Καθώς τα luxury brands παλεύουν με το υψηλό κόστος διατήρησης, λαμβάνουν σημαντικές αποφάσεις για να αλλάξουν τον τρόπο λειτουργίας τους ώστε να επιβιώσουν στο πληθωριστικό και οικονομικά δύσκολο κλίμα, μας λέει τώρα το PYMNTS.
Αλλαγή πορείας πλεύσης για τα luxury brands
Διαφορετικά brand έχουν προβεί σε διαφορετικές τακτικές για να αντιμετωπίσουν τις οικονομικές δυσκολίες. Η Burberry, σύμφωνα με δημοσιεύματα, ετοιμάζεται να περικόψει εκατοντάδες θέσεις εργασίας, πιθανώς έως και 400 από τους περισσότερους από 9.000 συνολικά εργαζόμενους της εταιρείας, αφότου οι μετοχές της έχουν υποχωρήσει περισσότερο από 36% σε ετήσια βάση και έχει υπάρξει μείωση κατά 25% στα προσαρμοσμένα λειτουργικά κέρδη.
"Το τελευταίο έτος έχει γίνει τεράστια προσπάθεια για τη λειτουργική εφαρμογή της στρατηγικής μας. Είμαστε τυχεροί που έχουμε μια τόσο ισχυρή και συμπληρωματική ομάδα", έγραψε στην έκθεση ο διευθύνων σύμβουλος της Burberry, Jonathan Akeroyd. "Στο πλαίσιο ενός ακόμη αβέβαιου εξωτερικού περιβάλλοντος, αναμένουμε ότι το πρώτο εξάμηνο του 2024/25 θα παραμείνει δύσκολο και ότι τα οφέλη από τις δράσεις που αναλαμβάνουμε θα αρχίσουν να αποδίδουν από το δεύτερο εξάμηνο".

Από την άλλη, άλλα luxury brands επενδύουν στην αγορά ακινήτων ώστε να γίνονται τα ίδια ιδιοκτήτες σε μια προσπάθεια να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία σε κύριες εμπορικές περιοχές, όπως η αγορά ακινήτου αξίας $835 εκατ. από την Prada στη Νέα Υόρκη μέχρι την αγορά κτιρίου από την Chanel στην Union Square του Σαν Φρανσίσκο και την αγορά ακινήτων αξίας $2,66 δισ. από την LVMH σε όλο τον κόσμο πέρυσι.
"Προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε και να αγοράσουμε τις καλύτερες δυνατές τοποθεσίες για τις εταιρείες μας, τοποθεσίες ΑΑΑ", δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της LVMH Bernard Arnault στους αναλυτές σε μια κλήση για τα κέρδη της εταιρείας νωρίτερα φέτος. "Αν πάρετε την 5th Avenue στη Νέα Υόρκη, έχουμε τρεις από τις καλύτερες γωνίες που υπάρχουν.".
Ακόμη και οι καταναλωτές με υψηλό εισόδημα αντιμετωπίζουν πιέσεις και πλέον επανεξετάζουν τα luxury brands και τις αγορές από αυτά ενώ τείνουν να προχωρούν πιο συχνά σε cart abandonment.

Παρόλα αυτά, αυτοί οι καταναλωτές δίνουν προτεραιότητα στα ωραία πράγματα, όπως η πολυτελής μόδα. Η ίδια μελέτη αποκάλυψε ότι όσοι βγάζουν περισσότερα από $200.000 αναμένουν να ξοδέψουν το 8,5% του μηνιαίου εισοδήματός τους σε είδη ένδυσης, αξεσουάρ και προσωπικής φροντίδας, ενώ ο συνολικός πληθυσμός αναμένει να δαπανήσει μόνο το 7,2%.
Καθώς ο τομέας της πολυτέλειας αντιμετωπίζει ένα δύσκολο οικονομικό τοπίο, η ικανότητα προσαρμογής και καινοτομίας είναι ζωτικής σημασίας. Η πορεία προς το μέλλον είναι αβέβαιη και επομένως όσα luxury brands παραμείνουν εφευρετικά διασφαλίζουν ότι παραμένουν στην κορυφή του κλάδου, συνεχίζοντας να γοητεύουν και να εμπνέουν τους καταναλωτές παγκοσμίως.