Θα σταματήσει σταδιακά η προβολή πολιτικών διαφημίσεων στην Google στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέχρι τον Οκτώβριο του 2025, εξαιτίας νέων κανονιστικών ρυθμίσεων για τη Διαφάνεια και τη Στόχευση της Πολιτικής Διαφήμισης (TTPA), μας πληροφορεί το WWN.

Αποχαιρετώντας τις πολιτικές διαφημίσεις

Ήδη από το 2019, ο αμερικανικός κολοσσός εφάρμοσε αυστηρούς κανόνες για τις πολιτικές διαφημίσεις της ΕΕ με τους διαφημιστές να απαιτείται να επαληθεύουν την ταυτότητά τους και να αποκαλύπτουν από που προέρχεται η χορηγία των διαφημίσεων. Τώρα προειδοποιεί ότι το κανονιστικό πλαίσιο TTPA ενδεχομένως οδηγήσει σε λειτουργικές προκλήσεις, ορίζοντας τις πολιτικές διαφημίσεις σε ένα ευρύ πλαίσιο για να περιλαμβάνουν διαφημίσεις βάσει συγκεκριμένων ζητημάτων, καθιστώντας όμως έτσι πιο δύσκολο τον εντοπισμό και τη διαχείρισή τους σε μεγάλη κλίμακα.

Επιπλέον, η Google που πρόσφατα ανέπτυξε περισσότερα εργαλεία AI για βελτιστοποίηση ads, επισημαίνει ότι μια ακόμη σημαντική δυσκολία είναι η εξασφάλιση αξιόπιστων εκλογικών δεδομένων σε όλα τα κράτη μέλη, το οποίο που περιπλέκει τη διαδικασία αναγνώρισης των διαφημίσεων που σχετίζονται με τις εκλογές. Η απόφαση συνεπώς αυτή έρχεται ως απάντηση στον επερχόμενο κανονισμό της ΕΕ. Καθώς η εταιρεία αποχωρεί από την πολιτική διαφήμιση στην ΕΕ, οι διαφημιζόμενοι, κυρίως μικρότερες καμπάνιες με περιορισμένο προϋπολογισμό, θα χάσουν την πρόσβαση σε έναν από τους πιο αποτελεσματικούς και προσιτούς τρόπους προσέγγισης μεγάλου, στοχευμένου κοινού.

Google: Ενισχύει τις Performance Max καμπάνιες με AI
Η Google λανσάρει αναβαθμίσεις με Τεχνητή Νοημοσύνη για να ενισχύσει τις καμπάνιες Performance Max.

Από την άλλη, δεν είναι η πρώτη φορά που ακούμε να συμβαίνει κάτι τέτοιο, καθώς η εταιρεία στο παρελθόν έχει προχωρήσει στη διακοπή πολιτικών διαφημίσεων, επικαλούμενη παρόμοια ρυθμιστικά ζητήματα σε χώρες όπως η Γαλλία, ο Καναδάς και η Βραζιλία. Το ευρύ πεδίο εφαρμογής του TTPA εγείρει ανησυχίες σχετικά με την υπέρβαση και την πιθανότητα εσφαλμένης ταξινόμησης διαφημίσεων ως πολιτικών, γεγονός που θα μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα και να περιορίσει τον δημόσιο διάλογο για βασικά ζητήματα.

Η Google, που πρόσφατα βρέθηκε στα δικαστήρια για θέμα κατάχρασης ψηφιακών διαφημίσεων, παρόλο που θα σταματήσει τις πολιτικές διαφημίσεις σε όλες τις πλατφόρμες της, έχει δεσμευτεί να συνεχίσει να επενδύει στην τεχνολογία και τις συνεργασίες για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης και τη διασφάλιση της πρόσβασης των ψηφοφόρων σε αξιόπιστες πληροφορίες, ειδικά κατά τη διάρκεια των εκλογικών περιόδων.

Πώς επηρεάζει το eCommerce;

Τέτοιες αλλαγές, μέχρι να εδραιωθούν και το σύστημα να μάθει να αναγνωρίζει το πολιτικό περιεχόμενο, ενδέχεται να οδηγήσουν σε προβλήματα ταξινόμησης, επηρεάζοντας τις διαφημίσεις των eshop και online stores, με αποτέλεσμα να τις διακόπτουν. Επιπλέον, αυτό θα αποτρέψει τις eCommerce επιχειρήσεις από το να παίρνουν ανοιχτά κάποια πολιτική θέση και να την προωθούν εμμέσως από τις πωλησιακές διαφημίσεις τους με λογοπαίγνια.