Το online shopping αναμένεται να κυριαρχήσει περισσότερο το 2024
Η 1WorldSync®, η τεχνολογική εταιρεία με έδρα το Σικάγο που παρέχει κρίσιμες πληροφορίες για προϊόντα σε κορυφαία brand που βοηθούν τους καταναλωτές να λαμβάνουν αποφάσεις online shopping, δημοσίευσε μια νέα έρευνα για το καταναλωτικό περιεχόμενο προϊόντων 2024 με πληροφορίες που συλλέχθηκαν από 1.750 αγοραστές στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Μέσα από την έρευνα παίρνουμε πληροφορίες για τα προϊόντα που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών στην πορεία προς την αγορά στο σημερινό omnichannel περιβάλλον.
Τα 3 βασικά σημεία του αγοραστικού ταξιδιού
Η έρευνα εντόπισε τα τρία κρίσιμα στάδια της διαδρομής των αγορών στα οποία βασίζονται οι καταναλωτές ανεξάρτητα από το κανάλι αγορών:
👉 Ανακάλυψη: Το 41% των αγοραστών δηλώνει ότι αύξησε τη χρήση eCommerce ιστοσελίδων και marketplaces σε σύγκριση με το 2023, ενώ μόνο το 9% μείωσε τη δραστηριότητά του σε αυτά τα κανάλια. Aντίθετα, μόνο το 15% δηλώνει ότι περιηγείται απευθείας σε branded ιστοσελίδες περισσότερο από ό,τι το 2023, σε σύγκριση με το 21% που χρησιμοποιεί αυτό το κανάλι λιγότερο για online shopping. Στην Ευρώπη τα marketplaces έχουν ήδη γίνει βασικές πηγές για τις online αγορές.
👉 Ευθυγράμμιση: Το περιεχόμενο που βρίσκεται στις σελίδες λεπτομερειών προϊόντος χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο από τους αγοραστές σε φυσικά καταστήματα. Ο αριθμός των αγοραστών που χρησιμοποιούν πάντα τα smartphones για έρευνα προϊόντων ενώ βρίσκονται στο κατάστημα διπλασιάστηκε από το 2023, με το 11% να βγάζει τα smartphones του κατά τη διάρκεια κάθε επίσκεψης. Κατά μέσο όρο, οι καταναλωτές χρησιμοποιούν τις συσκευές τους σε περισσότερα από τα μισά ταξίδια αγορών με 54%.
👉 Επικύρωση: Σχεδόν 7 στους 10 αγοραστές (65%) διαβάζουν συχνά ή πάντα αξιολογήσεις και κριτικές, με εικόνες που έχουν υποβληθεί από τους πελάτες, τα βίντεο και τις ενότητες FAQ να περιγράφονται ως οι πιο σημαντικοί παράγοντες για τους καταναλωτές. Σχεδόν οι μισοί αγοραστές (49%) δηλώνουν ότι εγκαταλείπουν τις σελίδες λεπτομερειών προϊόντος που έχουν πολύ λίγες αξιολογήσεις και κριτικές πελατών.
Η έκθεση παρουσιάζει μια ζωντανή εικόνα ενός τοπίου λιανικής όπου το δια ζώσης και online shopping γίνονται ολοένα και περισσότερο συνυφασμένα. Με το 73% των καταναλωτών να αγοράζουν online είδη που προηγουμένως αγόραζαν μόνο στο κατάστημα, η γραμμή μεταξύ eCommerce και παραδοσιακού εμπορίου συνεχίζει να θολώνει.
Τι άλλο έφερε στο φως η έρευνα;
Η τεχνολογία αναδιαμορφώνει τις εμπειρίες αγορών online και δια ζώσης
Η τεχνολογία παίζει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της συμπεριφοράς των καταναλωτών καθώς και εντός του καταστήματος, το 64% των καταναλωτών έχουν σαρώσει κωδικούς QR για να συγκρίνουν τιμές, να ελέγξουν κριτικές, να δουν λεπτομερείς πληροφορίες για το προϊόν και να αποκτήσουν πρόσβαση σε ψηφιακά κουπόνια αυξημένο από το περσινό 46%.
Ταυτόχρονα, στο online shopping, οι αποφάσεις επηρεάζονται από τα AI εργαλεία με το 31% να χρησιμοποιεί βοηθούς, όπως τα ChatGPT και Google Gemini, για να ενημερώσουν τις επιλογές τους από 22% το 2023. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών εξακολουθεί να είναι ελλιπής όμως με μόνο το 35% των καταναλωτών που χρησιμοποιούν τέτοια εργαλεία να θεωρεί ότι είναι ακριβή συχνά ή πάντα.
Το eCommerce κυριαρχεί στα σχέδια εορταστικών δαπανών
Επιπλέον, ένα 42% σκοπεύει να κάνει περισσότερες αγορές online για την περίοδο των γιορτών σε σύγκριση με πέρυσι. Μάλιστα, ένα 10% των αγοραστών σκοπεύει να πραγματοποιήσει το 100% των εορταστικών αγορών online που αναμένεται να ξεκινήσουν νωρίτερα από το Νοέμβριο, ποσοστό διπλάσιο από το 5% του προηγούμενου έτους. Η τάση αυτή υποστηρίζεται από την αυξημένη χρήση των εφαρμογών κινητών τηλεφώνων των λιανοπωλητών (28%) και τη μεγαλύτερη υιοθέτηση των υπηρεσιών buy-online-pick-up-in-store (24%).
Το περιεχόμενο ενισχύει την ανακάλυψη προϊόντων και τις αποφάσεις αγοράς
Σχεδόν 8 στους 10 αγοραστές δηλώνουν ότι συχνά επιλέγουν να μην αγοράσουν προϊόντα λόγω κακής ποιότητας ή έλλειψης περιεχομένου προϊόντος. Αντίθετα, περισσότεροι από τους μισούς (51%) αγοραστές παραδέχονται ότι το συναρπαστικό πλούσιο περιεχόμενο σε ένα eshop έχει ωθήσει σε απρογραμμάτιστες αγορές.
Το user generated content είναι ζωτικής σημασίας για την επικύρωση της αγοράς
Η ισχυρή πλειοψηφία στο online shopping αφήνει κριτικές προϊόντων, ενώ μόνο το 18% αναφέρει ότι δεν το κάνει ποτέ. Αυτές οι συνεισφορές είναι κρίσιμες για την εμπειρία των αγορών, καθώς το 65% των αγοραστών διαβάζει συχνά ή πάντα κριτικές και το 67% δηλώνει ότι οι αξιολογήσεις και οι κριτικές, καθώς και το user generated content, όπως βίντεο και φωτογραφίες προϊόντων, τους έχουν πείσει να αγοράσουν ένα προϊόν που δεν πίστευαν ότι χρειάζονταν ή ήθελαν.
Οι οικονομικές πιέσεις καθοδηγούν τη συμπεριφορά αγορών
Το ποσοστό των αγοραστών που αναζητούν 4+ ιστότοπους πριν πραγματοποιήσουν μια σημαντική αγορά αυξήθηκε κατά έξι ποσοστιαίες μονάδες φέτος από 20% σε 26%. Επιπλέον, το 25% των αγοραστών αύξησε τη χρήση ιστοσελίδων fast fashion και χαμηλού κόστους, όπως τα Temu ή Shein, σε σύγκριση με το 2023.
Το social commerce εδραιώνει την επιρροή του
Σχεδόν οι μισοί, το 49% πραγματοποίησε μια αγορά με βάση τη σύσταση ενός influencer κατά το προηγούμενο έτος σε σχέση με το 40% πέρυσι. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι καταναλωτές ηλικίας 25-34 ετών κατέταξαν τις συστάσεις influencer ως τον παράγοντα με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο εκτός από την τιμή.
Το TikTok Shop κερδίζει έδαφος
Το 26% των καταναλωτών έχει πραγματοποιήσει κάποια αγορά μέσω του TikTok Shop, κυρίως λόγω συστάσεων inlfuencer (27%) ή ελκυστικών εκπτώσεων (26%). Αναμένεται σύντομα να επεκταθεί και στην Ευρώπη.