Η βιομηχανία των online αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου, ειδικά αυτή της μόδας, πυροδοτεί ένα αυξανόμενο, περιβαλλοντικό πρόβλημα: Αυτό των αποβλήτων και των απορριμμάτων που προέρχονται από τη χρήση πλαστικού

Παρά τις προσπάθειες μείωσής του στα καταστήματα, ο τομέας του e-fashion προωθεί δισεκατομμύρια πλαστικές σακούλες στους καταναλωτές και σε συνδυασμό με τον όγκο ρούχων που απορρίπτονται, καθιστούν το Ηνωμένο Βασίλειο τη μεγαλύτερη πηγή απορριμμάτων πλαστικών συσκευασιών στην Ευρώπη, όπως αναφέρεται σε σχετική πηγή.

ΕΕ: Fast-fashion και υπερκατανάλωση ρούχων σε νέο ρεκόρ
Η Ευρώπη βρίσκεται σε οικολογικό αδιέξοδο, καθώς fast-fashion & υπερκατανάλωση ρούχων δημιουργούν προβλήματα.

Στην πραγματικότητα, μόνο πέρυσι, οι online λιανοπωλητές μόδας στο Ηνωμένο Βασίλειο χρησιμοποίησαν 941 εκατομμύρια πλαστικές σακούλες, δηλαδή περίπου 2,6 εκατομμύρια σακούλες κάθε μέρα.

Καθώς το eCommerce συνεχίζει να αυξάνεται, ο αριθμός των πλαστικών σακουλών που χρησιμοποιούνται για παραδόσεις αναμένεται να αυξηθεί δραματικά, φτάνοντας τα 7 δισεκατομμύρια έως το 2030. Δυστυχώς, οι περισσότερες από αυτές τις σακούλες —περίπου το 91%— καταλήγουν σε χωματερές ή καίγονται, προκαλώντας περαιτέρω περιβαλλοντική βλάβη. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα φυσικά καταστήματα, όπου η χρήση πλαστικής σακούλας έχει μειωθεί κατά 98% από τότε που εισήχθη ο φόρος για τις πλαστικές σακούλες το 2015.

Παρά την αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για βιώσιμες συσκευασίες, μόνο το 9% των πλαστικών σακουλών που χρησιμοποιούνται από online λιανοπωλητές επαναχρησιμοποιούνται ή ανακυκλώνονται. Τα υπόλοιπα συμβάλλουν στη ρύπανση και η κατάσταση είναι πιθανό να επιδεινωθεί καθώς οι ονλινε αγορές γίνονται πιο δημοφιλείς.

Οι καταναλωτές ζητούν την αλλαγή

Πολλοί αγοραστές με sustainable σκεπτικό στο Ηνωμένο Βασίλειο ανησυχούν για την ποσότητα πλαστικού στις παραγγελίες τους, αναφέρεται στην πηγή. Μια έρευνα δείχνει ότι το 67% των Βρετανών θέλει να καταργηθούν σταδιακά οι πλαστικές σακούλες όταν υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις και το 60% προτιμά συσκευασίες από χαρτόνι ή χαρτί. Σχεδόν οι μισοί καταναλωτές (46%) δήλωσαν ότι θα ήταν πιο πιθανό να ψωνίσουν από online λιανοπωλητές που χρησιμοποιούν ανακυκλώσιμες συσκευασίες.

Αυτή η αλλαγή στις προτιμήσεις των καταναλωτών δείχνει ότι οι άνθρωποι γνωρίζουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πλαστικών συσκευασιών. Ένας μεγάλος αριθμός αγοραστών αισθάνεται επίσης ένοχος για το πλαστικό που χρησιμοποιείται στις παραγγελίες τους και πιστεύουν ότι οι λιανοπωλητές, οι εταιρείες συσκευασίας και η κυβέρνηση πρέπει να είναι υπεύθυνοι για τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων.

Ο ρόλος των λιανοπωλητών και η νομοθεσία

Η εταιρεία αειφόρων συσκευασιών DS Smith ζήτησε δράση για την αντιμετώπιση αυτού του αυξανόμενου προβλήματος. Η εταιρεία πιστεύει ότι τόσο οι λιανοπωλητές όσο και οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεργαστούν για να καταργήσουν σταδιακά τις πλαστικές σακούλες και να βελτιώσουν τη συσκευασία. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της DS Smith, Stefano Rossi, επεσήμανε ότι ενώ ορισμένες μεγάλα brands, όπως η Zalando, έχουν ήδη στραφεί σε χάρτινες σακούλες, δεν υπάρχουν ακόμα αρκετές διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις για ολόκληρο τον κλάδο.

Η Zalando στοχεύει να αποκτήσει το 100% του About You
H εταιρεία Zalando θέλει να εξαγοράσει την επιτυχημένη πλατφόρμα του About You.

Τόνισε επίσης την ανάγκη για περισσότερη ρύθμιση για την ενθάρρυνση των επιχειρήσεων να επενδύσουν σε βιώσιμες λύσεις συσκευασίας. Σύμφωνα με τον Rossi, η συνέχιση της χρήσης πλαστικού θα κοστίσει στους λιανοπωλητές μακροπρόθεσμα, καθώς οι καταναλωτές δεν το θέλουν και οι μάρκες κινδυνεύουν να βλάψουν τη φήμη τους.

Κοιτώντας το μέλλον

Το eCommerce έχει αυξήσει τη χρήση πλαστικού σε σακούλες και packaging, αλλά η τάση μπορεί να αντιστραφεί με τη σωστή δράση. Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και οι λιανοπωλητές πρέπει να κάνουν περισσότερα για να ενθαρρύνουν τη χρήση ανακυκλώσιμων συσκευασιών. Οι καταναλωτές το θέλουν και είναι σαφές ότι η ζήτηση για βιώσιμες πρακτικές θα αυξηθεί. Εάν η βιομηχανία της μόδας και οι online λιανοπωλητές συνεργαστούν για να βρουν εναλλακτικές λύσεις για το πλαστικό, μπορούν να συμβάλουν στη μείωση των απορριμμάτων, στη μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης και στην κάλυψη της αυξανόμενης ζήτησης για πιο πράσινες επιλογές.

Το ζήτημα των απορριμμάτων από την τόσο μεγάλη χρήση πλαστικού στο e-fashion δημιουργεί σοβαρές προκλήσεις για τους online λιανοπωλητές. Οι καταναλωτές αναζητούν πλέον πιο υπεύθυνες πρακτικές, και οι επιχειρήσεις eCommerce πρέπει να προσαρμοστούν για να διατηρήσουν την ανταγωνιστικότητά τους.

Όσα brands συνεχίζουν να χρησιμοποιούν πλαστικές συσκευασίες διατρέχουν τον κίνδυνο να χάσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους. Αντίθετα, όσοι επιλέγουν φιλικές προς το περιβάλλον λύσεις, μπορούν όχι μόνο να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του κοινού, αλλά και να προσελκύσουν περισσότερους αγοραστές. Οι επιχειρήσεις πρέπει να κινηθούν γρήγορα, να καινοτομήσουν και να εφαρμόσουν βιώσιμες λύσεις, διαφορετικά κινδυνεύουν να χάσουν έδαφος σε μια αγορά που αλλάζει συνεχώς και κινείται πιο «πράσινα».