Καινοτομία & λύσεις - Το AI γίνεται σύμμαχος του eCommerce παγκοσμίως
Μόλις πριν λίγα χρόνια δεν σπουδαιολογούσαμε την ύπαρξή του, πλέον το AI έχει αποδείξει ότι έχει έρθει για να μείνει τόσο στην καθημερινότητά μας, τόσο και στο eCommerce, όπου κάνει "θραύση". Από τις ΗΠΑ μέχρι την Ευρώπη, η τεχνητή νοημοσύνη καινοτομεί και προσφέρει λύσεις που οδηγούν σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη.
Λύνοντας το πρόβλημα των εποχιακών προσλήψεων
Στις ΗΠΑ κάθε Οκτώβριο και Νοέμβριο γίνεται ένας αγώνας για εποχιακές προσλήψεις σε καταστήματα και κέντρα εκπληρώσεων ώστε να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση της εορταστικής περιόδου αγορών. Αλλά το φετινό εργατικό δυναμικό δεν είναι μόνο ανθρώπινο. Πράκτορες AI λειτουργούν στο παρασκήνιο, βοηθώντας με την αυτοματοποίηση της υποστήριξης πελατών και με την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη εκπαίδευση των εργαζομένων.
Φέτος μάλιστα αναμενόταν ότι η ζήτηση και οι τελικές προσλήψεις θα κινούνταν σε χαμηλότερο επίπεδο και έτσι, η βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης είναι επίσης μια από τις αλλαγές που συμβάλλουν σε αυτό. Οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν μια βασική πρόκληση των εποχικών προσλήψεων, το οποίο είναι τα logistics και η ανάγκη ταχείας εκπαίδευσης νέων εργαζομενένων που θα φύγουν, παίρνοντας μαζί τους τη θεσμική γνώση και επιστρέφοντας στο μηδέν για τον πωλητή.
Φυσικά, η εφαρμογή του AI δεν σημαίνει ότι είναι ακίνδυνη ή αλάθητη! Καθώς τα chatbot μπορεί να προβούν σε ενέργειες που δεν ευθυγραμμίζονται με τις πολιτικές ενός brand.
Ανάπτυξη και κερδοφορία στο online λιανικό εμπόριο
Στην Ευρώπη από την άλλη που έχει αρχίσει δειλά-δειλά να παρουσιάζει ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια στον τομέα του eCommerce, φαίνεται ότι στο συνολικό πλαίσιο συμβάλουν και οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης.
Τέτοιες τεχνολογίες χρησιμοποιούνται για την αποτελεσματική διαχείριση παραγγελιών, την ιεράρχηση διαδικασιών και την εισαγωγή νέων πελατών, συμβάλλοντας στην αύξηση της κερδοφορίας. Με ολοένα περισσότερες λύσεις να αναπτύσσονται ώστε να εξυπηρετούν ανάγκες και μεταβαλλόμενες προσδοκίες παρατηρείται ένας ψηφιακός μετασχηματισμός στις επιχειρήσεις.
Αυτό οδήγησε στην επιτυχία των φετινών εκστρατειών της Black Friday, με τις online πωλήσεις να ξεπερνούν για πρώτη φορά τις πωλήσεις στα φυσικά καταστήματα, καθώς η ενσωμάτωση τεχνολογικών λύσεων εξασφάλισε μια απρόσκοπτη εμπειρία τόσο online όσο και offline. Το AI αυτοματοποιεί και εξατομικεύει τις εμπειρίες αγορών βελτιώνοντας έτσι την ικανοποίηση.
H τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γίνει το μέλλον του ψηφιακού εμπορίου, ιδίως πλέον που οι ασιατικοί πωλητές γίνονται τρομεροί ανταγωνιστές ώστε να συνεχίζει να βελτιώνει τις πωλήσεις και τα αποτελέσματα του marketing σε τοπικό επίπεδο.
Ο ψηφιακός αυτός μετασχηματισμός δεν είναι απλώς μια τάση, αλλά ένας καθοριστικός παράγοντας για τη διαμόρφωση του μέλλοντος της αγοράς και του eCommerce.