Το ισπανικό eCommerce παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη το τρίτο τρίμηνο του 2024, με τον online κύκλο εργασιών να αυξάνεται κατά 12,6% σε ετήσια βάση, φτάνοντας τα 24,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Ένα αξιοσημείωτο 65% όλων των online συναλλαγών που προήλθαν από την Ισπανία είχαν ως προορισμό διασυνοριακά eshop.
Όπως αναφέρεται στο eCommerce News, τα στοιχεία προέρχονται από την ισπανική πλατφόρμα CNMCData, η οποία ανήκει στην εθνική αρχή για τις αγορές και τον ανταγωνισμό στην Ισπανία. Πέρυσι, η ίδια πλατφόρμα ανακοίνωσε ότι το ισπανικό eCommerce έφτασε τα 84 δισεκατομμύρια ευρώ το 2023, σημειώνοντας αύξηση 16%.

Κυριαρχία στις διεθνείς αγορές
Το τρίτο τρίμηνο του 2024, ο κύκλος εργασιών που αφορά το ισπανικό eCommerce έφτασε τα 24,6 δισεκατομμύρια ευρώ, με συνολικά 442 εκατομμύρια συναλλαγές να καταγράφονται. Αυτό σημείωσε αύξηση 14,9% στις συναλλαγές σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Μια ανάλυση των πηγών αυτών των εσόδων δείχνει ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες και οι τουριστικοί οργανισμοί συνέβαλαν με 11,4%, ενώ οι πωλήσεις αεροπορικών εισιτηρίων αντιπροσώπευαν το 5,6%. Επιπλέον, το 5,3% των συνολικών εσόδων προέρχονταν από online πωλήσεις ρούχων.
Οι Ισπανοί καταναλωτές αγοράζουν ολοένα και περισσότερο από διεθνή online καταστήματα. Το τρίτο τρίμηνο του 2024, το 57,2% των εσόδων από το eCommerce κατευθύνθηκαν σε καταστήματα του εξωτερικού, αφήνοντας το υπόλοιπο 42,8% για τα εγχώρια καταστήματα.
Όσον αφορά τις συναλλαγές, οι Ισπανοί καταναλωτές αντιπροσώπευαν το 65% των διεθνών αγορών, ενώ το 35% των εσόδων του eCommerce προήλθε από ξένους αγοραστές που αγόρασαν από ισπανικά online καταστήματα. Αυτό δείχνει ότι, ενώ η Ισπανία είναι μια ισχυρή αγορά για τις online πωλήσεις, εξακολουθεί να αντιμετωπίζει έλλειμμα στις διεθνείς συναλλαγές, με μια διαφορά 10,7 δισεκατομμυρίων ευρώ, καθώς πραγματοποιούνται περισσότερες παραγγελίες στο εξωτερικό απ’ ότι λαμβάνονται από άλλες χώρες.
Ο κύκλος εργασιών των διεθνών συναλλαγών έφτασε τα 14,05 δισεκατομμύρια ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2024, σημειώνοντας αύξηση 16,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι περισσότερες από αυτές τις αγορές, περίπου το 94,7%, πραγματοποιήθηκαν από καταστήματα online που βρίσκονται εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αντίθετα, οι online εξαγωγές, οι οποίες αναφέρονται σε αγορές που πραγματοποιούνται στην Ισπανία από άλλες χώρες, ανήλθαν σε 3,35 δισεκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 8% σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2023. Πάνω από το μισό αυτών των παραγγελιών (59,5%) προήλθε από την Ευρωπαϊκή Ένωση.