Ελπίδα για το γερμανικό eCommerce μετά από δύο δύσκολα χρόνια
Μετά από δύο χρόνια πτώσης, το γερμανικό eCommerce δείχνει σημάδια ανάκαμψης. Το 2024, οι online δαπάνες προϊόντων έφτασαν τα 80,6 δισεκατομμύρια ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 1,1% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι ειδικοί προβλέπουν ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη το 2025.
Όπως μεταδίδει το eCommerce news, αυτή η ανάκαμψη έρχεται μετά από μια απότομη πτώση των online δαπανών κατά τη διάρκεια της περιόδου αμέσως μετά την πανδημία. Το 2022, οι δαπάνες μειώθηκαν κατά 8,8%, ακολουθούμενες από μια πτώση 11,8% το 2023, σημειώνοντας τη μεγαλύτερη διψήφια πτώση στην ιστορία. Στο χαμηλότερο σημείο της, η αξία του eCommerce στη Γερμανία έφτασε μόλις τα 79,9 δισεκατομμύρια ευρώ.
Για περισσότερα νέα από το ευρωπαϊκό eCommerce, κλικ εδώ!
Κατηγορίες που οδηγούν στην ανάπτυξη
Ορισμένες κατηγορίες προϊόντων έχουν δει μια σταθερή ανάκαμψη στο γερμανικό eCommerce. Τα φάρμακα, τα είδη παντοπωλείου και οι προμήθειες για κατοικίδια αυξήθηκαν πάνω από 5%. Ωστόσο, οι δαπάνες για την online μόδα παρέμειναν περίπου οι ίδιες, ενώ τα ηλεκτρονικά προϊόντα σημείωσαν πτώση, ακόμη και με το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα ποδοσφαίρου που φιλοξενήθηκε στη Γερμανία.
Οι online αγορές, με επικεφαλής το Amazon, έχουν επίσης αυξηθεί στο γερμανικό eCommerce. Το μερίδιό τους στην αγορά αυξήθηκε από 53% σε 55%, με πλατφόρμες όπως Temu και Shein να συμβάλλουν σε αυτή τη στροφή, ιδιαίτερα από την Κίνα. Αυτές οι πλατφόρμες αντιπροσωπεύουν πλέον το 6% των παραγγελιών στη Γερμανία, η οποία έχει γίνει η κορυφαία ευρωπαϊκή αγορά τους.
Παρά την ανάκαμψη, το γερμανικό eCommerce απέχει ακόμα πολύ από το έτος ρεκόρ του το 2021, όταν οι δαπάνες για online αγορές έφτασαν τα 99,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Το σημερινό χάσμα ανέρχεται στα 18,5 δισ. ευρώ. Το συνολικό μερίδιο των online πωλήσεων στη συνολική λιανική δαπάνη μειώθηκε επίσης ελαφρά από 10,2% σε 10,1% πέρυσι.
Βελτιώσεις και εκτιμήσεις
Υπάρχει ελπίδα για περαιτέρω βελτίωση το 2025. Σύμφωνα με μια κοινή πρόβλεψη από την bevh και το EHI Retail Institute, αναμένεται αύξηση 2,5% στις online πωλήσεις για το έτος. Ο πρόεδρος της bevh, Gero Furchheim, είναι αισιόδοξος, δηλώνοντας ότι το eCommerce είναι «ξανά σε θετικό έδαφος», παρά το δύσκολο καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία. «Αναμένουμε συνεχιζόμενη και ισχυρότερη ανάπτυξη μεσοπρόθεσμα».
Αυτή η ανάκαμψη αποτελεί θετικό σημάδι για ολόκληρη τη βιομηχανία του eCommerce, δείχνοντας ότι, παρά τις προκλήσεις, το online εμπόριο παραμένει ανθεκτικό και θα συνεχίσει να επεκτείνεται τα επόμενα χρόνια.
Ωστόσο, ελλοχεύουν κίνδυνοι για το γερμανικό eCommerce, όπως πιθανές οικονομικές κρίσεις, αβεβαιότητες σχετικά με τις επερχόμενες εθνικές εκλογές και γεωπολιτικές εντάσεις. Ο Furchheim σημείωσε επίσης ότι θετικές τάσεις, όπως η υψηλή αποταμίευση των καταναλωτών λόγω των αυξημένων επιτοκίων, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ταχύτερη ανάκαμψη και ανάπτυξη. Για τις eCommerce επιχειρήσεις, αυτό σημαίνει ότι θα μπορούσαν να δουν μια ισχυρότερη αγορά στο άμεσο μέλλον, αλλά θα πρέπει επίσης να είναι προετοιμασμένες για απρόβλεπτες αλλαγές στην οικονομία και στη συμπεριφορά των καταναλωτών.