Κατά τη διάρκεια του οικονομικού έτους 2023/2024, ολόκληρη η ευρωπαϊκή online αγορά άγγιξε τα €326 δισ. σε διασυνοριακές πωλήσεις. Η μεγάλη πλειονότητα με το 69% ή σε ποσό ύψους €225 δισ. προήλθε από online marketplaces.
Η δυναμική εξέλιξη στην αγορά της Ευρώπης
Τα δεδομένα αυτά έρχονται από την έρευνα «Top 100 Cross-Border Marketplaces Europe» που διεξάγεται για 5η φορά και περιλαμβάνει τους μεγαλύτερους διαδικτυακούς παίκτες στην Ευρώπη. Tα 10 κορυφαία αυτά από τη λίστα δημιούργησαν μάλιστα περισσότερο από το ήμισυ του κύκλου εργασιών με βάση τις αγορές.
Επιπλέον, η πλήρης πρώτη 100άδα δημιούργησε κύκλο εργασιών ύψους €197,01 δισ., που αντικατοπτρίζει μια αύξηση της τάξης του 39,29%. Ωστόσο, οι ερευνητές αναμένουν ότι το μερίδιο των marketplaces στο συνολικό GMV του eCommerce θα μειωθεί, από 69 τοις εκατό σε 67,9 τοις εκατό μέχρι το 2025, μια εξέλιξη που θα σηματοδοτήσει την ωρίμανση της αγοράς και έχει ήδη φανεί με την ανάπτυξη που παρουσιάζει το eCommerce στην ήπειρο αυτή παρά τον πληθωρισμό.

Ταυτόχρονα, ο διασυνοριακός GMV στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί. Μέχρι το 2025, αναμένεται ότι το 97,3% των επισκεπτών θα είναι διασυνοριακοί. «Τα ευρήματα της τελευταίας μας έκθεσης υπογραμμίζουν τη δυναμική εξέλιξη του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη», δήλωσε η Carine Moitier, ιδρύτρια της Cross-Border Commerce Europe.
«Οι σημαντικοί ρυθμοί ανάπτυξης μεταξύ των 100 κορυφαίων marketplaces υποδηλώνουν όχι μόνο την ανθεκτικότητα του τομέα, αλλά και την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για διασυνοριακές αγορές. Οι τάσεις αυτές υποδηλώνουν ένα ελπιδοφόρο μέλλον τόσο για τους καθιερωμένους παίκτες όσο και για τους νεοεισερχόμενους που είναι έτοιμοι να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες σε αυτή την ταχέως εξελισσόμενη αγορά».
32% αύξηση της αγοράς το 2023
Νωρίτερα φέτος, η Cross-Border Commerce Europe δημοσίευσε επίσης μια έκθεση σχετικά με τη διασυνοριακή eCommerce αγορά το 2023. Η αγορά αυξήθηκε κατά 32% σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα ενώ αναμένεται η παγκόσμια αγορά eCommerce να ξεπεράσει τα 11 τρισ. το 2029. Συνολικά, τα ευρωπαϊκά eshop δημιούργησαν διασυνοριακό τζίρο €107 δισ. ενώ η ευρωπαϊκή online fashion αγορά απέφερε επιπλέον €213 δισ. μέσα στο 2023.