Temu: Ξεπερνάει το Amazon ως η πιο "πολυσύχναστη" eCommerce πλατφόρμα παγκοσμίως
Τρέμε Amazon! Πλέον το Temu γίνεται η πλατφόρμα με τους περισσότερους ενεργούς μηνιαίους χρήστες, ξεπερνώντας ακόμη και τον κολοσσό του Jeff Bezos. Εκτός όμως από αυτό, μέσα από δεδομένα που παραχώρησε η Bernstein Research μαθαίνουμε ότι αναμένεται επίσης να αγγίξει τα $50 δισ. σε ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων για το 2024 ενώ για φέτος κάνει προβλέψεις ότι θα κυμανθεί μεταξύ $70 και $80 δισ.
Going in for the win!
Η εξέλιξη αυτή συνεχίζει να υπογραμμίζει τη δυναμική ανάπτυξη που έχει παρουσιάσει η πλατφόρμα της PDD Holdings από τα πρώτα κιόλας βήματά της. Βρέθηκε ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς εφαρμογές αγορών στις ΗΠΑ μια βδομάδα αφότου ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Σεπτέμβριο του 2022 με κατόπιν "επέκταση" σε πολλές καίριες ευρωπαϊκές αγορές όπως Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία κ.λπ. Μέσα στα επόμενα δυο χρόνια έφτασε και σε χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας, όπου είδε μια κάπως πιο αργή ανάπτυξη λόγω κυβερνητικών εμποδίων.
Σε όλη αυτήν την επιτυχία φαίνεται να έχουν συντελέσει και οι κινήσεις της με τοπικούς εμπόρους σε ΗΠΑ και Ευρώπη που συνεισφέρουν στο συνολικό ποσό ακαθάριστης αξίας εμπορευμάτων, καθώς το Temu στοχεύει να εκπληρώνει περισσότερες παραγγελίες από τοπικές αποθήκες, και στην Ευρώπη αυτό αναμένεται να αγγίξει το 80%. Τα δεδομένα έδειξαν επίσης ότι το app της είχε κατεβαστεί πάνω από 50 εκατ. φορές μηνιαίως μεταξύ Μαΐου και Ιουλίου σε παγκόσμιο επίπεδο, τρεις φορές περισσότερο από το Amazon.
Από την άλλη πλευρά, το Amazon από εκεί που είχε βρει την "ησυχία" του στις κορυφές επιτυχίες τώρα έχει μπει στη διαδικασία να εξετάσει πώς θα ανταπεξέλθει στον άξαφνο ανταγωνισμό. Πρόσφατα εγκαινίασε και το ίδιο ένα τμήμα που προσφέρει προϊόντα με χαμηλές τιμές και ονομάζεται Amazon Haul. Το influence αυτό όμως υπάρχει και από την άλλη μεριά καθώς η κινεζική πλατφόρμα εξετάζει το ενδεχόμενο να προσθέσει μια λειτουργία αγορών τρίτων που παρέχει στους εμπόρους μεγαλύτερη αυτονομία στην πλατφόρμα, χρεώνοντας μόνο προμήθεια επί των πωλήσεων, παρόμοια με ό,τι κάνει η Amazon στο marketplace της.
Φυσικά, όλη αυτή η ταχεία επιτυχία δεν ήρθε χωρίς προκλήσεις. Ιδίως στο μέτωπο της ΕΕ, όπου οι κινεζικές πλατφόρμες όπως Shein και Temu έχουν κληθεί να αντιμετωπίσουν πολλές κατηγορίες γύρω από την ασφάλεια των προϊόντων τους και τη συμμόρφωση με τους κανόνες προστασίας δεδομένων.