Ο ανταγωνισμός μεταξύ των eshop εντείνεται και οι πλατφόρμες αναπτύσσουν συνεχώς λειτουργίες για να βοηθούν τους πωλητές. Μια από αυτές είναι και τα Shopify φίλτρα προϊόντων τα οποία σετάρετε κατά την κατασκευή Shopify store και μπορούν να κάνουν τη διαφορά στην πλοήγηση, κάνοντάς την πιο ευχάριστη για τους χρήστες.

Ιδίως εάν διαθέτετε μεγάλο αριθμό προϊόντων, θα πρέπει να βεβαιωθείτε ότι οι πελάτες σας μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα σε αυτά, διαφορετικά είναι πολύ εύκολο να στραφούν αλλού. Πλέον, οι αγοραστές δεν θέλουν να αφιερώνουν πολύ χρόνο ψάχνοντας μόνο για να ανακαλύψουν ότι το προϊόν έχει εξαντληθεί ή δεν είναι διαθέσιμο. Και εδώ είναι που μπαίνουν τα Shopify product filters για να βελτιστοποιούν την εμπειρία online αγορών. Ας δούμε πώς.

Τι είναι τα Shopify φίλτρα προϊόντων;

Τα Shopify φίλτρα προϊόντων είναι ουσιαστικά η λειτουργία που επιτρέπει στους επισκέπτες ενός eshop να αναζητούν πιο αποτελεσματικά αυτό που επιθυμούν, είτε πρόκειται για προϊόν είτε υπηρεσία. Προσφέρουν δηλαδή μια πιο αποτελεσματική και personalized αγοραστική εμπειρία καθώς οι πελάτες προσαρμόζουν τις αναζητήσεις τους με κριτήρια και λεπτομέρειες όπως τιμή, χρώμα, κριτικές, μέγεθος, brand και πολλά ακόμη και μειώνουν σημαντικά τον χρόνο που αφιερώνουν στην αναζήτηση. 

Ουσιαστικά, λειτουργούν ως εικονικοί βοηθοί, βοηθώντας τους χρήστες να εντοπίζουν αποτελεσματικά αυτό που χρειάζονται σε μια εκτεταμένη digital αγορά. Μέσα από έναν προσαρμόσιμο και αποτελεσματικό μηχανισμό αναζήτησης, τα Shopify product filters όχι μόνο αυξάνουν την ικανοποίηση των χρηστών αλλά και βελτιστοποιούν τη συνολική απόδοση και επιτυχία του online store σας.

Κοπέλα που προβάρει ρούχο μπροστά σε οθόνη κινητού όπου καθρεφτίζεται πωλήτρια

Οι τύποι 

'Ενα Shopify store προσφέρει διάφορους τύπους από Shopify φίλτρα προϊόντων για να βοηθήσει τους πελάτες να βελτιώσουν τις αναζητήσεις τους και να πλοηγηθούν στα eshop πιο αποτελεσματικά. Μπορείτε να επιλέξετε έως και 25 φίλτρα που περιλαμβάνουν τυπικές επιλογές, όπως διαθεσιμότητα προϊόντων, τιμή, προμηθευτή, τύπο προϊόντος και Shopify tags.

Ακολουθούν ορισμένοι βασικοί τύποι φίλτρων προϊόντων στο Shopify:

  • Τιμή: Όταν το φίλτρο της τιμής λείπει, οι αγοραστές χάνουν τη δυνατότητα να επιλέγουν με ακρίβεια προϊόντα που υπάγονται στα όρια του budget τους. Οι μελέτες δείχνουν ότι ένα σημαντικό 80% των χρηστών εφαρμόζει με συνέπεια τα φίλτρα προϊόντων, υπογραμμίζοντας τον κεντρικό ρόλο τους. 
  • Χρώμα: Η απουσία χρωματικού φίλτρου εμποδίζει την αναζήτηση των προϊόντων με βάση τις χρωματικές προτιμήσεις των αγοραστών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι λίστες προϊόντων να πλημμυρίζουν με αντικείμενα των οποίων τα χρώματα δεν αφορούν τους πελάτες. Η εισαγωγή ενός χρωματικού φίλτρου δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες να βελτιστοποιήσουν τις επιλογές τους στην εμπειρία αγορών τους.
  • Product Type: Ιδιαίτερα λειτουργικό ανάμεσα στα Shopify φίλτρα προϊόντων για καταστήματα με διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων, το product type (τύπος προϊόντος) διευκολύνει τις αποτελεσματικές αναζητήσεις. Σε ένα κατάστημα επίπλων, για παράδειγμα, οι πελάτες μπορούν να αναζητήσουν τα ράφια της κουζίνας σε σχέση με αυτά που είναι κατάλληλα για το σαλόνι. Αυτό το φίλτρο δίνει τη δυνατότητα στους αγοραστές να πλοηγούνται στις προσφορές των προϊόντων με ακρίβεια, τιριάζοντας τις επιλογές τους με συγκεκριμένες ανάγκες και προτιμήσεις.
  • Brand: Εάν έχετε ένα eshop με πολλαπλά brand, τότε είναι σκόπιμο να επιτρέπετε στους πελάτες να φιλτράρουν τα προϊόντα με βάση αυτά που προτιμούν.

Σχετικά με το είδος των φίλτρων, υπάρχουν δύο βασικά είδη:

  • Standard filters: Τα ορισμένα Shopify product filters που είναι διαθέσιμα σε όλα τα online store όπως διαθεσιμότητα, τιμή, προμηθευτής, τύπο προϊόντος και tags.
  • Custom filters: Μπορούν να δημιουργηθούν προσαρμοσμένα φίλτρα χρησιμοποιώντας τις επιλογές προϊόντων metafields, ή metaobjects. Τα Shopify φίλτρα προϊόντων βασίζονται στα variant του προϊόντος σας. Για παράδειγμα, εάν πουλάτε ρούχα με διαφορετικές παραλλαγές για μέγεθος, τότε μπορείτε να προσθέσετε μια επιλογή φίλτρου όπως «Μέγεθος».
Πώς θα αξιοποιήσεις τα Shopify category metafields; (Οδηγός)
Τα Shopify category metafields επιτρέπουν μεγαλύτερη προσαρμογή και βελτιώνουν την αγοραστική εμπειρία. Μάθε πως αξιοποιούνται!

Τα metafield filters είναι χρήσιμα για να δημιουργήσετε μια ταξινόμηση μοναδική για τον κατάλογο προϊόντων σας. Για παράδειγμα, εάν πουλάτε παιδικά παιχνίδια, τότε μπορείτε να δημιουργήσετε ένα προσαρμοσμένο φίλτρο metafield για ηλικία. Τα metaobjects σας επιτρέπουν να ομαδοποιείτε πολλαπλά metafields σε μια δομημένη και επαναχρησιμοποιήσιμη μορφή, ιδανική για την παρουσίαση σύνθετων επιλογών. Αν χρειάζεστε βοήθεια για τη δημιουργία custom filters επικοινωνήστε με τους Eshop Experts.

👉Προσθέστε ένα customized φίλτρο με metafields ή metaobjects: Χρησιμοποιώντας metafields ή metaobjects, μπορείτε να δημιουργήσετε customized Shopify φίλτρα προϊόντων για τους ακόλουθους τύπους τιμών:

  • Single line text
  • Single line text (List)
  • Decimal
  • Integer
  • True or false
  • Metaobject reference
  • Metaobject reference (List)

Requirements για το βέλτιστο customization

Η στρατηγική εφαρμογή φίλτρων στο eshop σας προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να συντονίζουν με ακρίβεια τις εμφανίσεις των προϊόντων στα αποτελέσματα αναζήτησης. 

✔️Requirements

Διασφαλίζοντας την προσβασιμότητα, τα φίλτρα είναι συμβατά με οποιοδήποτε θέμα του Online Store 2.0 και customized storefronts που χρησιμοποιούν το φίλτρο Liquid API ή το Storefront API. Εάν το Shopify theme σας δεν διαθέτει υποστήριξη φίλτρων, μπορείτε να τα δημιουργήσετε χρησιμοποιώντας την εφαρμογή Shopify Search & Discovery.

Γιατί είναι σημαντικό να χρησιμοποιείτε τα Shopify φίλτρα προϊόντων

Όταν εφαρμοστούν σωστά, μπορούν να γίνουν ανεκτίμητα εργαλεία, προσφέροντας στους αγοραστές που πλοηγούνται σε διάφορα προϊόντα τη δυνατότητα να προσαρμόσουν τις αναζητήσεις τους, έτσι θα μπορούν να έχουν μια personalized εμπειρία αναζήτησης. Αυτό όχι μόνο αυξάνει την ικανοποίηση των πελατών αλλά και επιταχύνει το navigation, με αποτέλεσμα τα αυξημένα conversion, δηλαδή τις αυξημένες πωλήσεις.

Η στρατηγική χρήση των Shopify φίλτρα προϊόντων λειτουργεί ως καταλύτης για το στήσιμο ενός επιτυχημένου eshop. Η ενσωμάτωση των φίλτρων κατηγοριών είναι ζωτικής σημασίας, καθώς προσφέρει:

Ευκολότερο navigation: Απλοποιούν την εμπειρία περιήγησης τόσο για τους νέους όσο και για τους επιστρεφόμενους πελάτες, διευκολύνοντας τη γρήγορη πρόσβαση στα επιθυμητά προϊόντα.

Βελτιωμένη προβολή προϊόντων: Επιτρέπουν στους πελάτες να ανακαλύπτουν προϊόντα χωρίς κόπο. Αυτό, όχι μόνο ενισχύει τις πωλήσεις, αλλά σας δίνει και την ευκαιρία να προβάλλετε λιγότερο «δημοφιλή» προϊόντα ενισχύοντας έτσι τις πωλήσεις και επισημαίνοντας λιγότερο δημοφιλή είδη μέσω φίλτρων όπως «Featured» («Επιλεγμένα»).

Ενισχυμένη εμπειρία αγορών: Διασφαλίζουν μια θετική εμπειρία χρήστη σε διάφορες ομάδες αγοραστών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είναι λιγότερο γνώστες της τεχνολογίας, ενώ ενισχύονται τα ποσοστά customer retention.

Ενθάρρυνση περισσότερων αγορών: Επιτρέποντας στους πελάτες να εντοπίζουν γρήγορα τα επιθυμητά αντικείμενα, τα Shopify φίλτρα προϊόντων επηρεάζουν τις αποφάσεις αγοράς και το συνολικό UX. Αν δεν έχετε «σωστά» φίλτρα, τότε ο χρήστης δεν θα μπορεί να βρει εύκολα αυτό που ψάχνει, που σημαίνει ότι θα φύγει και πολύ πιο εύκολα και γρήγορα από το eshop σας για να πάει κάπου άλλου. (Άρα, θα έχουμε και αύξηση του bounce rate, που δεν το θέλουμε). Αυτός είναι και ένας από τους βασικούς λόγους που χρησιμοποιούνται product filters, ειδικά για τα online stores που έχουν σύνθετα προϊόντα ή bundles και πακέτα.

Πώς να σχεδιάσετε στρατηγικά τα Shopify φίλτρα προϊόντων για eCommerce

Για να εξασφαλίσετε τo μέγιστο user experience στην κατασκευή eshop πρέπει να σχεδιάσετε στρατηγικά τα Shopify product filters στο eshop σας, ώστε να επιτύχετε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα κατά το customer navigation:

Παρουσιάστε τα φίλτρα σας έξυπνα

Η αποτελεσματική παρουσίασή τους είναι εξαιρετικά σημαντική για το UX. Οι επιλογές περιλαμβάνουν την εμφάνιση για όλα τα Shopify φίλτρα προϊόντων ταυτόχρονα, το scrolling in individual categories, το employing drop-down menus for filter headers, ή το presenting truncated filters with a "show more" option. Δώστε προτεραιότητα σε ένα side bar για να προβάλλετε πολλές κατηγορίες φίλτρων, διασφαλίζοντας παράλληλα σαφήνεια στην πρόσβαση σε πρόσθετες επιλογές.

14 tips για άπαιχτο Shopify User Experience στο eshop σου
Η εμπειρία χρήστη, ή αλλιώς το Shopify User Experience μπορεί να αναδείξει ή και να «θάψει» ένα eshop. Ας δούμε μερικά tips για «άπαιχτο» UX σε ένα online store!

Βεβαιωθείτε ότι τα applied filters είναι εμφανή

Εξίσου σημαντικό είναι να διασφαλίσετε ότι η διαδικασία φιλτραρίσματος στην πλοήγησή σας είναι σαφής και δομημένη. Οι χρήστες πρέπει να κατανοούν εύκολα τα εφαρμοσμένα φίλτρα και πώς αυτά θα επηρεάσουν τα αποτελέσματα.

Τα checked checkboxes, τα cancellable tags, τα back arrows for subcategories, ή το horizontal bar displaying current filters, μπορούν να διευκολύνουν τη διαδικασία και την πλοήγηση.

Γυναίκα illustration που εφαρμόζει Shopify φίλτρα προϊόντων σε eshop

Επενδύστε στο SEO

Το να επενδύσετε στα οργανικά αποτελέσματα κατά την εφαρμογή του φιλτραρίσματος είναι επίσης μια έξυπνη και συμφέρουσα κίνηση για τα Shopify φίλτρα προϊόντων και το eshop σας.

Οι διευθύνσεις URL παίζουν ρόλο στο SEO του eCommerce, και το faceted filtering μπορεί να προκαλέσει dynamic result pages και duplication issues. Για να αντιμετωπιστεί αυτό, οι προγραμματιστές μπορούν να προσθέσουν Shopify tags σε σελίδες κατηγοριών, δηλώνοντας προτεραιότητα σε συγκεκριμένες φράσεις για υψηλότερη κατάταξη.

Αυξήστε την επιτυχία σας στο eCommerce

Τα Shopify φίλτρα προϊόντων απλοποιούν την πλοήγηση, βελτιώνουν την ορατότητα των προϊόντων και ενισχύουν τη συνολική εμπειρία αγορών. Καθώς ξεκινάτε το ταξίδι της βελτιστοποίησης του eshop σας, καλό θα ήταν να τα θεωρήσετε όχι μόνο απαραίτητα, αλλά ανεκτίμητα στοιχεία της online παρουσίας της επιχείρησής σας.