Τι έχει να πει ο CEO του Walmart για τη συμπεριφορά καταναλωτών
Σε ομιλία του τον περασμένο μήνα ο διευθύνων σύμβουλος της Walmart Doug McMillon μοιράστηκε σκέψεις του γύρω από την οικονομική κατάσταση της εταιρείας, η οποία εντόπισε ότι επηρεάζεται από τη συμπεριφορά καταναλωτών. Παρατήρησε λοιπόν μια «αγχωμένη» συμπεριφορά από καταναλωτές που πλέον διαθέτουν πιο περιορισμένο προϋπολογισμό.
Πώς αλλάζει η συμπεριφορά καταναλωτών
Εν μέσω των μεταβαλλόμενων και αυξανόμενων δασμών και του καλπάζον πλυθωρισμού φαίνεται ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη έχει πέσει στο χαμηλότερο σημείο των τελευταίων 12 χρόνων. Ο δείκτης έπεσε στο 65,2, το οποίο είναι «πολύ κάτω από το όριο του 80 που συνήθως σηματοδοτεί μια επερχόμενη ύφεση μπροστά». Αυτό υποστηρίζεται και από έρευνα και στην Ευρώπη καθώς ένα σημαντικό ποσοστό αντιμετώπισε προβλήματα στις αγορές το 2023.
Μια τέτοια εξέλιξη έχει μεγάλες συνέπειες καθώς η πτώση αυτή πλήττει σαφώς μικρούς λιανοπωλητές βάζοντας φρένο σε μια περαιτέρω ανάπτυξη του eCommerce αλλά φαίνεται ότι έχει καταλήξει να αγγίζει και μεγάλους εδραιωμένες παίκτες όπως το Walmart, το οποίο έχασε σχεδόν $22 δισ. σε πρόσφατη αποτίμηση.
Σημείωσε ότι οι πελάτες με «πιεσμένο προϋπολογισμό» μείωναν τις δαπάνες τους και εμφάνιζαν άγχος στη συνολική συμπεριφορά καταναλωτών. «Τα χρήματα τελειώνουν πριν βγει ο μήνας και μπορείτε να δείτε ότι οι άνθρωποι αγοράζουν μικρότερα μεγέθη συσκευασίας στο τέλος του μήνα», δήλωσε ο McMillon.
Πώς η εμπιστοσύνη καταναλωτών επηρεάζει τις εταιρείες;
Η μείωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης είναι ένα ανησυχητικό σημάδι ότι η οικονομική ανάκαμψη ίσως αργήσςει να έρθει με τους ειδικούς θέματα καταναλωτικής συμπεριφοράς προειδοποιούν ότι η καταναλωτική εμπιστοσύνη πιθανότατα δεν θα ανακάμψει γρήγορα.
«Ενώ ο πόνος του πληθωρισμού πλήττει πολλούς Αμερικανούς αυτή τη στιγμή, η επίδραση του πληθωρισμού στο κόστος ζωής απλώς επιδεινώνεται με την πάροδο του χρόνου», δήλωσε στο Fortune η Kelly LaVigne, αντιπρόεδρος της διεύθυνσης καταναλωτικών γνώσεων της ασφαλιστικής εταιρείας Allianz Life. «Αυτό σημαίνει ότι ο πληθωρισμός θα συνεχίσει να διαβρώνει την αγοραστική δύναμη, εκτός αν υπάρχει μια μακροπρόθεσμη στρατηγική για την αντιμετώπισή του». Και δεν είναι μόνο οι Αμερικανοί. Αναμένεται ότι οι αλλαγές θα επηρεάσουν και τις οικονομικές εξελίξεις τόσο στην ΕΕ όσο και την Ελλάδα.
Μια έρευνα της Allianz Life που δημοσιεύθηκε την Τρίτη δείχνει επίσης ότι το 71% των καταναλωτών αναμένει ότι ο πληθωρισμός θα επιδεινωθεί τους επόμενους 12 μήνες, το οποίο είναι αυξημένο από το 60% στο τέλος του 2024. Επιπλέον, το 75% των καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα επιβεβαιώνουν αυτή τη συμπεριφορά καταναλωτών καθώς ανησυχούν ότι οι νέες τιμολογήσεις θα αυξήσουν τα έξοδα διαβίωσής τους.
Το γεγονός ότι πολλοί προτιμούν μικρότερες συσκευασίες δείχνει μια αυξημένη ζήτηση για οικονομικές λύσεις και συνδρομητικά προγράμματα. Οι eCommerce επιχειρήσεις πρέπει να δώσουν βάση στην προσιτότητα και να καθορίσουν τη στρατηγική marketing τους με γνώμονα την αξία, ώστε να επιβιώσουν και εν τέλει να επιτύχουν σε οικονομικά αβέβαιες συνθήκες.