Ανεβαίνει το eCommerce και στην Ισπανία, με αύξηση 16,3%
Το ισπανικό eCommerce αναπτύχθηκε σημαντικά πέρυσι, φθάνοντας πάνω από 84 δισεκατομμύρια ευρώ, που είναι αύξηση 16,3% σε σύγκριση με το 2022.
Οι αριθμοί
Σύμφωνα με την εθνική αρχή αγοράς και ανταγωνισμού της Ισπανίας, CNMC, ένα μεγάλο μέρος των online δαπανών των Ισπανών—σχεδόν 60% το τελευταίο τρίμηνο— πήγε σε διεθνείς αγορές. Η CNMC παρακολουθεί και αναλύει την αγορά για την υποστήριξη επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.
Οι μεγαλύτεροι τομείς του ισπανικού eCommerce περιλαμβάνουν ταξιδιωτικά γραφεία και τουριστικούς πράκτορες, που αποτελούν το 8,5% του συνολικού online εμπορίου στα τέλη του 2023. Τα ρούχα ακολουθούν με 7,3%, ύψους περίπου 6 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως, ενώ οι αεροπορικές μεταφορές κατατάσσονται στην τρίτη θέση με μερίδιο 5,5%.
Οι Ισπανοί ξόδεψαν περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ για online αγορές ρούχων.
Όσον αφορά τον όγκο συναλλαγών στο ισπανικό eCommerce, τα τυχερά παιχνίδια παρουσίασαν τη μεγαλύτερη δραστηριότητα, με πάνω από 432 εκατομμύρια συναλλαγές το τελευταίο τρίμηνο του προηγούμενου έτους, παρουσιάζοντας αύξηση άνω του 15%.
Οι διασυνοριακές συναλλαγές είναι σημαντικές, με μόνο το 40,1% της αξίας των digital συναλλαγών να παραμένει εντός της Ισπανίας το τελευταίο τρίμηνο του 2023. Το υπόλοιπο 59,9%, συνολικού ύψους 13,6 δισεκατομμυρίων ευρώ, πήγε στο εξωτερικό, κυρίως σε άλλες χώρες της ΕΕ. Οι Ισπανοί καταναλωτές προτιμούν ιδιαίτερα online καταστήματα από άλλες χώρες της ΕΕ για την αγορά ρούχων.
Μόνο 4 από κάθε 10 ευρώ που ξοδεύουν online οι Ισπανοί μένουν στην Ισπανία.
Το μερίδιο των διασυνοριακών συναλλαγών από την Ισπανία αυξάνεται, κατά 19%. Ταυτόχρονα, οι ισπανικές online επιχειρήσεις κερδίζουν περισσότερα από διεθνείς πελάτες, αν και το ποσό είναι σχετικά μικρό σε σύγκριση με αυτό που ρέει από την Ισπανία σε άλλες χώρες.
Η Amazon κυριαρχεί στο ισπανικό eCommerce, δημιουργώντας 7,1 δισεκατομμύρια ευρώ ακαθάριστα έσοδα πέρυσι από τις δραστηριότητές της στη χώρα.