Στον ανταγωνιστικό κόσμο του eCommerce, κάθε μικρή λεπτομέρεια μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στην ορατότητα του online store σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Ένα κομμάτι που συχνά παραβλέπουν οι ιδιοκτήτες στην κατασκευή Shopify eshop είναι το Image SEO στο Shopify. Ωστόσο, το Image SEO παίζει καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της κατάταξης, στην προώθηση της οργανικής επισκεψιμότητας και στη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών.
Ως Experts στο design ενός Shopify eshop, θα σας καλύψουμε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε, συμπεριλαμβανομένων των βέλτιστων πρακτικών και των τεχνικών για τη μεγιστοποίηση της ορατότητας αναζήτησης.
Τι είναι το Image SEO;
Το Image SEO στο Shopify είναι η διαδικασία που ακολουθείται για βελτιστοποίηση εικόνων στο store σας, ώστε να είναι πιο εύκολα ανιχνεύσιμες από τις μηχανές αναζήτησης. Αυτό βοηθά τις ιστοσελίδες σας να κατατάσσονται υψηλότερα στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης και να αυξάνουν την επισκεψιμότητά σας.
Μπορείτε να προσεγγίστε αυτόν τον στόχο από μια σειρά διαφορετικών πλεονεκτικών σημείων που θα δούμε αναλυτικότερα παρακάτω.
Γιατί είναι σημαντικό το Image SEO στο Shopify;
Οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google βασίζονται σε πολλαπλά στοιχεία για να κατανοήσουν και να κατατάξουν τις ιστοσελίδες. Δεδομένου ότι οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να "δουν" τις εικόνες όπως οι άνθρωποι, βασίζονται στα metadata, τα ονόματα αρχείων και τα structured data για να καθορίσουν τη σχετικότητά τους. Το Image SEO στο Shopify λοιπόν συμβάλλει σε:
✅ Ταχύτερη ταχύτητα φόρτωσης σελίδων: Οι ταχύτερες σελίδες βελτιώνουν την εμπειρία του χρήστη και ενισχύουν την κατάταξη.
✅ Καλύτερη κατάταξη στην αναζήτηση εικόνων στο Google: Η αναζήτηση εικόνων μπορεί να οδηγήσει σε πρόσθετη επισκεψιμότητα.
✅ Βελτιωμένη προσβασιμότητα: Το alt text βοηθά τους χρήστες με προβλήματα όρασης να κατανοήσουν το περιεχόμενο.
✅ Αυξημένες μετατροπές: Οι σαφείς, υψηλής ποιότητας εικόνες ενθαρρύνουν τις αγορές.

Πώς να βελτιστοποιήσετε τις εικόνες για το SEO του Shopify
Επιλέξτε τη σωστή μορφή αρχείου
Aς ξεκινήσουμε εξετάζοντας τα βασικά του Image SEO στο Shopify. Όσο σχεδιάζετε το eshop σας και περνάτε προϊόντα, χρησιμοποιήστε τη σωστή μορφή που θα έπρεπε για να εξισορροπείτε η ποιότητα και η ταχύτητα; Οι πιο συνηθισμένες μορφές που χρησιμοποιούνται στο eCommerce είναι οι εξής:
JPEG ή JPG: Ιδανική για φωτογραφίες προϊόντων και προσφέρει καλή συμπίεση.
PNG: Υποστηρίζει τη διαφάνεια αλλά έχει μεγαλύτερα μεγέθη αρχείων.
WebP: Η πιο βελτιστοποιημένη μορφή, που προσφέρει υψηλή ποιότητα με μικρότερα μεγέθη αρχείων. Είναι και η συνιστόμενη για το Shopify για να έχετε καλύτερες επιδόσεις.
SVG: Ιδανική για εικονίδια και λογότυπα καθώς κλιμακώνεται χωρίς να μειώνεται η ποιότητα.
Συμπιέστε τις εικόνες για ταχύτερη φόρτωση
Ένα ακόμη σημαντικό κομμάτι στο Image SEO στο Shopify είναι η ανάλυση της εικόνας, όμως αυτό συχνά ανεβάζει το μέγεθος του αρχείου. Οι τεράστιες φωτογραφίες χρειάζονται συχνά πολύ χρόνο για να φορτώσουν, και αυτό μπορεί να γίνει δυσάρεστο για τον αγοραστή. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι τόσο σημαντικό να βελτιστοποιείτε τις εικόνες.
Ως γενικός κανόνας, τα μεγέθη αρχείων εικόνων πρέπει να είναι μικρότερα από 100 kilobytes, ενώ πολλοί ειδικοί συνιστούν λιγότερα από 70 kilobytes. Πολλές πλατφόρμες κατασκευής eshop έχουν επίσης μέγιστα όρια μεγέθους αρχείου. Στο Shopify αυτό είναι 20 megabytes. Εκτός από την ίδια την πλατφόρμα υπάρχουν και πάρα πολλά online εργαλεία και Shopify apps που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για βελτιστοποίησης εικόνων. Διατηρήστε την ποιότητα της εικόνας όταν συμπιέζετε τις εικόνες αποθηκεύοντάς τες σε μορφή όπως JPG, PNG ή τη μορφή εικόνας WebP της Google.
Χρησιμοποιήστε περιγραφικά ονομάτα αρχείων
Δεν θα μπορούσαμε όμως να μιλάμε για SEO, ακόμη και εάν αυτό είναι το Image SEO στο Shopify, αν σε αυτό δεν περιλαμβανόταν και το όνομα που συνοδεύει τα αρχεία. Μετονομάστε τις εικόνες σας με φιλικά προς το SEO ονόματα πριν τις ανεβάσετε κατά την κατασκεύη και τον σχεδιασμό του Shopify eshop και συμπεριλάβετε σχετικές λέξεις-κλειδιά που την περιγράφουν. Αποφύγετε γενικά ονόματα όπως IMG1234.jpg.
Για παράδειγμα:
❌ product1.jpg → ✅ women-leather-handbag-black.jpg
Χρησιμοποιήστε παύλες, όχι υπογράμμιση για να διαχωρίσετε τις λέξεις στα ονόματα αρχείων ενώ καλό θα ήταν να αποφύγετε και τα κενά. Η Google έχει πει ότι η υπογράμμιση μπορεί να κάνει τη μηχανή αναζήτησης να δει τη συμβολοσειρά κειμένου ως μία λέξη. Θα πρέπει επίσης η επέκταση του ονόματος του αρχείου σας, η κατάληξη δηλαδή όπως .jpg, να συνάδει με τον τύπο αρχείου της εικόνας σας.
Συμπληρώστε το alt text για καλύτερη προσβασιμότητα και SEO
Παραμένοντας όμως στο κειμενικό πλαίσιο, το Image SEO στο Shopify συνεχίζετε με το alt text που βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν το περιεχόμενο της εικόνας και βελτιώνει την προσβασιμότητα για τους χρήστες με προβλήματα όρασης. Παρόλο που ο μέσος χρήστης δεν βλέπει αυτό το κομμάτι των δεδομένων της εικόνας, η Google αξιολογεί το alt text σαν κανονικό κείμενο, σαν να επρόκειτο για λεζάντα εικόνας εντός της σελίδας.
Βέλτιστες πρακτικές για το alt text:
Περιγράψτε την εικόνα με φυσικό, σαφή τρόπο.
Συμπεριλάβετε σχετικές λέξεις-κλειδιά, αλλά αποφύγετε το keyword stuffing.
Κρατήστε το κείμενο συνοπτικό (κάτω από 125 χαρακτήρες).
Για παράδειγμα: ❌ alt="τσάντα" → ✅ alt="Μαύρη δερμάτινη τσάντα με χρυσή αλυσίδα"

Δημιουργήστε ένα image sitemap και χρησιμοποιήστε structured data
To επόμενο βήμα στο Image SEO στο Shopify eshop σας έχει να κάνει με τα structured data και image sitemaps. Η Google ευρετηριάζει καλύτερα τις εικόνες όταν αυτές περιλαμβάνονται σε ένα sitemap και το Shopify δημιουργεί αυτόματα ένα, το οποίο μπορείτε να βελτιώσετε εφόσον το θέλετε, χρησιμοποιώντας κάποιο app.
Τα structured data είναι ένας μηχανικά αναγνώσιμος κώδικας που παρέχει στις μηχανές αναζήτησης συγκεκριμένες λεπτομέρειες σχετικά με τις εικόνες σας, όπως το περιεχόμενό τους, το πλαίσιο και τις πληροφορίες αδειοδότησης. Αυτά τα εργαλεία βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τη συνάφεια των εικόνων σας με τα ερωτήματα των χρηστών, οδηγώντας σε υψηλότερη κατάταξη και αυξημένη οργανική επισκεψιμότητα.

Βελτιστοποιήστε τα thumbnails & αποφύγετε το διπλό περιεχόμενο
Το Shopify δημιουργεί αυτόματα thumbnails, αλλά αυτά μπορεί να επιβραδύνουν τις ιστοσελίδες σας. Βεβαιωθείτε ότι είναι συμπιεσμένα και βελτιστοποιημένα. Επίσης, αποφύγετε τις διπλές εικόνες με διαφορετικές διευθύνσεις URL, καθώς η Google μπορεί να το θεωρήσει αυτό ως διπλό περιεχόμενο.
Μάθε περισσότερα για τα Shopify built-in SEO tools για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το Image SEO στο Shopify είναι ζωτικής σημασίας στο SEO για τη βελτίωση της κατάταξης και της εμπειρίας του χρήστη καθώς και για την αύξηση των μετατροπών. Μέσα από τις προαναφερθείς βέλτιστες πρακτικές μπορείτε να διασφαλίσετε ότι το Shopify eshop σας θα κατατάσσεται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης.