Το AI δεν είναι πλέον «nice-to-have», αλλά «must-have» για το eCommerce - Τι λένε οι νέες έρευνες
Η τεχνητή νοημοσύνη είναι εδώ και κερδίζει την εμπιστοσύνη των αγοραστών ολοένα και περισσότερο. Μέσα από έρευνα που έκανε το Harvard Business Review Analytic Services, με όνομα «AI: The Secret to a Thriving E-Commerce Business» φάνηκε ότι ένα 70% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι η εφαρμογή του AI στις λειτουργίες του eCommerce είναι πολύ ή εξαιρετικά σημαντική.
Το ΑΙ αλλάζει το μέλλον του eCommerce
Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ήδη την τεχνητή νοημοσύνη αποκομίζουν σημαντικά οφέλη, μιας και το 69% των ερωτηθέντων αναφέρουν βελτιωμένη αποδοτικότητα και ταχύτητα εργασιών ως άμεσο αποτέλεσμα της εφαρμογής AI. Παρόλα αυτά, η έρευνα ανέδειξε ότι υπάρχουν σημαντικά εμπόδια για την ευρεία υιοθέτηση της, στα οποία περιλαμβάνονται οι ανησυχίες για το απόρρητο των δεδομένων με 55%, η έλλειψη ταλέντων με την απαραίτητη τεχνογνωσία με 49% και η απουσία σαφούς στρατηγικής με 48%.
Επιπλέον, η έρευνα περιλάμβανε και tip που μπορούν να βοηθήσουν με την ενίσχυση της υιοθέτησης του ΑΙ και του Gen ΑΙ αλλά και του φωνητικού AI στο eCommerce. Αυτά είναι να αναπτυχθεί ειδική ηγεσία για τεχνητή νοημοσύνη, να δοθεί προτεραιότητα στην ορθή διαχείριση δεδομένων για την αντιμετώπιση των ανησυχιών σχετικά με την προστασία της ιδιωτικότητας, να ενσωματωθεί ανθρώπινη εποπτεία για ακρίβεια, να υπάρξει επιμόρφωση των εργαζομένων και υιοθέτηση σταδιακής προσέγγισης με μικρή έναρξη και σταδιακή κλιμάκωση για τη δημιουργία τεχνογνωσίας και την αποτελεσματική διαχείριση των κινδύνων.
«Η έκθεση υπογραμμίζει αυτό που ακούμε καθημερινά: Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι πλέον ένα «nice-to-have» αλλά ένα «must-have» για την επιτυχία του ηλ. εμπορίου. Για να προσφέρουν τις εξατομικευμένες εμπειρίες που επιθυμούν οι πελάτες και ταυτόχρονα να προωθήσουν τη λειτουργική αποδοτικότητα και την ανάπτυξη, οι οργανισμοί πρέπει να δώσουν προτεραιότητα στην εφαρμογή πλατφορμών και λύσεων με τεχνητή νοημοσύνη που ενισχύουν κάθε πτυχή του ψηφιακού ταξιδιού», δήλωσε η Sheila Morin, επικεφαλής marketing της Coveo. «Δεν βρισκόμαστε πλέον στην οικονομία της εμπειρίας, έχουμε περάσει στην οικονομία της AI-εμπειρίας, όπου η αξιοποίηση είναι απαραίτητη για να παραμείνουμε ανταγωνιστικοί και να προσφέρουμε ουσιαστικές, κλιμακούμενες εμπειρίες πελατών».
Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης βοηθάει τις επιχειρήσεις καθώς ενισχύει και διευκολύνει πολλαπλές πτυχές των online store. Πλέον δεν στηρίζει μόνο την υποστήριξη πελατών μέσω chatbot αλλά βοηθάει με τη διαχείριση αποθεμάτων και δεδομένων καθώς με την παροχή εξατομικευμένων συστάσεων και δημιουργία trend, επιτρέποντας έτσι ακόμη και σε μικρότερα eshop να έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να επιτύχουν ανάμεσα στον τεράστιο ανταγωνισμό.