Στο eCommerce Summit της Glossy αυτής της εβδομάδας στο Μαϊάμι, οι ηγέτες των brands ομορφιάς και μόδας συμμετείχαν σε εις βάθος συζητήσεις σχετικά με τις επιχειρηματικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τις στρατηγικές που αποδεικνύονται αποτελεσματικές στον χώρο, δίνοντας έμφαση στην αξία του organic content ως στρατηγική marketing.

Εν μέσω αυξανόμενου κόστους στον τομέα του paid advertising σε πλατφόρμες όπως η Google, η Meta και το TikTok, τα στελέχη τονίζουν ότι το organic content όχι μόνο κοστίζει λιγότερο αλλά επιτυγχάνει και καλύτερο engagement λόγω της αυθεντικότητάς του.

Organic VS Paid περιεχόμενο

«Δεν υπάρχει τρόπος να επιτύχετε paid advertising [στα social media] που να συμβαδίζει με τους αλγόριθμους», δήλωσε η Oshiya Savur, chief brand και marketing officer στο beauty incubator Maesa. «Όλοι γνωρίζουμε ότι το organic content έχει καλύτερη απόδοση. Έχουμε παραδείγματα καμπανιών οργανικού περιεχομένου με 150.000 προβολές. Τώρα σκεφτείτε πόσα θα πρέπει να ξοδέψετε σε paid media για να επιτύχετε τόσες πολλές προβολές και αυτές οι προβολές δεν θα ήταν καν της ίδιας ποιότητας, επειδή τα organic έχουν μεγαλύτερη απήχηση».

Αλλά η εστίαση στο organic content σημαίνει επίσης να ανταγωνίζεσαι με όλο το buzz που επικρατεί στα social media. Μόνο στο TikTok δημοσιεύονται 34 εκατομμύρια νέα βίντεο καθημερινά.

Η μάχη του οργανικού περιεχομένου είναι δύσκολη, καθώς τα brands δεν είναι πάντα σε θέση να προβλέψουν ποιο trend θα απογειωθεί και ποιο όχι.

Η Jenn Volk, head of digital στην εταιρεία H&M στην Αμερική, είπε ότι οι creators και οι influencers μπορούν να βοηθήσουν πολύ τα brands χάρη στο αφοσιωμένο κοινό τους. Είπε ότι η H&M θα διασφαλίσει ότι οποιοδήποτε προϊόν προωθείται από influencers θα βρίσκεται άμεσα διαθέσιμο στο eshop και στο φυσικό κατάστημα, έτσι ώστε εάν το περιεχόμενο γίνει δημοφιλές στο κοινό, οι αγοραστές να είναι σε θέση να αποκτήσουν το προϊόν.

TikTok Shop καθυστερεί για Ευρώπη, προτεραιότητα η Αμερική
Καθυστερεί το TikTok Shop στην Ευρώπη καθώς δίνεται προτεραιότητα στην αγορά της Αμερικής.

«Μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε όλα τα brands είναι να "περιορίσουμε τον θόρυβο". Υπάρχουν τόσα πολλά κανάλια επικοινωνίας τώρα που είναι δύσκολο να βρεις τον κατάλληλο πελάτη και να έχει απήχηση το μήνυμά σου», πρόσθεσε η Volk.

Η Aila Morin, CMO του beauty brand Merit, είπε ότι το να κυνηγάς το virality δεν είναι πάντα καλό. Εάν ένα προϊόν απογειωθεί στο TikTok, μπορεί να είναι δελεαστικό να το παραγγείλει ένα eshop, αλλά το virality μπορεί να εξαφανιστεί τόσο γρήγορα όσο εμφανίζεται.

«Πιστεύω στο viral περιεχόμενο όχι στα viral προϊόντα. Τα viral προϊόντα είναι επικίνδυνα για την αλυσίδα εφοδιασμού σας, καθώς η απήχηση των trends στο TikTok είναι τόσο σύντομη που γίνεται ολοένα και συντομότερη».

Αλλά η Morin πρόσθεσε ότι το να ακολουθείς και να υιοθετείς τις τάσεις ή τις viral στιγμές εξακολουθεί να είναι απαραίτητο.

εικόνα που συμβολίζει το marketing με ένα λαπτοπ και βιβλία

Η αξία του vertically integrated marketing 

H Oshiya Savur, κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας σχετικά με στρατηγικές για τον περιορισμό του "θορύβου" στα κανάλια marketing, μίλησε για τα οφέλη από την ανάπτυξη του μάρκετινγκ εντός της εταιρείας Maesa.

«Το creative studio είναι μια κοινή υπηρεσία [σε όλα τα brand]», είπε. Εξήγησε ότι χειρίζονται τα πάντα εσωτερικά, γεγονός που τους επιτρέπει να διατηρούν γρήγορο ρυθμό και να τηρούν πρότυπα υψηλής ποιότητας. «Πολλά από τα μέλη της δημιουργικής μας ομάδας είναι μαζί μας εδώ και 20-25 χρόνια. Έχουν τόσο καλό ένστικτο, το οποίο μόνο κερδίζεται, δε μπορεί να αγοραστεί. Οπότε ξέρουν ακριβώς πώς λειτουργεί».

Σε ένα επεισόδιο του Glossy Podcast τον Απρίλιο, ο Ricardo Larroudé, μοιράστηκε παρόμοιες σκέψεις σχετικά με την αξία του vertically integrated marketing. 

«Διαχειριζόμαστε μια εσωτερική ομάδα 9-10 ατόμων στη Βραζιλία που είναι αποκλειστικά αφοσιωμένοι στη βελτίωση των εικαστικών μας στο φωτογραφικό μας στούντιο», διευκρίνισε. «Ακόμα κι αν τραβάμε φωτογραφίες ή βίντεο στις ΗΠΑ, αποστέλλονται στη Βραζιλία για επεξεργασία. Όλο το περιεχόμενο του Larroudé γίνεται στη Βραζιλία, στο ίδιο κτίριο όπου φτιάχνουμε τα παπούτσια. Για να καταλάβετε πόσο συνδεδεμένο είναι, μπορείτε να έχετε μια ιδέα το πρωί και αυτό το παπούτσι θα μπορούσε να είναι έτοιμο το απόγευμα, θα μπορούσατε να τραβήξετε τη φωτογραφία το απόγευμα και μέχρι το βράδυ, θα μπορούσε να είναι στο website και να πωλείται με pre-order. Και έχουμε κάνει πράγματα τόσο γρήγορα». 

Τακτικές eCommerce

Τόσο το organic content όσο και το vertically integrated marketing αντικατοπτρίζουν μια τάση προς την αποτελεσματικότητα, την αυθεντικότητα και τις στρατηγικές με επίκεντρο τον καταναλωτή. Αυτές οι προσεγγίσεις βοηθούν τις επωνυμίες να αντιμετωπίζουν προκλήσεις, όπως το αυξανόμενο κόστος διαφήμισης και ο digital ανταγωνισμός, ενώ ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά και τις σχέσεις με τους πελάτες.