Πλέον τα brand μόδας αναζητούν ολοένα και περισσότερες ευκαιρίες για να εμφανίζονται "μπροστά" στους καταναλωτές και να τους κάνουν να ενδιαφερθούν. Από το metaverse μέχρι τους κόσμους των βιντεοπαιχνιδιών, τα fashion brand σε μια προσπάθεια για omnichannel επικοινωνία, πλέον κυκλοφορούν ψηφιακά ρούχα και αξεσουάρ για να επεκτείνουν την παρουσία τους.

Fashion goes digital

Η Vans, για παράδειγμα, επεκτείνει την παρουσία της εντός της πλατφόρμας διαδικτυακών παιχνιδιών Roblox και λανσάρει μια νέα εμπειρία, το Vans World 2, όπου οι καταναλωτές μπορούν να αποκτήσουν εικονικά το νέο παπούτσι της μάρκας πριν αυτό κυκλοφορήσει στον πραγματικό κόσμο.

Από την άλλη, η Valentino έχει επίσης μπει στο χώρο διαθέτωντας ρούχα μέσα στο παιχνίδι Animal Crossing, όπως ακριβώς έκανε και ο Marc Jacobs, μέχρι τη δημιουργία εικονικών συνόλων για άβαταρ (VR) της Meta, όπως είχαν κάνει στο παρελθόν τα fashion brand Balenciaga, Prada και Thom Browne.

Luxury brands: Ψάχνουν λύσεις για τις οικονομικές δυσκολίες
Κανείς δεν μένει αλώβητος από τις οικονομικές δυσκολίες που έχουν προκύψει, ούτε και τα luxury brands που προσπαθούν να βρουν τρόπους αντιμετώπισης.

«Το εμπόριο συμβάλλει στην προώθηση της κουλτούρας σε όλο τον κόσμο, και το metaverse δεν διαφέρει», έγραψε η Meta σε μια ανακοίνωση του 2022 που συζητούσε την είσοδο αυτών των πολυτελών εμπορικών σημάτων στο χώρο. «Έτσι, είμαστε ενθουσιασμένοι που δημιουργοί και μάρκες πειραματίζονται με τα ψηφιακά ρούχα και τις αγορές μέσω αυτού του νέου καμβά».

Η Ralph Lauren το 2021 συνεργάστηκε με την πλατφόρμα metaverse Zepeto για τις δικές της ψηφιακές μόδες.

«Η νέα συνεργασία της Ralph Lauren με την Zepeto αποδεικνύει περαιτέρω την πεποίθησή μας ότι η καινοτομία στους εικονικούς κόσμους είναι απαραίτητη για τη δέσμευση της επόμενης γενιάς καταναλωτών», δήλωσε τότε η Alice Delahunt, επικεφαλής ψηφιακής διεύθυνσης της Ralph Lauren.

Σε προσφορές ομορφιάς στοχεύουν οι αγοραστές με συνδρομές
Οι αγοραστές στρέφονται στη δύναμη των αγορών για να συνεχίσουν να έχουν προσβαση σε προσφορές ομορφιάς.

Στόχος η σχέση με το κοινό

Η τάση αυτή για εικονικά αγαθά δεν αποσκοπεί τόσο στην αύξηση των εσόδων, αλλά κυρίως στη δόμηση της αφοσίωσης και των βαθύτερων σχέσεων με τους πελάτες στον ψηφιακό χώρο.

Μια ακόμη έννοια που φαίνεται να είναι δημοφιλής είναι το "ψηφιακό δίδυμο". Οι φυσικές συλλογές αντικατοπτρίζονται στον εικονικό κόσμο, επιτρέποντας στους πελάτες να αγοράζουν ψηφιακές εκδόσεις των αγαπημένων τους ρούχων για τα avatars τους. Η εισαγωγή εικονικών αγαθών ανοίγει νέες πηγές εσόδων για τα fashion brand. Με τη νομισματοποίηση των ψηφιακών περιουσιακών στοιχείων, οι εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν μια παγκόσμια αγορά καταναλωτών με ψηφιακή καταγωγή, οι οποίοι είναι πρόθυμοι να επενδύσουν σε εικονικές ταυτότητες και εμπειρίες. Αυτή η στροφή αντικατοπτρίζει τις ευρύτερες τάσεις στην ψηφιακή κατανάλωση, όπου η ιδιοκτησία και η αυθεντικότητα ξεπερνούν τα φυσικά όρια.

Αυτές οι ενσωματώσεις δημιουργούν επίσης ευκαιρίες για την ενθάρρυνση των καταναλωτών να αγοράζουν προϊόντα στον φυσικό κόσμο. Η μελέτη της PYMNTS Intelligence «How We Will Pay Report: How Connected Devices Enable Multitasking Among Digital-First Consumers» διαπίστωσε ότι το 26% των κατόχων συνδεδεμένων συσκευών δήλωσαν ότι θα τους ενδιέφερε μια εμπειρία όπου, όταν παίζουν ένα βιντεοπαιχνίδι στην κινητή συσκευή τους, θα μπορούσαν να αγοράσουν ένα πραγματικό προϊόν που θα αποστέλλεται αυτόματα στο σπίτι τους και θα χρεώνεται στον λογαριασμό που έχουν καταχωρήσει.

Σε ένα AI κόσμο, η καμπάνια Etsy βάζει επίκεντρο τον άνθρωπο
Η νέα καμπάνια Etsy μας υπενθυμίζει ποια είναι η μεγαλύτερη δύναμη στο eCommerce: εμείς οι ίδιοι και η τεχνογνωσία μας!

Κοιτάζοντας μπροστά, η εξέλιξη της ψηφιακής μόδας υπόσχεται να αναδιαμορφώσει τις αλληλεπιδράσεις των καταναλωτών με τα fashion brand, προσφέροντας εξατομικευμένες, διαδραστικές εμπειρίες που ξεπερνούν τo παραδοσιακό λιανεμπόριο. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται και οι συμπεριφορές των καταναλωτών εξελίσσονται, μένει να δούμε αν η διασταύρωση της μόδας και των εικονικών χώρων θα αποδειχθεί κλειδί για την καινοτομία και την ανάπτυξη ή απλώς μια βραχύβια καινοτομία.