Οι virtual agents και τα chatbot AI θα αυξηθούν, μειώνοντας τους όγκους των μηχανών αναζήτησης τα επόμενα δύο χρόνια, με ποσοστό μείωσης κατά 25%, σύμφωνα με έκθεση που δόθηκε στη δημοσιότητα από την εταιρεία τεχνολογικής έρευνας και παροχής συμβουλών Gartner.

Προέβλεψε ότι η πίεση από ανταγωνιστικές τεχνολογίες θα δημιουργήσει μια νέα έμφαση από τις μηχανές αναζήτησης στην ποιότητα και την αυθεντικότητα. Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης θα πρέπει να εκτιμούν την ποιότητα του περιεχομένου για να αντισταθμίσουν την τεράστια ποσότητα υλικού που δημιουργείται από AI, εξήγησε η Gartner, καθώς η χρησιμότητα και η ποιότητα περιεχομένου θα εξακολουθούν να κυριαρχούν για την επιτυχία στα οργανικά αποτελέσματα αναζήτησης, την ίδια ώρα που η τεχνητή νοημοσύνη «διχάζει» την κοινή γνώμη.

AI ο μεγαλύτερος εχθρός του online shopping λέει ειδικός
To AI είναι ακόμη ένα αναπτυσσόμενο πεδίο της τεχνολογίας. Μέσα στα πολλά οφέλη ελοχεύουν και κίνδυνοι λέει ειδικός κυβερνοασφάλειας.

Οι δημιουργοί περιεχομένου θα πρέπει να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στο watermarking και σε άλλες μεθόδους που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο ταυτότητας περιεχομένου υψηλής αξίας, μια τάση που καθοδηγείται από κυβερνητικές αρχές σε όλο τον κόσμο, συνέχισε, η οποία θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης εμφανίζουν τέτοιο περιεχόμενο.

«Οι εταιρείες θα πρέπει να επικεντρωθούν στην παραγωγή μοναδικού περιεχομένου που είναι χρήσιμο για τους πελάτες και τους υποψήφιους πελάτες», δήλωσε ο Vice President Analyst της εταιρείας, Alan Antin.

«Το περιεχόμενο θα πρέπει να συνεχίσει να επιδεικνύει στοιχεία αξιολόγησης ποιότητας αναζήτησης, όπως η εξειδίκευση, η εμπειρία, η αυθεντία και η αξιοπιστία», πρόσθεσε.

Επανεξέταση των Marketing Channels

Ο Antin εξήγησε ότι η οργανική και πληρωμένη αναζήτηση είναι ζωτικής σημασίας κανάλια για τους επαγγελματίες του marketing τεχνολογίας που επιδιώκουν να επιτύχουν στόχους awareness και δημιουργίας ζήτησης.

«Οι generative AI λύσεις γίνονται υποκατάστατο στις μηχανές απαντήσεων, αντικαθιστώντας τα ερωτήματα των χρηστών που μπορεί να είχαν εκτελεστεί στο παρελθόν σε παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης», δήλωσε. «Αυτό θα αναγκάσει τις εταιρείες να επανεξετάσουν τη στρατηγική των καναλιών marketing, καθώς το gen AI ενσωματώνεται περισσότερο σε όλες τις πτυχές της επιχείρησης», πρόσθεσε.

Πολλές δημοφιλείς εταιρείας μπαίνουν στο «παιχνίδι» της τεχνητής νοημοσύνης, με παράδειγμα τον κολοσσό της Apple, όπου αγόρασε 32 startups με AI κατά τη διάρκεια του 2023, ανάμεσά τους και το DarwinAI. Ακόμη, χρησιμοποιεί το Apple GPT και ένα ένα chatbot AI, εσωτερικά, και προορίζεται για την ταχύτερη εξυπηρέτηση πελατών. Η εταιρεία έχει ήδη σχολιάσει τα σχέδιά της για σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη.

Η Apple μπαίνει στο παιχνίδι του AI με εξαγορά start-up
Τι πρέπει να γνωρίζετε για τα AI σχέδια της Apple με τη νέα εξαγορά μιας start-up.

Η μείωση του όγκου αναζητήσεων που προβλέπει η Gartner θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στους επαγγελματίες του marketing. «Εάν αυτή η πρόβλεψη αποδειχθεί ακριβής, οι εταιρείες θα αναγκαστούν να επανεκτιμήσουν σε ποιες πλατφόρμες και κανάλια επενδύουν και πόσο», δήλωσε ο Danny Goodwin, manager editor του Search Engine Land, μιας έκδοσης digital marketing και τεχνολογίας διαφήμισης.

«Για μεγάλο χρονικό διάστημα, η οργανική και πληρωμένη αναζήτηση - συγκεκριμένα της Google - ήταν μια αρκετά αξιόπιστη πηγή επισκεψιμότητας», είπε στους E-Commerce Times.

Καθώς οι μηχανές απαντήσεων με AI γίνονται μέρος της αναζήτησης, οι έμποροι πρέπει να προσαρμόσουν στρατηγικές τους πέρα από την εστίαση αποκλειστικά στο web και την Google. Ο Goodwin προτείνει ότι ίσως χρειαστεί να μάθουν να χρησιμοποιούν large-language μοντέλα, όπως το ChatGPT.

Ή μπορεί επίσης να χρειαστεί να επενδύσουν σε «βίντεο, SEO για το TikTok ή το YouTube», συμπλήρωσε ο Goodwin. «Για το λιανικό εμπόριο», συνέχισε, «το Amazon SEO μπορεί να γίνει πιο σημαντικό», ενώ σημείωσε πως μπορεί να χρειαστούν βελτιστοποιήσεις σε social media πλατφόρμες όπως το LinkedIn και η Meta.

«Βασικά, οι εταιρείες θα πρέπει να αξιολογήσουν πού βρίσκεται το κοινό-στόχο τους και να βελτιστοποιήσουν τις υπηρεσίες τους», πρόσθεσε.

Απαιτούνται διαφοροποιημένες προσεγγίσεις

Ο Greg Sterling, συνιδρυτής του Near Media, ενός site ειδήσεων, σχολίων και αναλύσεων, συμφώνησε ότι η πτώση του όγκου των οργανικών αναζητήσεων θα επηρεάσει τις στρατηγικές online marketing.

«Οι εταιρείες θα αναγκαστούν να ενεργήσουν διαφορετικά και να διαφοροποιήσουν περαιτέρω τα κανάλια τους, αλλά θα πρέπει να το κάνουν ούτως ή άλλως», είπε στους E-Commerce Times.

Πολλά brands επανεξετάζουν ήδη τις στρατηγικές τους, υποστήριξε ο Joe Karasin, CMO και ιδρυτής της Karasin PPC, μιας εταιρείας marketing που ειδικεύεται στις διαφημίσεις Google.

Για να προσαρμοστούν στο μεταβαλλόμενο τοπίο αναζήτησης, οι έμποροι μπορούν να στραφούν προς διαφοροποιημένες προσεγγίσεις, κατανέμοντας πόρους σε εναλλακτικές πλατφόρμες όπως τα social media, το content marketing και οι συνεργασίες με influencers, πρόσθεσε ο Mark N. Vena, πρόεδρος και κύριος αναλυτής της SmartTech Research.

ai

Καταπολέμηση της επιρροής της τεχνητής νοημοσύνης

O Vena πρότεινε οι εταιρείες να αλλάξουν τις στρατηγικές τους με γνώμονα τα δεδομένα. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση marketing, συνδυάζοντας digital και παραδοσιακές μεθόδους για την προσαρμογή στις αλλαγές και τη διατήρηση της παρουσίας του brand.

Η συνεργασία με ειδικούς της τεχνητής νοημοσύνης και η επένδυση σε προηγμένες τεχνολογίες, θα μπορούσε να βοηθήσει τις μηχανές αναζήτησης να διατηρήσουν την ακεραιότητα των αποτελεσμάτων αναζήτησης εν μέσω της αύξησης του περιεχομένου που δημιουργείται από το AI.

Ο Sterling σημείωσε ότι ενώ η Google ισχυρίζεται ότι οι αλγόριθμοί της μπορούν να ανιχνεύσουν περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας, η πραγματικότητα είναι πιο περίπλοκη. Σε αυτό το σημείο, άξιο αναφοράς αποτελεί ότι η εταιρεία έχει ενσωματώσει μια σχετικά νέα AI λειτουργία το «Help me write», ένα πειραματικό εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που υποβοηθάτε από το Gemini για το Chrome και βοηθά τους χρήστες να γράψουν ή να βελτιώσουν τα κείμενα τους με βάση το περιεχόμενο του website.

Νέο Google Chrome AI εργαλείο θα ολοκληρώνει τις φράσεις σας
Το νέο πειραματικό AI εργαλείο της Google στοχεύει να βοηθήσει τους χρήστες με την παραγωγή σύντομων κειμένων!

Ο Masterson, ιδρυτής της LinkGenius, κατασκευαστής εργαλείου διαχείρισης backlink, πρότεινε την αντιμετώπιση του «παρασιτικού SEO» για να επιτρέψει στους γνήσιους δημιουργούς περιεχομένου να κατατάσσονται υψηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Η υιοθέτηση τεχνολογιών AI θα μπορούσε να είναι μια βασική στρατηγική για τις μηχανές αναζήτησης για την αντιμετώπιση των ανταγωνιστών. 

Ο Duffield, αναλυτής πολιτικής στο Ινστιτούτο Cato, πρότεινε την ενσωμάτωση AI στα κύρια εργαλεία αναζήτησης, όπως φαίνεται στο Bing, καθώς θα μπορούσε να γίνει πιο διαδεδομένη, επιτρέποντας πιο αποτελεσματικές απαντήσεις στα ερωτήματα των χρηστών.

Τόνισε ακόμη ότι ορισμένες αναζητήσεις που προέρχονται από chatbots, μπορεί να είναι κατάλληλες αντί αυτών που προέρχονται από τα παραδοσιακά αποτελέσματα αναζήτησης, υποδεικνύοντας μια πιθανή αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν πληροφορίες.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για το eCommerce;

Η συνύπαρξη παραδοσιακών μεθόδων αναζήτησης και μεθόδων τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να αποτρέψει οποιαδήποτε μείωση της οργανικής αναζήτησης που πραγματοποιήσουν έως τώρα οι χρήστες. 

Αυτή η κατάσταση προτρέπει τις επιχειρήσεις να επανεξετάσουν τις προσεγγίσεις marketing που εφαρμόζουν, καθώς οι αναζητήσεις με AI αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βρίσκουν προϊόντα online. Οι έμποροι πρέπει να διαφοροποιήσουν τα κανάλια τους, να δώσουν προτεραιότητα στο ποιοτικό περιεχόμενο και να προσαρμοστούν στη νέα δυναμική αναζήτησης.