Ανανεωμένο και φρέσκο έρχεται το Google Shopping καθώς ο τεχνολογικός γίγαντας εγκαινίασε τη μετασχηματισμένη έκδοση του για τους καταναλωτές των ΗΠΑ στις 15 Οκτωβρίου 2024, όπως μας ενημερώνει το Practical Ecommerce.
Η νέα εμπειρία αναζήτησης για προϊόντα
«Η νέα εμπειρία Google Shopping χρησιμοποιεί AI για να εμφανίζει έξυπνα τα πιο σχετικά προϊόντα, βοηθώντας στην επιτάχυνση και απλοποίηση των αναζητήσεων προϊόντων», σύμφωνα με τον Sean Scott, αντιπρόεδρο και γενικό διευθυντή της Google για τις αγορές των καταναλωτών.
Τέτοιες αλλαγές συχνά προβληματίζουν ιδιοκτήτες μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων καθώς αμφιταλαντεύονται γύρω από το τι είναι "σχετικό" για τα διάφορα προϊόντα.

Η δύναμη του Shopping Graph
Η λύση για αυτό ίσως είναι το Shopping Graph, το οποίο, σύμφωνα με τον Scott, τροφοδοτεί το νέο Google Shopping μαζί με το Gemini AI. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα γράφημα γνώσης που λειτουργεί ως χάρτης που συνδέει ιδέες ή έννοιες (nodes) μέσω σχέσεων (edges).

Σε ένα άρθρο του 2023, ο Randy Rockinson, group product manager της Google για το Shopping, περιέγραψε πώς συνδέονται οι έννοιες με το Shopping Graph.
«Ας υποθέσουμε ότι ψάχνετε για ένα μπουφάν», έγραψε ο Rockinson. «Αυτό φαίνεται αρκετά εύκολο. Τι γίνεται όμως αν έχετε κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό σας; Ίσως θα θέλατε ένα γυναικείο κόκκινο φουσκωτό παλτό που είναι κοντό, γυαλιστερό και έχει κουκούλα από fleece».
Σε αυτό το παράδειγμα, το Shopping Graph της Google καταλαβαίνει τη σύνδεση μεταξύ ενός συγκεκριμένου μπουφάν στην ιστοσελίδα, ας πούμε, της Nordstrom και των εννοιών κόκκινο και γυαλιστερό. Μπορεί να επιστρέψει έναν κατάλογο προϊόντων που ταιριάζουν με το συγκεκριμένο αίτημα.
Η Google χρησιμοποιεί γραφήματα δεδομένων τουλάχιστον από το 2012 και ανακοίνωσε επίσημα το Shopping Graph στην εκδήλωση I/O του 2021. Έτσι, οι έμποροι λιανικής πώλησης, άμεσης κατανάλωσης και B2B είναι πιθανότατα εξοικειωμένοι με την έννοια.
Οι πηγές καταχωρίσεων που τροφοδοτούν το Shopping Graph
Το Shopping Graph της Google έχει περίπου 45 δισ. καταχωρίσεις προϊόντων από τον Οκτώβριο του 2024. Αυτές οι καταχωρίσεις προέρχονται από διάφορες πηγές, όπως:
Google Merchant Center,
Google Manufacturer Center,
Google Ads,
Ιστοσελίδες eCommerce,
Φωτογραφίες προϊόντων,
Ιστοσελίδες κατασκευαστών,
Περιεχόμενο προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των PDF,
Περιεχόμενο blog και άρθρων,
Κριτικές προϊόντων,
Social media,
YouTube βίντεο,
Δοκιμές προϊόντων.
Για πολλούς εμπόρους, η σύνδεση με το Shopping Graph της Google ξεκινά στην eCommerce πλατφόρμα που χρησιμοποιούν. Το Shopify, το BigCommerce και παρόμοιες λύσεις βελτιστοποιούν την υποβολή μιας καλά διαμορφωμένης τροφοδοσίας προϊόντων στο Merchant Center.
Η επιχείρησή σας θα πρέπει λοιπόν να είναι βελτιστοποιημένη με τέτοιες λεπτομέρειες ώστε να βοηθάει το σύστημα με το σκανάρισμα των πληροφοριών.
Περιεχόμενο προϊόντων
Οι έμποροι που βασίζονται στο Google Shopping θα πρέπει να ελέγξουν τις λεπτομέρειες των προϊόντων τους στην εν λόγω πλατφόρμα, εξασφαλίζοντας άφθονες προδιαγραφές και περιγραφές που θα βοηθήσουν το Gemini να εμφανίσει εξατομικευμένα αποτελέσματα.
Product feed; Βεβαιωθείτε ότι όλα τα απαιτούμενα χαρακτηριστικά: τίτλος προϊόντος, περιγραφή, τιμή, διαθεσιμότητα, εικόνες, περιλαμβάνονται και είναι ενημερωμένα. Χρησιμοποιήστε εικόνες υψηλής ποιότητας. Το Google Shopping χρησιμοποιεί εικόνες για το Google Lens, το εργαλείο οπτικής αναζήτησης που διαθέτει και τις υπηρεσίες εικονικής δοκιμής. Βεβαιωθείτε ότι τα επίπεδα αποθεμάτων είναι ακριβή.
Structured data markup; Επιβεβαιώστε ότι το site σας χρησιμοποιεί structured data markup για να παρέχει στη Google περισσότερο περιεχόμενο σχετικά με τα προϊόντα σας. Τα δομημένα δεδομένα θα βοηθήσουν τη Google να καταχωρίσει και να κατηγοριοποιήσει σωστά τα προϊόντα στο Shopping Graph.

Βελτιστοποίηση για οπτικές αγορές; Στην ανάρτησή του, ο Scott της Google δήλωσε ότι ένας πρωταρχικός στόχος του νέου Google Shopping είναι η συνεργασία με το Google Lens και τις εικονικές δοκιμές.
Αξιολογήσεις προϊόντων; Γνωρίζουμε ότι το Shopping Graph της Google λαμβάνει τουλάχιστον μέρος των δεδομένων των προϊόντων του από κριτικές. Συνεπώς, η ενεργοποίηση και η ενθάρρυνση αυτών των κριτικών είναι μια καλή ιδέα.
Content marketing με επίκεντρο το προϊόν; Γνωρίζουμε επίσης ότι η Google χρησιμοποιεί βίντεο στο YouTube, καθώς και blog τρίτων, οδηγούς δώρων και άλλα παρόμοια για να ενημερώσει το Shopping Graph. Τα περισσότερα καταστήματα εστιάζουν μόνο στα feed, τα οποία είναι απαραίτητα. Αλλά μη σταματάτε εκεί. Τα σεμινάρια, οι οδηγίες, τα παραδείγματα και πολλά άλλα θα μπορούσαν να επιτρέψουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο Google Shopping.
Πώς βοηθάει αυτό;
Η ενίσχυση αυτή της αναζήτησης και εμφάνισης προϊόντων είναι πολύ βοηθητική καθώς βοηθάει περαιτέρω τόσο τις προσπάθειες SEO καθώς και τη δημιουργία περιεχομένου, η οποία παραμένει στο επίκεντρο του marketing ενώ αναμένεται ότι το generative AI θα φέρει κι άλλες αλλαγές καθώς γίνεται όλο και πιο διαδεδομένη. Αυτό είναι ίσως μόνο η αρχή.