Χαμένα πακέτα: Η «μαύρη τρύπα» που ρουφά εκατομμύρια από τα eshop
Χαμένα πακέτα ή αλλιώς τα «lost boys» του eCommerce. Τα ευρωπαϊκά online καταστήματα έχασαν πάνω από μισό δισεκατομμύριο ευρώ τους τελευταίους τέσσερις μήνες του 2024 λόγω πακέτων που δεν έφτασαν ποτέ, διαβάζουμε στο eCommerce News. Η εταιρεία Delivery Management Software, Metapack, δηλώνει πως η πραγματική ζημιά είναι ακόμη μεγαλύτερη.
Η Metapack αναφέρει ότι η επίσημη απώλεια ήταν 540 εκατομμύρια ευρώ, προερχόμενα από 3,72 εκατομμύρια χαμένα πακέτα. Αυτό σημαίνει ότι κάθε χαμένο πακέτο κόστισε περίπου 145 ευρώ. Το σύνολο περιλαμβάνει 136 ευρώ από ακυρωμένες παραγγελίες, 6 ευρώ από την εξυπηρέτηση πελατών (ερωτήματα σχετικά με την τοποθεσία των παραγγελιών) και 3 ευρώ για τα έξοδα αποστολής.
Αν τα 540 εκατομμύρια ευρώ φαίνονται πολλά ή όχι εξαρτάται από το πώς το βλέπει κανείς. Μόνο το 0,06% των πακέτων καταγράφηκαν επισήμως ως χαμένα. Αυτό σημαίνει ότι ένα στα 1.667 πακέτα δεν έφτασε ποτέ στον παραλήπτη.
Ωστόσο, η Metapack αναφέρει ότι πιθανώς πολλά περισσότερα πακέτα είναι χαμένα. Ορισμένα δεν λαμβάνουν ενημερώσεις παρακολούθησης για περισσότερες από πέντε ημέρες. Αυτά τα πακέτα θεωρούνται «ίσως χαμένα». Αν τα συνυπολογίσουμε, το ποσοστό ανέρχεται στο 0,7%. Δηλαδή, ένα στα 143 πακέτα μπορεί να έχει χαθεί, αναφέρει η πηγή.
Η ζημιά δεν είναι μόνο οικονομική
Η Emma Clarke, Ανώτερη Διευθύντρια Προϊόντων στην Metapack, δήλωσε ότι τα χαμένα πακέτα είναι κάτι περισσότερο από ένα μικρό πρόβλημα. Κοστίζουν πολλά, ειδικά τώρα που η οικονομία είναι δύσκολη. Υπάρχουν επίσης άλλοι τύποι ζημιών. Οι πελάτες εκνευρίζονται. Η εμπιστοσύνη στο κατάστημα μειώνεται. Η εικόνα του brand βλάπτεται.
Η Clarke προτείνει ότι τα καταστήματα θα πρέπει να χρησιμοποιούν έξυπνες μεθόδους για να αποφύγουν αυτά τα προβλήματα, όπως data για να εντοπιστούν παράξενες καταστάσεις στην αποθήκη, αξιόπιστες εταιρείες μεταφορών και ευέλικτους κανόνες αποστολής για να αποτραπεί η κλοπή πακέτων.
Οι γρήγορες και αξιόπιστες παραδόσεις είναι το κλειδί
Το online shopping αυξάνεται συνεχώς. Γι’ αυτό οι ομαλές και αξιόπιστες παραδόσεις είναι πολύ σημαντικές, αναφέρει η Metapack. Η εταιρεία, όπως διαβάζουμε, συστήνει στα καταστήματα να συνεργάζονται με περισσότερες από μία εταιρείες μεταφορών και να χρησιμοποιούν δεδομένα για να βελτιώσουν τον τρόπο αποστολής των πακέτων τους.
Τα χαμένα πακέτα πλήττουν οικονομικά τα brands και κλονίζουν την εμπιστοσύνη του αγοραστικού κοινού. Αν οι πελάτες δεν λάβουν ό,τι πλήρωσαν, σταματούν να αγοράζουν και να προτιμούν ένα eshop. Κάπως έτσι, τα eshop σπαταλούν χρόνο και χρήμα για να διορθώσουν αυτά τα προβλήματα. Στην αγορά του σήμερα, κάθε πώληση και κάθε πελάτης, έχουν σημασία.
Οι αγοραστές αναζητούν θετικές και ολοκληρωμένες εμπειρίες παράδοσης. Τα καταστήματα που φροντίζουν για άμεσες παραδόσεις, ενώ παρακολουθούν την πορεία κάθε πακέτου και διατηρούν ανοιχτή δίοδο επικοινωνίας με κάθε πελάτη, μπορούν να φροντίσουν να δράσουν γρήγορα όταν κάτι πάει στραβά και να παραμείνουν μπροστά στον ανταγωνισμό.