Η ενότητα Shopify Admin Customers στο admin του Shopify store σας (αν δεν καταλάβατε ούτε τα μισά δεδομένα της πρότασης, χρειάζεστε έναν Shopify expert!) προσφέρει πολύτιμα δεδομένα για τους αγοραστές σας.
Χρησιμοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να κατανοήσετε καλύτερα τους πελάτες σας, να τους προσελκύσετε πιο αποτελεσματικά και να αυξήσετε τις πωλήσεις.
Σήμερα επιχειρούμε να εξηγήσουμε τι ακριβώς είναι η ενότητα Customers μέσα από το διαχειριστικό (admin) της πλατφόρμας, πώς βοηθά ένα eshop, καθώς και να δώσουμε έξυπνες στρατηγικές που θα σας βοηθήσουν να αξιοποιήσετε αυτήν τη λειτουργία:
Τι είναι το Shopify Admin Customers;
Η ενότητα Customers βρίσκεται στο dashboard του Admin του Shopify και σας επιτρέπει να βρείτε και να διαχειριστείτε όλες τις λεπτομέρειες και τα δεδομένα σχετικά με τους πελάτες του Shopify store σας. Παρέχει ένα κεντρικό μέρος όπου αποθηκεύονται όλες οι πληροφορίες που σχετίζονται με τους πελάτες, συμπεριλαμβανομένων ονομάτων, διευθύνσεων email, αριθμών τηλεφώνου, ιστορικού παραγγελιών και συμπεριφοράς αγορών.
Όταν ένας νέος πελάτης κάνει μια παραγγελία στο eshop σας, το όνομα και οι πληροφορίες του προστίθενται αυτόματα στη λίστα πελατών σας. Δημιουργείται ένα προφίλ πελάτη που περιλαμβάνει τις προηγούμενες παραγγελίες του, τις συνολικές δαπάνες και τη συχνότητα των αγορών του, όταν ένας πελάτης αλληλεπιδρά με το Shopify store σας με οποιονδήποτε από τους παρακάτω τρόπους:
- Όταν κάνει εγγραφή στη λίστα email σας ή σε customer account
- Όταν κάνει μια παραγγελία
- Όταν ξεκινά μιαπαραγγελία, αλλά εγκαταλείπει το checkout.
Εναλλακτικά, μπορείτε να προσθέσετε χειροκίνητα πελάτες, να επεξεργαστείτε τα στοιχεία τους ή να τους τμηματοποιήσετε σε ομάδες (segments) με βάση κοινά χαρακτηριστικά, όπως τοποθεσία, ιστορικό αγορών ή επίπεδο αφοσίωσης.
Χρησιμοποιώντας την τμηματοποίηση πελατών, μπορείτε να στέλνετε προσωποποιημένα email, να προσφέρετε στοχευμένα sales και να βελτιώνετε την εξυπηρέτηση πελατών. Είτε λειτουργείτε μικρή, είτε μεγάλη επιχείρηση, αυτή η δυνατότητα σας βοηθά να δημιουργήσετε μόνιμες σχέσεις με τους πελάτες σας, ενώ παράλληλα βελτιώνετε τομείς για την καλύτερη δυνατή απόδοση.

Γιατί να χρησιμοποιήσετε την ενότητα Shopify Admin Customers - Πώς βοηθά
Η ενότητα Shopify Admin Customers είναι ένα ισχυρό «εργαλείο» που μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιώσετε τις προσπάθειες marketing χρησιμοποιώντας τα δεδομένα πελατών που έχετε ήδη. Οργανώνοντας και αναλύοντας αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να επιτύχετε:
- Στοχευμένες καμπάνιες: Χρησιμοποιώντας το ιστορικό αγορών, μπορείτε να προτείνετε προϊόντα που είναι πιθανό να αγοράσουν οι πελάτες με βάση αυτά που έχουν αγοράσει στο παρελθόν.
- Τμηματοποίηση πελατών: Η ομαδοποίηση πελατών σε τμήματα διασφαλίζει ότι στέλνετε τα σωστά μηνύματα στα σωστά άτομα, αυξάνοντας τις πιθανότητες conversion.
- Βελτιωμένο engagement: Η προσωποποίηση της επικοινωνίας σας δείχνει στους πελάτες ότι τους καταλαβαίνετε, κάτι που βοηθά στη δημιουργία ισχυρότερου engagement και ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες αγορές.

Στρατηγικές για προσωποποιήσετε τις καμπάνιες marketing μέσω του Shopify Admin Customers
Για να «ξεκλειδώσετε» πλήρως τις δυνατότητες του Shopify Admin Customers, ακολουθούν ορισμένες βασικές στρατηγικές, ορισμένοι τομείς στους οποίους πρέπει να εστιάσετε:
Ιστορικό αγορών
Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα ιστορικού αγορών από το Shopify Admin Customers για να προτείνετε προϊόντα παρόμοια με προηγούμενες αγορές ή να προσφέρετε εκπτώσεις σε αντικείμενα που είναι πιθανό να αγοράσουν ξανά οι πελάτες.
Εδώ μπαίνουν στο παιχνίδι το upselling και το cross-selling. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης αγόρασε έναν συγκεκριμένο τύπο καφετιέρας, μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις προσφέροντας ένα πιο προηγμένο μοντέλο ή να κάνετε cross-selling προτείνοντας κόκκους καφέ ή αξεσουάρ που συμπληρώνουν την αγορά. Αυτή η προσέγγιση όχι μόνο οδηγεί σε επαναλαμβανόμενες πωλήσεις, αλλά δείχνει επίσης στους πελάτες ότι κατανοείτε τις προτιμήσεις τους.
Segmentation βάσει συμπεριφοράς
Αναλύστε τις ενέργειες που κάνουν οι πελάτες σας στο eshop σας, όπως ποια προϊόντα βλέπουν ή ποια είναι τα προϊόντα που εγκαταλείπουν στο καλάθι τους. Μπορείτε να δημιουργήσετε συγκεκριμένες καμπάνιες με βάση αυτές τις συμπεριφορές. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης προσθέσει ένα προϊόν στο καλάθι του αλλά δεν ολοκληρώσει την αγορά, στείλτε ένα email υπενθυμίζοντας του το επιλεγμένο προϊόν που άφησε στο καλάθι, προσφέροντας ίσως μια μικρή έκπτωση ή επισημαίνοντας τα οφέλη του προϊόντος. Αυτός ο τύπος personalized υπενθύμισης αυξάνει την πιθανότητα conversion.
Αυτοματοποιημένες email καμπάνιες
Η δημιουργία αυτοματοποιημένων καμπανιών email που ενεργοποιούνται από συγκεκριμένες ενέργειες πελατών, όπως η εγκατάλειψη του καλαθιού ή το follow-up μετά την αγορά, διασφαλίζει ότι αλληλεπιδράτε με τους πελάτες σας την κατάλληλη στιγμή. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης αγοράσει ένα σετ πετσετών, ένα αυτοματοποιημένο email λίγες μέρες αργότερα θα μπορούσε να προσφέρει ένα αντίστοιχο χαλάκι μπάνιου ή να στείλει ένα ευχαριστήριο μήνυμα με έκπτωση για την επόμενη αγορά του. Αυτά τα έγκαιρα, σχετικά email κρατούν το ενδιαφέρον για το brand σας ψηλά και ενθαρρύνουν τις επαναληπτικές αγορές.


Personalized εκπτώσεις
Προσφέρετε ειδικές εκπτώσεις με βάση τις αγοραστικές συνήθειες των πελατών σας. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης αγοράζει συχνά καλλυντικά, στείλτε του μια εξατομικευμένη έκπτωση σε νέα προϊόντα περιποίησης ή σε ένα kit προϊόντων. Προσαρμόζοντας τις εκπτώσεις στα ενδιαφέροντα και τις αγοραστικές συμπεριφορές των πελατών, δείχνετε ότι εκτιμάτε την αφοσίωσή τους, κάτι που μπορεί να τους ενθαρρύνει να επιστρέψουν στο κατάστημά σας. Η σχετικές προσφορά που ανταποκρίνονται στα θέλω των πελατών, τους κάνουν να αισθάνονται ξεχωριστοί και αυξάνουν τις πιθανότητες να κάνουν επιπλέον αγορές.
Παρακολούθηση των προτιμήσεων των πελατών
Σημειώστε τα προτιμώμενα κανάλια επικοινωνίας των πελατών σας, όπως email ή SMS, και προσαρμόστε ανάλογα τη marketing στρατηγική σας. Για παράδειγμα, εάν ένας πελάτης ανταποκρίνεται καλύτερα σε SMS παρά email, στείλτε του τις προσωποποιημένες προσφορές ή υπενθυμίσεις κατ’αυτόν τον τρόπο. Αυτό όχι μόνο διασφαλίζει ότι τα μηνύματά σας φτάνουν στους πελάτες σας με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο, αλλά και αυξάνει την αφοσίωση. Ακολουθώντας τις επικοινωνιακές τους προτιμήσεις, βελτιώνετε την εμπειρία τους και ενισχύετε τις πιθανότητες engagement στο brand.
Ενισχύστε την marketing στρατηγική με το Shopify Admin Customers
Αξιοποιώντας τις δυνατότητες του Shopify Admin Customers, μπορείτε να δημιουργήσετε πιο προσωποποιημένες και στοχευμένες καμπάνιες marketing. Η κατανόηση των αναγκών και των προτιμήσεων των πελατών σας σάς επιτρέπει να τους προσελκύετε με τρόπους που έχουν απήχηση και θα φέρουν αποτελέσματα. Με τις σωστές στρατηγικές, μπορείτε να δημιουργήσετε ισχυρότερες σχέσεις, να αυξήσετε το engagement και, τελικά, να ενισχύσετε τις πωλήσεις στο store σας.