Σαν ανείπωτος κανόνας, το μεγαλύτερο ποσοστό από εμάς θεωρεί ότι οι νεότερες γενιές έχουν περισσότερες τεχνολογικές γνώσεις και είναι πιο πρόθυμες να δοκιμάσουν νέες συσκευές, εφαρμογές και μεθόδους πληρωμής στις online αγορές. Όμως, μέσα από νέα έρευνα του PYMNTS με τίτλο «eCommerce for All: How Consumers Across Generations Make Purchases Online» διαπιστώθηκε ότι το χάσμα γενεών εξαλείφεται σε ό,τι αφορά στο eCommerce και μερικούς βασικούς τομείς.

Στο λιανικό εμπόριο και τα ταξίδια, οι διάφορες γενιές παρουσίασαν ομοιότητες γύρω από τις επιλογές τους σε ψηφιακά κανάλια. Η υιοθέτηση των online αγορών και οι γενικές τάσεις παρέμειναν σχετικά σταθερές για πέρυσι, με το ποσοστό των συναλλαγών λιανικής που πραγματοποιήθηκαν τον Νοέμβριο 2023 και 2024 να κινείται στο 26%.

Ανάμεσα λοιπόν στις διάφορε γενιές, τα ποσοστά για online αγορές στους εν λόγω τομείς ήταν σχετικά σταθερά. Έτσι, ένα 27% των baby boomers και των ηλικιωμένων και ένα 25% των καταναλωτών της Gen X πραγματοποίησαν την τελευταία αγορά λιανικής online με τα ποσοστά αυτά να είναι παρόμοια για τους millennials με 26% και για την Gen Z με 23%.

Γιατί η πίστωση είναι η επιλογή των online πληρωμών

Στον απόηχο της πανδημίας, η κινητικότητα έχει επιστρέψει στα φυσικά καταστήματα με διαφορετική έρευνα να δείχνει ότι κυριαρχεί η τάση για χρήση digital χαρακτηριστικών ακόμη και in-store. Τα στοιχεία έδειξαν ότι υπήρξε αύξηση 65% στην ικανοποίηση των αγοραστών όταν χρησιμοποιούν ψηφιακή βοήθεια στο διάδρομο.

Οι καταναλωτές προτιμούν online και in-store αγορές
Οι αγορές αποκτούν hybrid χαρακτήρα, καθώς οι καταναλωτές προτιμούν εξίσου online και in-store αγορές, σύμφωνα με τη γνώμη των ειδικών.

Παρατηρείται όμως μια σημαντική διαφορά στην επιλογή πληρωμής. Στα καταστήματα, οι καταναλωτές προτίμησαν τις χρεωστικές κάρτες, με το 42% να χρησιμοποιεί χρεωστική κάρτα στην τελευταία αγορά λιανικής και ένα 28% πιστωτική. Από την άλλη, όταν πρόκειται για τα online κανάλια φαίνεται η προτίμηση να κλίνει στις πιστωτικές κάρτες με 38% έναντι των χρεωστικών, με 30%. Αυτό καθιστά τους καταναλωτές 27% πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν πιστωτικές από χρεωστικές κάρτες για online αγορές λιανικής πώλησης.

Το eCommerce ηγήθηκε στις λιανικές πωλήσεις του 2024

Το eCommerce αποτέλεσε βασικό παράγοντα που συνέβαλε στη συνολική δυναμική των λιανικών πωλήσεων με τους online εμπόρους να παρουσιάζουν αύξηση 6% στις online αγορές τους σε ετήσια βάση τον Δεκέμβριο. Όλα αυτά υποστηρίζονται και από τα δεδομένα μεγάλων τραπεζων γύρω από την χρήση πίστωσης. Η J.P. Morgan, που πρόσφατα κατέθεσε αγωγή ενάντια στη Viva Wallet και η Citigroup ανέφεραν ότι οι δαπάνες για πιστωτικές κάρτες παρέμειναν υγιείς. Οι καταθέσεις της J.P. Morgan αποκάλυψαν ετήσια αύξηση 8% στον όγκο πωλήσεων πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, ενώ ο όγκος πωλήσεων επώνυμων καρτών της Citi αυξήθηκε κατά 5%.

Οι ανταμοιβές παίζουν ρόλο στη χρήση πιστωτικών καρτών, καθώς 1 στους 5 κατόχους καρτών εξαργυρώνει τις πιστωτικές ανταμοιβές τουλάχιστον μηνιαίως. Περίπου το 30% των συχνών χρηστών καρτών ανέφεραν ότι εξαργυρώνουν ανταμοιβές, επιστροφή μετρητών, πόντους ή μίλια που κερδίζουν με την κύρια πιστωτική τους κάρτα τουλάχιστον μηνιαίως.