Μια μεγάλη εταιρεία λύσεων εφοδιαστικής αλυσίδας, η Ryder System, πρόσφατα δημοσίευσε μια ενδιαφέρουσα eCommerce έρευνα που εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές επαναφέρουν τα φυσικά καταστήματα στις αγορές τους.
Το in-store shopping επιστρέφει δυναμικά
Με συμμετέχοντες περισσότερους από 1.300 αγοραστές στις ΗΠΑ, φαίνεται ότι ενώ το eCommerce ανθίζει συνεχώς, οι καταναλωτές προτιμούν επίσης να έχουν μια εμπειρία στο κατάστημα. Πιθανά αυτό έχει αντιληφθεί και το Mango που επεκτείνει και το eCommerce και τα φυσικά καταστήματα. Ένα 61% των καταναλωτών δήλωσε ότι απολαμβάνει τα ψώνια στα φυσικά καταστήματα καθώς μπορούν να δοκιμάσουν προϊόντα και να τα συγκρίνουν με άλλα. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 21% σε σχέση με την περσινή μελέτη. Ένα περαιτέρω 35% είπε ότι προτιμά το in-store shopping επειδή δεν θέλουν να περιμένουν να έρθουν οι online παραγγελίες με το ταχυδρομείο και ένα 15% ανέφερε ότι το κάνουν για να αποφύγουν την κλοπή πακέτων.

Ειδικά με τις αγορές ενδυμάτων και καλλυντικών ομορφιάς, οι αγοραστές δήλωσαν ότι είναι πιο πιθανό να κάνουν αγορές σε φυσική τοποθεσία σε σχέση με πέρυσι, με το 41% των αγοραστών να αναφέρει ότιο προτιμά μια φυσική τοποθεσία λιανικής πώλησης ενός brand ή σε ένα πολυκατάστημα. Όσον αφορά τους αγοραστές ενδυμάτων, το 54% των καταναλωτών δήλωσαν ότι αγοράζουν ρούχα σε καταστήματα με ενδύματα.
Όμως, παρά το γεγονός ότι ψωνίζουν από τα φυσικά καταστήματα, οι κινητές συσκευές εξακολουθούν να κατέχουν σημαντικό ρόλο στην αγοραστική εμπειρία, με το 77% των καταναλωτών να τονίζουν ότι αναζητούν προϊόντα ενώ βρίσκονται μέσα σε ένα κατάστημα. Το 69% των αγοραστών ανέφερε ότι συγκρίνουν τις τιμές με είδη στο κοντινό τους κατάστημα και ένα 58% των καταναλωτών δήλωσε ότι ελέγχουν τη διαθεσιμότητα σε άλλα καταστήματα. Επιπλέον λόγοι για τους οποίους χρησιμοποιούν mobile συσκευές περιλαμβάνουν τη μάθηση περισσότερων πληροφοριών για ένα προϊόν (31%) και την αναζήτηση άλλων ειδών που αγοράζονται συχνά με ένα προϊόν που εξετάζουν (17%).
Ακόμη και για τις επιστροφές που αποτελούν ένα σημαντικό θέμα του eCommerce και συχνά μειώνουν τις καταναλωτικές τους δαπάνες, το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι προτιμά να επιστρέφει τις online αγορές στο κατάστημα, με ποσοστό αύξησης 15%. Η έρευνα σημειώνει ότι είναι η πρώτη φορά από τις αρχές του 2020 που κυριαρχεί η επιστροφή μέσω καταστήματος αντί μέσω ταχυδρομείου. Η πρακτική αυτή είναι ιδιαίτερα αποδοτική καθώς ένα 40% ανέφερε ότι θα πραγματοποιήσει πρόσθετες αγορές όταν παραλάβει ή επιστρέψει online αγορές σε φυσικά καταστήματα.

«Το λιανικό εμπόριο και το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζουν να εξελίσσονται», δήλωσε ο Jeff Wolpov, ανώτερος αντιπρόεδρος ηλεκτρονικού εμπορίου της Ryder. «Η εμφάνιση του ηλεκτρονικού εμπορίου και η ανάπτυξη της omnichannel εκπλήρωσης, ιδιαίτερα τα τελευταία τέσσερα χρόνια, έχει αλλάξει δραματικά τις προσδοκίες και τη συμπεριφορά των καταναλωτών και θα συνεχίσει να το κάνει όσο το επιτρέπει ο χρόνος και η τεχνολογία. Αυτή η τελευταία μελέτη καταδεικνύει ότι, ενώ οι καταναλωτές διατηρούν μια ισχυρή όρεξη για το ηλεκτρονικό εμπόριο, αγκαλιάζουν ταυτόχρονα τις προσωπικές αγορές, παρουσιάζοντας μια ώθηση για τους εμπόρους να βελτιώσουν τις στρατηγικές τους για όλα τα κανάλια».