Σε "trend" τείνει να εξελιχθεί το γεγονός ότι το μερίδιο του Google search στην παγκόσμια αγορά μηχανών αναζήτησης έπεσε κάτω από το 90% για πρώτη φορά από το 2015, μαθαίνουμε από το Search Engine Land, με την εξέλιξη αυτή να επιμένει και να παραμένει αφότου ξεκίνησε ήδη από τους τρεις τελευταίους μήνες του 2024.

Ποια είναι τα δεδομένα;

Η πρώτη φορά που το ποσοστό έπεσε κάτω από το 90% ήταν τον Οκτώβριο του 2024 με 89,34% και στη συνέχεια να παραμένει στο 89,99% τον Νοέμβριο και στο στο 89,73% τον Δεκέμβριο. Η τελευταία φορά ή μάλλον τρίμηνο που είχαν παρατηρηθεί τέτοια νούμερα ήταν σχεδόν 10 χρόνια πριν, το 2015 με 89,62% τον Ιανουάριο, 89,47% τον Φεβρουάριο και 89,52% τον Μάρτιο.

Με μια τέτοια κατάσταση να επιμένει τόσο καιρό βλέπουμε μια τάση για το Google search καθώς χάνει μερίδιο στην αγορά παρόλο που οι νέες λειτουργίες αγορών δείχνουν να μεταμορφώνουν τον τρόπο ανακάλυψης και σύγκρισης προϊόντων σε κατάστημα και online.

Πού εντοπίζεται η πτώση;

Μέσα από τα δεδομένα του StatCounter φαίνεται ότι το μερίδιο αγοράς είναι αρκετά σταθερό στις περισσότερες περιοχές εκτός από την Ασία, η οποία φαίνεται ότι ήταν ένας μεγάλος λόγος για τη συνολική πτώση της Google με την πρώτη πτώση να έρχεται τον Αυγουστο 2024 με 89.92%.

Στις ΗΠΑ είδε πτώση υπό του 90% τον Δεκέμβριο με 87,39% τον Δεκέμβριο και τους υπόλοιπους μήνες του 2024, το μερίδιο αγοράς του Google search στις ΗΠΑ ήταν αρκετά σταθερό, κυμαινόμενο μεταξύ 86-88%. Στην Ευρώπη δεν έπεσε ποτέ υπό του 90% ενώ στην Ελλάδα παρέμεινε πάνω από 96%.

Τα ανοιχτά μέτωπα κλιμακώνονται

Το πλήγμα μπορεί να μην είναι τεράστιο, όμως είναι είναι απόρροια της επίθεσης που δέχεται τα τελευταία δυο χρόνια ο αμερικανικός κολοσσός ότι τα αποτελέσματά της έχουν αρχίσει να γίνονται άστοχα και πλέον βλέπουμε πράγματι το κοινό να αναζητά νέες μηχανές αναζήτησης. Έτσι, αυτή θα είναι μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη να παρακολουθήσουμε τους επόμενους μήνες με το κύριο ερώτημα να είναι πού πήγαν οι χρήστες αναζήτησης; Μια πιθανή απάντηση σε αυτό είναι ίσως οι AI μηχανές όπως τα ChatGPT Search και Perplexity. Το Statcounter παρακολουθεί κυρίως τα Google Search, Microsoft Bing, Yandex, Yahoo και Baidu οπότε δεν θα λάβουμε άμεση απάντηση από εδώ.

Google & Μeta: Παγκόσμια κυριαρχία στην αγορά με $1 τρις
Google & Meta ηγούνται της παγκόσμιας διαφημιστικής αγοράς αξίας 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων, με τις ψηφιακές πλατφόρμες να συγκεντρώνουν πάνω από το ήμισυ των εσόδων.

Πάντως τα Bing, Yandex και Yahoo κέρδισαν το καθένα μέρος του χαμένου μεριδίου της Google. Μια τέτοια εξέλιξη θα έχει φυσικά αντίκτυπο και στο eCommerce μια και η Google έχει εξελιχθεί σε βασικό εργαλείο για προώθηση search ads προϊόντων και με τα εργαλεία AI να μην είναι εκτενώς εκπαιδευμένα ακόμη, αυτό μπορεί να πλήξει μικρότερες επιχειρήσεις που έχουν καταφέρει να επιτύχουν μέσω της αναζήτησης και των διαφημίσεων. Ιδίως καθώς αποτελεί ένα από τους ηγέτες στην παγκόσμια διαφημιστική αγορά.