Είναι ήδη εμφανή τα προβλήματα που έχουν ξεκινήσει για το Temu αφότου καταργήθηκε το παραθυράκι φοροαπαλλαγής de minimis στις ΗΠΑ πριν από ένα μήνα καθώς ήδη ακούγεται ότι έχασε το 58% των καθημερινών χρηστών της ενώ και η Bain & Company διαπίστωσε επίσης ότι τα ποσοστά των πωλήσεων και των πελατών της κινεζικής πλατφόρμας μειώθηκαν απότομα μετά την ανακοίνωση των νέων δασμών.
Τα πρώτα σημάδια της επίδρασης των δασμών
Μέσα από επικοινωνία με το PYMNTS, η πλατφόρμα της PDD Holdings μοιράστηκε σχόλια από τον Lei Chen, πρόεδρο και συν-διευθύνοντα σύμβουλο της μητρικής εταιρείας, ο οποίος δήλωσε ότι η παγκόσμια επιχείρηση της εταιρείας συνεργάζεται με τους εμπόρους για να φέρει «σταθερές τιμές και άφθονη προσφορά» στους καταναλωτές.
«Ανεξάρτητα από το πώς αλλάζουν οι πολιτικές, θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τις δραστηριότητές μας στις αγορές που εξυπηρετούμε, βοηθώντας περισσότερους τοπικούς εμπόρους να αναπτυχθούν στην πλατφόρμα μας και επιτρέποντας την εκτέλεση περισσότερων παραγγελιών από τις τοπικές αποθήκες», δήλωσε ο Chen. «Αυτή τη στιγμή, βλέπουμε αυτούς τους εμπόρους να γίνονται πιο προληπτικοί, με καλύτερα εφοδιασμένα αποθέματα και περισσότερη αξία που μεταφέρεται στους καταναλωτές μέσω διαφοροποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών».
Η εξαίρεση de minimis επέτρεπε σε πακέτα αξίας μικρότερης των 800 δολαρίων να εισέρχονται στις ΗΠΑ χωρίς να καταβάλλουν δασμό. Ο κανόνας χρησιμοποιήθηκε κυρίως από κινεζικούς eCommerce λιανοπωλητές, όπως το Temu και το Shein, για να πωλούν προϊόντα σε χαμηλότερες τιμές, αποστέλλοντάς τα απευθείας στους καταναλωτές στις ΗΠΑ. Όμως, ο νέος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ έδωσε ένα τέλος σε αυτό μέσα από την απόφαση του.
Η κινεζική αλυσίδα μάλιστα σε μια προσπάθεια να προσαρμοστεί με τις εξελίξεις ανέπτυξε τοπικές αποθήκες και αυτό οδήγησε σε περισσότερα από το ένα τρίτο των προϊόντων που πωλεί η πλατφόρμα στους καταναλωτές στις ΗΠΑ να εκπληρώνονται με αποθέματα που διατηρούνται στις ΗΠΑ. Τον Απρίλιο είχε επίσης αναφερθεί ότι έχει μειώσει σημαντικά την πληρωμένη διαφήμιση στις ΗΠΑ, οδηγώντας σε μείωση της επισκεψιμότητας πληρωμένης αναζήτησης κατά 80%. Αυτή η περικοπή των διαφημίσεων αναμενόταν να απομακρύνει τους πελάτες και να αποσταθεροποιήσει περαιτέρω τα μοντέλα τιμών της εταιρείας.

Η PDD Holdings ανέφερε στην έκθεση αποτελεσμάτων της Τρίτης ότι είδε 38% μείωση των κερδών της σε σχέση με πέρυσι το πρώτο τρίμηνο λόγω των δασμών και άλλων παραγόντων, με τον Chen να δηλώνει κατά τη διάρκεια της κλήσης ότι οι δασμοί «δημιούργησαν σημαντική πίεση για τους εμπόρους μας, οι οποίοι συχνά δεν έχουν την ικανότητα να προσαρμοστούν γρήγορα και αποτελεσματικά» στην πλατφόρμα του Temu.