Τα brands χρησιμοποιούν ΑΙ για να βελτιώσουν την εξατομίκευση
Οι έμποροι λιανικής και οι εταιρείες καταναλωτικών αγαθών σημειώνουν αξιοσημείωτη πρόοδο στη χρήση του AI για εξατομικευμένες εμπειρίες πελατών όπως μαθαίνουμε, παρόλο που πολλές επιχειρήσεις εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν προκλήσεις στην αποτελεσματική αξιοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της BCG.
Η έκθεση, «Where's the Value in AI?», ερεύνησε 1.000 ανώτερα στελέχη από περισσότερους από 20 τομείς σε όλη την Ασία, την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Διαπίστωσε ότι η εξατομίκευση που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη δημιουργεί αξία για το 19% των εταιρειών καταναλωτικών αγαθών και το 22% των εταιρειών λιανικής.
Το μεγαλύτερο μέρος της αξίας του AI προέρχεται από βασικούς επιχειρηματικούς τομείς, όπως λειτουργίες (23%), πωλήσεις και marketing (20%) και έρευνα και ανάπτυξη (13%). Οι λειτουργίες υποστήριξης, όπως η εξυπηρέτηση πελατών (12%) και η πληροφορική (7%), συμβάλλουν επίσης. Τομείς όπως το λογισμικό, τα ταξίδια, τα μέσα ενημέρωσης και οι τηλεπικοινωνίες βλέπουν σημαντικά οφέλη τεχνητής νοημοσύνης στις πωλήσεις και το marketing, ενώ η εξυπηρέτηση πελατών που βασίζεται σε τεχνητή νοημοσύνη είναι ιδιαίτερα πολύτιμη στον τραπεζικό τομέα και τις ασφάλειες.
Παρά την ευρεία υιοθέτηση, μόνο το 26% των εταιρειών έχουν προχωρήσει πέρα από τις δοκιμές τεχνητής νοημοσύνης σε πρώιμο στάδιο για να επιτύχουν μετρήσιμα αποτελέσματα και μόλις το 4% έχει ενσωματώσει πλήρως την προηγμένη τεχνητή νοημοσύνη στην επιχείρησή τους.
Η Amanda Luther, συνεργάτης της BCG και συν-συγγραφέας της έκθεσης, τόνισε ότι τα τρία τέταρτα των εταιρειών δεν έχουν ακόμη ξεκλειδώσει το πλήρες δυναμικό του AI. Εξήγησε ότι οι επιτυχημένοι ψηφιακοί μετασχηματισμοί βασίζονται συχνά στην αφιέρωση περίπου των δύο τρίτων των πόρων στην ανάπτυξη ικανοτήτων που εστιάζουν στους ανθρώπους, με το υπόλοιπο να διαιρείται μεταξύ τεχνολογίας και αλγορίθμων.
Η εξατομίκευση με γνώμονα το AI βοηθά τα brands λιανικής και καταναλωτών να προσφέρουν πιο προσαρμοσμένες εμπειρίες αγορών. Καθώς περισσότερες επιχειρήσεις υιοθετούν τις εξελίξεις της τεχνητής νοημοσύνης, το eCommerce μπορεί να περιμένει πιο εξατομικευμένη δέσμευση, ενισχύοντας την ικανοποίηση των πελατών και ενισχύοντας πιθανώς τις πωλήσεις στο μέλλον.