Ευρώπης, καθιστώντας το στρατηγικό κόμβο εφοδιαστικής για ηλεκτρονικές εξαγωγές. Οι επενδύσεις στα logistics αναμένεται να αυξηθούν και η Τουρκία στοχεύει να γίνει περιφερειακός κόμβος για το digital εμπόριο. Ο νέος, έμπειρος στην τεχνολογία πληθυσμός της χώρας υποστηρίζει επίσης αυτή τη στροφή. Οι προβλέψεις δείχνουν ότι ο όγκος του eCommerce στην Τουρκία θα αυξηθεί κατά 30% το 2025, με το μερίδιο των ηλεκτρονικών εξαγωγών στις συνολικές εξαγωγές να φτάνει το 15%.

Οι τοπικές νεοφυείς επιχειρήσεις που επικεντρώνονται στο fintech, την τεχνητή νοημοσύνη (AI) και τα logistics διαδραματίζουν επίσης βασικό ρόλο. Αυτές οι νεοφυείς επιχειρήσεις κερδίζουν τη διεθνή προσοχή και οι ξένοι επενδυτές δείχνουν ενδιαφέρον για το αναπτυσσόμενο ψηφιακό εμπορικό οικοσύστημα της Τουρκίας.

Οι ψηφιακές πλατφόρμες θα κυριαρχήσουν στο εμπόριο B2B

Μέχρι το 2030, το 85% του εμπορίου B2B παγκοσμίως θα γίνεται σε ψηφιακές πλατφόρμες. Αυτές οι πλατφόρμες δεν θα λειτουργήσουν μόνο ως εμπορικά κέντρα αλλά και ως κόμβοι καινοτομίας και συνεργασίας. Αυτή η αλλαγή θα δώσει στις εταιρείες πρόσβαση σε νέες ευκαιρίες ανάπτυξης και θα τις βοηθήσει να δημιουργήσουν καλύτερες συνεργασίες.

Για να αποκτήσουν πλεονέκτημα στις online εξαγωγές B2B, οι εταιρείες πρέπει να επικεντρωθούν σε πολλούς βασικούς τομείς. Πρέπει να παράγουν προϊόντα υψηλής ποιότητας σε ανταγωνιστικές τιμές, να χρησιμοποιήσουν δυναμικές στρατηγικές τιμολόγησης και να δημιουργήσουν ένα ισχυρό δίκτυο εφοδιαστικής αλυσίδας. Οι εταιρείες που υιοθετούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για την παραγωγή, το απόθεμα και τη διαχείριση πωλήσεων θα παραμείνουν μπροστά. Εκείνοι που αποτυγχάνουν να αγκαλιάσουν την τεχνητή νοημοσύνη θα δυσκολευτούν να ανταγωνιστούν.

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της Τουρκίας

Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της Τουρκίας έγκεινται στην ποιότητα παραγωγής και στην ικανότητά της να προμηθεύεται πρώτες ύλες. Σε συνδυασμό με τις ψηφιακές τεχνολογίες, οι τουρκικές εταιρείες μπορούν να γίνουν ισχυροί παίκτες στο παγκόσμιο eCommerce B2B. Η κύρια πρόκληση είναι η γρήγορη προσαρμογή στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Οι εταιρείες που μπορούν να το κάνουν αυτό θα είναι σε καλή θέση για επιτυχία στην παγκόσμια αγορά.

Η eCommerce B2B αγορά αναπτύσσεται γρήγορα, φθάνοντας τα 22 τρισεκατομμύρια δολάρια το 2024, καθώς όλο και περισσότεροι αγοραστές B2B χρησιμοποιούν πολλαπλές διαδρομές για να πραγματοποιήσουν online και offline αγορές. Επιτρέπει στις επιχειρήσεις να συναλλάσσονται παγκοσμίως χωρίς φυσικά καταστήματα, ενισχύοντας τις διασυνοριακές πωλήσεις. Με τις ψηφιακές πλατφόρμες, οι εταιρείες μπορούν να έχουν πρόσβαση σε νέες αγορές, να μειώσουν το κόστος και να αυξήσουν τα κέρδη, καθιστώντας το eCommerce απαραίτητο για τη μελλοντική ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.

Αγοραστές B2B: Επιλέγουν πολλά κανάλια για τις αγορές
Όλο και περισσότεροι αγοραστές B2B χρησιμοποιούν πολλαπλές διαδρομές για να πραγματοποιήσουν online και offline αγορές.