Η αμερικανική έκδοση της εταιρείας Temu αποφάσισε πρόσφατα να περιορίσει την πρόσβαση των Αμερικανών καταναλωτών στις καταχωρίσεις προϊόντων που αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα. Αυτή η αλλαγή συνέβη λίγες ημέρες πριν από την εφαρμογή των νέων δασμών της κυβέρνησης Trump, οι οποίοι αναμένεται να κλείσουν ένα κενό στον εμπορικό κανονισμό, το οποίο επέτρεπε στα μικρά δέματα από την Κίνα να εισέρχονται στις Ηνωμένες Πολιτείες χωρίς δασμούς, διαβάζουμε σε σχετικό δημοσίευμα.

Πώς διαχειρίστηκε η πλατφόρμα την κρίση
Το Temu, η δημοφιλής κινεζική πλατφόρμα eCommerce, πήρε ξαφνικά την απόφαση να αφαιρέσει όλα τα προϊόντα που αποστέλλονται απευθείας από την Κίνα, προκαλώντας σύγχυση στους προμηθευτές και στους πελάτες. Η αλλαγή αυτή πραγματοποιήθηκε νωρίτερα αυτήν την εβδομάδα, λίγες ημέρες πριν από το κλείσιμο της εξαίρεσης «de minimis» για εισαγωγές κάτω των 800 δολαρίων, ως μέρος των νέων δασμών που επιβλήθηκαν από τον Πρόεδρο Donald Trump.
Ως απάντηση στις επικείμενες αλλαγές στους δασμούς, η εταιρεία έκανε μια σειρά από προσαρμογές, αρχίζοντας με την ανακοίνωση αύξησης των τιμών στις αποστολές από την Κίνα από τις 25 Απριλίου. Σύντομα μετά, η πλατφόρμα άρχισε να εμφανίζει μια ξεχωριστή «χρέωση εισαγωγής» στις παραγγελίες από Αμερικανούς καταναλωτές, πιθανόν για να αναδείξει την επίδραση των δασμών. Αυτή η τακτική, την οποία χρησιμοποιούν και άλλοι έμποροι, επικρίθηκε από τον Πρόεδρο Τραμπ.
Την Τρίτη, 29 Απριλίου, οι Αμερικανοί καταναλωτές παρατήρησαν ότι το Temu είχε αφαιρέσει όλες τις καταχωρίσεις προϊόντων που αποστέλλονται από την Κίνα ή άλλες χώρες. Αντί για αυτά, η πλατφόρμα άρχισε να εμφανίζει μόνο «τοπικά» προϊόντα, τα οποία εξαιρούνται από τους δασμούς. Αυτά τα προϊόντα ήταν ήδη στις ΗΠΑ πριν από την εφαρμογή των δασμών. Πριν από την αλλαγή, οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν μεταξύ τοπικών και μη τοπικών προϊόντων, με τα τελευταία να αποστέλλονται συνήθως από την Κίνα.
Ο αντίκτυπος
Ένας πωλητής του Temu στην Κίνα, ο οποίος ειδικεύεται στα έπιπλα και τη διακόσμηση σπιτιού, δήλωσε ότι η επιχείρησή του έχει επηρεαστεί σημαντικά από τις αλλαγές στους δασμούς. Ο πωλητής ανέφερε πως τα πράγματα είναι σε χάος αυτήν την περίοδο. Από τη στιγμή που οι δασμοί άρχισαν να αλλάζουν, η επιχείρησή του επηρεάστηκε σοβαρά.
Η εταιρεία δεν απάντησε άμεσα στο αίτημα της πηγής για σχόλιο σχετικά με την απόφαση να αφαιρεθούν οι καταχωρίσεις μη τοπικών προϊόντων από την αμερικανική πλατφόρμα της. Ωστόσο, ο Juozas Kaziukėnas, ανεξάρτητος αναλυτής του eCommerce , σχολίασε ότι η αλλαγή φέρνει την πλατφόρμα πιο κοντά σε αυτή της Amazon.
Η αλλαγή έχει προκαλέσει δυσαρέσκεια στους Αμερικανούς καταναλωτές, καθώς πολλοί τώρα αντιμετωπίζουν μια πιο περιορισμένη γκάμα προϊόντων. Σε social media πλατφόρμες όπως το Reddit, οι χρήστες ανέφεραν ότι εκατοντάδες προϊόντα που είχαν αποθηκεύσει στη λίστα επιθυμιών ή στα καλάθια αγορών τους είχαν ξαφνικά σημειωθεί ως «εξαντλημένα».
Οι πωλητές του Temu στην Κίνα εξέφρασαν επίσης απογοήτευση, καθώς δεν είχαν ενημερωθεί για την αφαίρεση των προϊόντων τους από την αμερικανική πλατφόρμα. Ορισμένοι πωλητές πίστευαν ότι η πλατφόρμα είχε αφαιρέσει λάθος τα προϊόντα τους, όπως είχε συμβεί στο παρελθόν. Ωστόσο, αυτή τη φορά, η αφαίρεση φαίνεται να σχετίζεται με το κλείσιμο της εξαίρεσης de minimis, η οποία επέτρεπε στους Αμερικανούς να εισάγουν δέματα αξίας κάτω των 800 δολαρίων χωρίς να πληρώνουν δασμούς.
Τι επιπτώσεις θα φέρει η κατάργηση του de minimis
Το κλείσιμο του κενού de minimis και η επιβολή νέων δασμών μπορεί να οδηγήσουν σε σημαντικές αλλαγές στο επιχειρηματικό μοντέλο της εταιρείας Temu στις ΗΠΑ. Η πλατφόρμα είχε κερδίσει δημοτικότητα προσφέροντας χαμηλές τιμές και γρήγορη αποστολή, αλλά αυτά τα πλεονεκτήματα ενδέχεται να μειωθούν λόγω των υψηλότερων δασμών. Επιπλέον, οι Αμερικανοί καταναλωτές μπορεί να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερους χρόνους αποστολής, καθώς τα προϊόντα τώρα περνούν από πιο αυστηρές διαδικασίες τελωνείων.
Ακόμη και πριν από την ανακοίνωση των δασμών από τον Trump, η Temu είχε ήδη αρχίσει να κάνει προσαρμογές στο επιχειρηματικό της μοντέλο, όπως η αποθήκευση περισσότερων αποθεμάτων σε αποθήκες στις ΗΠΑ. Η πλατφόρμα εξετάζει επίσης ένα νέο πρόγραμμα αποστολών με την ονομασία «Y2», το οποίο ξεκίνησε να ενσωματώνει Κινέζους πωλητές στις 27 Απριλίου. Το Y2 είναι μια ευέλικτη παραλλαγή μοντέλου αποθήκευσης στις ΗΠΑ, όπου οι πωλητές αποστέλλουν μεμονωμένες παραγγελίες αντί για μαζικές αποστολές. Οι πωλητές είναι υπεύθυνοι για την διαχείριση των δασμών και της διαδικασίας τελωνείου, παρόμοια με το μοντέλο «Fulfillment by Merchant» (FBM) της Amazon.
Ο Kaziukėnas, ο αναλυτής του eCommerce εκτίμησε ότι η απόφαση αυτή αποτελεί σημαντικό πισωγύρισμα για την εταιρεία. Όπως εξήγησε, αυτό που την ξεχώρισε από πλατφόρμες όπως η Wish και η AliExpress ήταν ο πλήρης έλεγχος της αλυσίδας εφοδιασμού, γεγονός που της επέτρεπε να διασφαλίζει τη γρήγορη παράδοση και σταθερή ποιότητα των προϊόντων, προσφέροντας έτσι μια αξιόπιστη εμπειρία στους πελάτες της.
Η εταιρεία εργάζεται επίσης για την αύξηση των πωλήσεών της σε αγορές εκτός των ΗΠΑ, όπως η Ευρώπη, όπου οι δασμοί για τις κινεζικές εισαγωγές παραμένουν χαμηλότεροι. Οι αλλαγές που κάνει, αναδεικνύουν πόσο γρήγορα πρέπει να προσαρμόζονται οι πλατφόρμες eCommerce στις νέες εμπορικές ρυθμίσεις και δασμούς.
Για τις επιχειρήσεις eCommerce που εξαρτώνται από τη διεθνή αποστολή, ιδιαίτερα εκείνες που εισάγουν προϊόντα από την Κίνα, η εξάλειψη της εξαίρεσης de minimis αναμένεται να αυξήσει τα κόστη και να προκαλέσει καθυστερήσεις. Οι πλατφόρμες ενδέχεται να χρειαστεί να προσαρμόσουν τις τιμολογιακές τους δομές για να καλύψουν τους υψηλότερους δασμούς, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των τιμών των προϊόντων ή σε αλλαγές στις πρακτικές αποστολής. Επίσης, οι πιο δύσκολες διαδικασίες μπορεί να οδηγήσουν σε πιο αργούς χρόνους παράδοσης, επηρεάζοντας αρνητικά την ικανοποίηση των πελατών.
Η κατάργηση του «παραθύρου» de minimis είναι ένα αρκετά σοβαρό γεγονός για τις πλατφόρμες όπως Temu και Shein, με τεράστιο αντίκτυπο. Τώρα, θα πρέπει να αλλάξουν τον τρόπο που δουλεύουν, όπως πώς στέλνουν τα προϊόντα, πώς οργανώνουν τις τιμές τους ή ακόμα και από πού τα στέλνουν, για να μη χάσουν πελάτες και για να συνεχίσουν να ανταγωνίζονται στην αγορά.