Το Marks & Spencer, μετά από πρόσφατο cyber attack κοντά στο Πάσχα είχε παγώσει τις online παραγγελίες και το click and collect, πλέον άρχισε και πάλι να δέχεται online παραγγελίες και πλέον οι αγοραστές μπορούν τώρα να αγοράσουν μια επιλογή ειδών μόδας, όπως ρούχα και υποδήματα, για παράδοση στο σπίτι σε Αγγλία, Σκωτία και Ουαλία.
Ενημέρωσε επίσης ότι τα προϊόντα ομορφιάς και οικιακής χρήσης θα είναι διαθέσιμα τις επόμενες ημέρες, ενώ οι υπηρεσίες παράδοσης στη Βόρεια Ιρλανδία και το click and collect θα συνεχιστούν "τις επόμενες εβδομάδες".
Σταδιακή επαναφορά
Η επιστροφή των ηλεκτρονικών αγορών σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο για το Marks & Spencer, ο οποίος πασχίζει να επαναφέρει τις υπηρεσίες του στο κανονικό μετά την κυβερνοεπίθεση, η οποία άφησε κάποια ράφια άδεια και τις παραδόσεις σε εκκρεμότητα, διακυβεύοντας την αξιοπιστία του μεγάλου πωλητή.

Την Τρίτη, ο John Lyttle, διευθύνων σύμβουλος μόδας, σπιτιού και ομορφιάς της M&S, δήλωσε ότι μια επιλογή από τις «πιο επιτυχημένες» σειρές μόδας του λιανοπωλητή θα είναι πλέον διαθέσιμη online. Όμως ο πελάτης της M&S Andrew Ruddle επικοινώνησε με το BBC Your Voice για να πει ότι εξακολουθεί να υπάρχει «μια πολύ, πολύ αραιή επιλογή στα ανδρικά ρούχα» και ότι πολλά είδη που θα ήθελε φαίνονταν να μην υπάρχουν σε απόθεμα.
Μια άλλη πελάτισσα, η Gill Watkins στο Milton Keynes, δήλωσε ότι δεν είχε λάβει καμία ενημέρωση ότι η ηλεκτρονική παραγγελία λειτουργεί και πάλι και το κατάλαβε τυχαία. Δήλωσε ότι είχε κάποια είδη στο καλάθι της για δύο με τρεις εβδομάδες και τελικά μπόρεσε να αγοράσει κάποια από αυτά, αλλά πιστεύει ότι η παράδοση θα έπρεπε να είναι δωρεάν, "ως αναγνώριση της ταλαιπωρίας που προκάλεσε στους πελάτες αυτό το χάος".
Το Marks & Spencer έχει εκτιμήσει ότι η κυβερνοεπίθεση θα πλήξει τα φετινά κέρδη κατά περίπου £300 εκατ., ποσό που αντιστοιχεί στο ένα τρίτο των κερδών της και ένα ποσό που θα καλυφθεί μόνο εν μέρει από οποιαδήποτε ασφαλιστική αποζημίωση.
Ένα σημαντικό κομμάτι μέσα σε όλο αυτό ήταν ότι ορισμένα προσωπικά δεδομένα πελατών εκλάπησαν από χάκερ κατά τη διάρκεια της επίθεσης, τα οποία, όπως δήλωσε ο λιανοπωλητής, θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν αριθμούς τηλεφώνου, διευθύνσεις κατοικιών και ημερομηνίες γέννησης αλλά τόνισε ότι δεν περιελάμβανε χρήσιμα στοιχεία πληρωμής ή κάρτας ή κωδικούς πρόσβασης λογαριασμών.

Όλο αυτό το case study είναι μια ενδιαφέρουσα περίπτωση δίοτι αποδεικνύει ότι κανείς στο eCommerce δεν είναι απρόσβλητος, ακόμη και brand με εγκαθιδρυμένη φήμη και θα πρέπει να δίνεται μεγάλη βάση στο cybersecurity ως κομμάτι που εμπνέει υψηλή εμπιστοσύνη για ένα brand.