Το Interactive Advertising Bureau (IAB) Europe δημοσίευσε τα πρότυπα retail media στην Ευρώπη. Αυτό δίνει στις επωνυμίες ένα πλαίσιο για τη μέτρηση της αποτελεσματικότητας των ψηφιακών διαφημιστικών τους καμπανιών. Είναι ένα πρώτο βήμα στα σχέδια της IAB Europe για τη δημιουργία βιομηχανικών προτύπων για μέσα λιανικής.
Η IAB Europe είναι μια διεθνής ένωση που αντιπροσωπεύει το οικοσύστημα ψηφιακής διαφήμισης και marketing. ΜΜΕ, εταιρείες τεχνολογίας, marketing και άλλα διεθνή IAB είναι μέλη της ένωσης. Στοχεύει στην προώθηση της συνεργασίας του κλάδου και στην παροχή πλαισίων και βιομηχανικών προτύπων.
Διαφημίσεις σε eshop και αγορές
Τα retail media είναι ένα σχετικά νέο φαινόμενο. Συνεπάγεται με διαθέσιμο διαφημιστικό χώρο στους λιανοπωλητές. Σκεφτείτε τις διαφημίσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης, σε σελίδες επισκόπησης και ομάδες προϊόντων. Αυτές οι διαφημίσεις εμφανίζονται σε eshop ή σε εφαρμογές αγορών.
Ένα άλλο παράδειγμα είναι οι διαφημίσεις σε online αγορές. Η Amazon, ένας top προορισμός σε ότι αφορά την ένδυση, για τους digital αγοραστές, ήδη πουλάει ενεργά διαφημιστικό χώρο, το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους απέφερε σχεδόν 15 δισεκατομμύρια δολάρια από την πώληση αυτών των χώρων. Αυτό ήταν μια αύξηση 27% σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν.
Η ομάδα εργασίας ξεκίνησε το περασμένο καλοκαίρι
Το περασμένο καλοκαίρι, η IAB Europe δημιούργησε μια ομάδα εργασίας που θα δημιουργήσει retail media πρότυπα για αυτόν τον κλάδο. Αυτή είναι μια προσπάθεια επαγγελματισμού της αγοράς. Η ένωση έχει πλέον δημοσιεύσει τα πρότυπα μέτρησής της. Αυτό θα δώσει στους διαφημιστές περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι τους προσφέρει η επένδυση στη διαφημιστική καμπάνια. Η εταιρεία πολυμέσων τους θα λάβει δεδομένα σχετικά με την προσέγγιση χρηστών, την απόδοση και άλλες πληροφορίες καμπάνιας.

Μέχρι στιγμής, τα πρότυπα μέτρησης καλύπτουν βασικές μετρήσεις media (όπως εμφανίσεις και εμφανισιμότητα) για να διασφαλιστεί ότι οι διαφημίσεις ψηφιακών μέσων λιανικής τηρούν τα ίδια media πρότυπα με άλλες ψηφιακές διαφημίσεις. Καλύπτει επίσης μετρήσεις απόδοσης, για να διασφαλίσει ότι οι επωνυμίες μπορούν να συγκρίνουν τις διαφημιστικές επενδύσεις τους με ένα τυπικό παράθυρο ανασκόπησης και με ορισμό iROAS.
Ορισμένα πρότυπα για πρόσθετες πληροφορίες έχουν επίσης τεθεί. Ωστόσο, η ένωση εξακολουθεί να θέλει να συμπεριλάβει περισσότερα και θα συνεχίσει να εργάζεται σε ένα ευρύτερο σύνολο προτύπων. Έχει ήδη κυκλοφορήσει έναν οδικό χάρτη για τα σχέδιά της για το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους.
«Στο προχωρημένο τοπίο της ψηφιακής διαφήμισης, τα Retail Media αναδεικνύονται ως μια κρίσιμη λύση μέσων ενημέρωσης, ωστόσο οι δυνατότητές τους παρεμποδίστηκαν από προκλήσεις όπως η έλλειψη τυποποίησης. Σύμφωνα με την έρευνα του IAB Europe, μόνο οι μισοί αγοραστές αναγνωρίζουν επί του παρόντος την αποτελεσματικότητα των μέσων λιανικής και αναζητούν συνεπείς μετρήσεις και πρότυπα», δήλωσε η Jessica Wegner, Αντιπρόεδρος New Business & Retail Media της Douglas Marketing Solutions.
«Για να απελευθερωθεί η πλήρης δύναμη των μέσων λιανικής, η αντιμετώπιση αυτού του κρίσιμου κενού μέσω τυποποιημένων μεθόδων μέτρησης είναι πρωταρχικής σημασίας. Πέρα από τα παραδοσιακά KPI, όπως η απόδοση διαφημιστικής επένδυσης (ROAS) ή το CPC, η εστίαση στην τυποποίηση, ιδιαίτερα στη μέτρηση μέσων και απόδοσης, είναι το κλειδί για το ξεκλείδωμα της πραγματικής αποτελεσματικότητάς του».
«Ενίσχυση της διαφάνειας»
«Με τη δημοσίευση του πρώτου συνόλου ευρωπαϊκών προτύπων μέτρησης retail media, επιβεβαιώνουμε την αφοσίωσή μας και τη δέσμευσή μας να παρέχουμε στους ενδιαφερομένους του κλάδου ένα ισχυρό πλαίσιο που διασφαλίζει τη συνέπεια σε όλο το οικοσύστημα και επιτρέπει στα μέσα να ευδοκιμήσουν. Αυτά τα πρότυπα όχι μόνο καθορίζουν τις απαραίτητες ομοιόμορφες μετρήσεις αλλά και ενισχύουν τη διαφάνεια, δίνοντας χώρο για μεγαλύτερη καινοτομία και επενδύσεις σε αυτόν τον χώρο», δήλωσε ο Townsend Feehan, Διευθύνων Σύμβουλος της IAB Europe.