eCommerce εφαρμογές θα έχει το νέο AI εργαλείο της OpenAI, Operator
Έφτασε ο καιρός και για μια επέκταση AI εξαιρετικά αφιερωμένη στο eCommerce και φυσικά έρχεται από ένα δυνατό παίκτη, το OpenAI. Τώρα μας παρουσιάζει τον Operator, ένα AI agent που δημιουργήθηκε για να αναλαμβάνει online tasks, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρονικού εμπορίου, για λογαριασμό των χρηστών.
Έφτασε η στιγμή για smooth operations!
Ο Operator, που κυκλοφόρησε σε πρώιμη προεπισκόπηση για ορισμένους χρήστες στις ΗΠΑ, λειτουργεί σαν virtual assistant και οι δυνατότητές του περιλαμβάνουν κλικ, κύλιση και πληκτρολόγηση για να ολοκληρώσει διαδικτυακές εργασίες με ελάχιστη συμβολή του χρήστη. Έτσι, διαφέρει από τα μέχρι τώρα chatbots που μπορούσαν μόνο σε ερωτήσεις να απαντήσουν.
Για να δοκιμάσει το εργαλείο σε σενάρια πραγματικού κόσμου, το OpenAI δήλωσε ότι συνεργάζεται με μεγάλα eCommerce brand όπως τα eBay, Instacart και Etsy για να δοκιμάσει το εργαλείο σε ρεαλιστικά σενάρια, με τους χρήστες να ζητούν από τον AI agent να παραγγείλει προϊόντα, να βρει προτάσεις δώρου ή να κλείσει ένα εισιτήριο. Εφόσον χρειαστεί, οι χρήστες μπορούν να επέμβουν ανά πάσα στιγμή για να τροποποιήσουν μια παραγγελία ή να κάνουν προσαρμογές.
Πώς θα λειτουργεί σε eCommerce περιβάλλοντα;
Σύμφωνα με την ίδια την εταιρεία, το νέο αυτό εργαλείο "μετατρέπει το AI από παθητικό εργαλείο σε ενεργό συμμετέχοντα του ψηφιακού οικοσυστήματος" και συνεπώς θα "φέρει τα οφέλη των agent στις εταιρείες που θέλουν καινοτόμες εμπειρίες πελατών και επιθυμούν υψηλότερα ποσοστά μετατροπής".
Η χρήση του είναι παρόμοια με το ChatGPT: Οι χρήστες συνδέονται στο operator.chatgpt.com και στην συνέχεια, εισάγουν την ενέργεια που θέλουν να διεκπαιρεώσουν όπως να παραγγείλω το εξής ή να κάνω book ξενοδοχείο για το ταξίδι μου. Κατόπιν, το Operator εκκινεί το δικό του πρόγραμμα περιήγησης ιστού για να ολοκληρώσει την εργασία.
Το εργαλείο τροφοδοτείται από το νέο μοντέλο CUA (Computer-Using Agent) της OpenAI που έχει εκπαιδευτεί για να λειτουργεί με γραφικές διεπαφές χρήστη, ώστε το εργαλείο να μπορεί να αλληλεπιδρά με το πάτημα κουμπιών, τη συμπλήρωση φορμών και την πλοήγηση σε μενού. Οι χρήστες θα μπορούν να αποθηκεύουν workflows για ενέργειες που εκτελούν συχνά. Για παράδειγμα, θα μπορούν να δημιουργούν προσαρμοσμένες προτροπές για επαναπαραγγελία συγκεκριμένων ειδών στο Instacart ή να κάνουν κράτηση πτήσεων σε συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία. Θα μπορεί επίσης να χειρίζεται πολλαπλές εργασίες ταυτόχρονα, όπως "την παραγγελία μιας εξατομικευμένης κούπας το Etsy ενώ ταυτόχρονα κλείνει κάμπινγκ στο Hipcamp". Εξάλλου δεν είναι λίγοι οι πωλητές που τονίζουν ότι πλέον τα εργαλεία AI είναι ανάγκη κι όχι απλά μια τάση.
Σαφώς σε σημεία που απαιτείται η εισαγωγή ευαίσθητων πληροφοριών όπως στοιχεία πληρωμής ή σύνδεσης η αναθρώπινη συμβολή θα είναι απαραίτητη. Έτσι κι αλλιώς το εργαλείο είναι ακόμη σε φάση ανάπτυξης και βελτιώνεται σύμφωνα με το feedback ώστε τελικά να γίνει διαθέσιμο σε περισσότερα πακέτα αλλά και δωρέαν.
Οι προκλήσεις με την ασφάλεια και ιδιωτικότητα
Το OpenAI αναγνώριζει τους κινδύνους που ενέχει η δημιουργία ενός τέτοιου εργαλείου και για να τις αντιμετωπίσει, μοιράστηκε κάποιες διασφαλίσεις που έχει ενσωματώσει στο αναπτυσσόμενο εργαλείο:
Ανθρώπινη συμβολή: Οι χρήστες πρέπει να εισάγουν οι ίδιοι ευαίσθητες πληροφορίες, όπως στοιχεία πληρωμής. Ο Operator δεν αποθηκεύει αυτά τα δεδομένα.
Βήματα έγκρισης: Το AI θα κάνει παύσεις για επιβεβαίωση από τον χρήστη πριν ολοκληρώσει σημαντικές ενέργειες, όπως η ολοκλήρωση των παραγγελιών.
Όρια εργασιών: Έχει εκπαιδευτεί να απορρίπτει επικίνδυνες εργασίες, όπως η διαχείριση τραπεζικών λογαριασμών.
Παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο: Σε ευαίσθητους ιστότοπους, όπως τα email ή οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες, ο Operator απαιτεί στενή παρακολούθηση των ενεργειών του, επιτρέποντας στους χρήστες να εντοπίζουν άμεσα τυχόν λάθη.
Θα περιλαμβάνει επίσης εργαλεία προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Για παράδειγμα, δίνει τη δυνατότητα διαγραφής του ιστορικού περιήγησης και των αποθηκευμένων συνδέσεων. Η OpenAI αναφέρει ότι ενημερώνει συνεχώς τις δικλείδες ασφαλείας της για να αποτρέπει την κακή χρήση και να διασφαλίζει την ασφάλεια των χρηστών. Εξ άλλου στο σύνολό του ο βοηθός δεν είναι ακόμη τέλειος. Δυσκολεύεται με πιο σύνθετες εργασίες, όπως η διαχείριση ημερολογίων ή η δημιουργία παρουσιάσεων διαφανειών.
Όμως, συνολικά το εργαλείο αυτό θα δώσε νέα δυναμική στο eCommerce καθώς ήδη με τις υπάρχουσες συνεργασίες και τις δοκιμές βλέπουμε ότι διευκολύνει την αναζήτηση και ολοκλήρωση παραγγελιών που ίσως για κάποιους χρήστες λιγότερο εξοικειωμένους φαντάζει βουνό. Επίσης, όταν κυκλοφορήσει πιο ευρέως ίσως λειτουργήσει υπέρ των μικρότερων επιχειρήσεων καθώς μέσα από συστάσεις και συμπλήρωση του checkout, θα έχουν μια ευκαιρία βελτίωσης των πωλήσεων.