Η Meta φέρεται να εργάζεται σε μια νέα μηχανή αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη που θα συλλέγει πληροφορίες από όλο το web. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο πωλούνται οι διαφημίσεις.
Όπως διαβάζουμε στο Ecommerce Times, επί του παρόντος, το chatbot AI της Meta χρησιμοποιεί το Google και το Bing για να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με ειδήσεις, αθλήματα και άλλα θέματα. Αλλά η εταιρεία θα ήθελε να σταματήσει να εξαρτάται από αυτές τις μηχανές αναζήτησης, σύμφωνα με μια πρόσφατη αναφορά από το The Information.

Δημιουργώντας -πιθανώς- τη δική της μηχανή αναζήτησης, η Meta σχεδιάζει να εμφανίζει διαφημίσεις υψηλής στόχευσης, τις οποίες μπορεί να πουλήσει σε υψηλότερες τιμές. Αυτό σημαίνει επίσης ότι η εταιρεία θα μπορούσε να κρατήσει τους χρήστες στις πλατφόρμες της για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, κάτι που θα της έδινε περισσότερες ευκαιρίες για προβολή διαφημίσεων.
Η Amanda Robinson, Διευθύνουσα Σύμβουλος του The Digital Gal, μιας εταιρείας marketing στο Τορόντο, εξήγησε ότι χρησιμοποιώντας δεδομένα πρώτου μέρους (πληροφορίες που συλλέγει η εταιρεία απευθείας από τους χρήστες), η Meta θα μπορούσε να αντικαταστήσει παλαιότερες μεθόδους παρακολούθησης όπως τα Pixels. Αυτό θα βοηθούσε στην εμφάνιση πιο σχετικών διαφημίσεων, προς όφελος τόσο των χρηστών όσο και των διαφημιζόμενων.
Η εταιρεία θα επωφεληθεί και από αυτή την κίνηση. Ο Ross Rubin, κύριος αναλυτής της Reticle Research στη Νέα Υόρκη, είπε ότι η Meta θα μπορούσε να αυξήσει τα ποσοστά διαφημίσεων. Το AI θα μπορούσε να βοηθήσει την εταιρεία να μάθει περισσότερα για τους χρήστες μέσω του ιστορικού αναζήτησής τους και άλλων συμπεριφορών, επιτρέποντας στην εταιρεία να στοχεύει τις διαφημίσεις πιο αποτελεσματικά.
Conversational Advertising
Εάν η νέα μηχανή αναζήτησης της Meta κάνει το Facebook ή το Instagram πιο ελκυστικό, θα μπορούσε να προσελκύσει περισσότερους χρήστες, δήλωσε ο Chris Ferris, ανώτερος αντιπρόεδρος ψηφιακής στρατηγικής στην Pierpont Communications. Πρόσθεσε ότι τα Google Ads λειτουργούν καλά επειδή βασίζονται σε αναζητήσεις χρηστών με υψηλή πρόθεση, ενώ οι διαφημίσεις Facebook και Instagram βασίζονται σε υποθέσεις. Για παράδειγμα, αν σε έναν χρήστη αρέσει το περιεχόμενο ποδοσφαίρου, μπορεί να δει διαφημίσεις για παπούτσια ποδοσφαίρου, ακόμα κι αν δεν παίζει πλέον ποδόσφαιρο. Η ικανότητα της εταιρείας να χρησιμοποιεί δεδομένα αναζήτησης παράλληλα με τα κοινωνικά της δεδομένα θα μπορούσε να βελτιώσει τη στόχευση διαφημίσεων.
Ωστόσο, ο Ferris παραμένει δύσπιστος σχετικά με την ικανότητα της εταιρείας να αναπτύξει νέα τεχνολογία, υποδηλώνοντας ότι μπορεί να καταλήξει σαν τα ακουστικά μικτής πραγματικότητας της Meta, τα οποία δεν είχαν καλή απόδοση.
Ο Kaveh Vahdat, ιδρυτής της RiseOpp, είπε ότι η μηχανή αναζήτησης της εταιρείας που υποστηρίζεται από AI θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργούν οι διαφημίσεις στο διαδίκτυο. Σε αντίθεση με την αναζήτηση που βασίζεται σε γεγονότα της Google, η τεχνητή νοημοσύνη της εταιρείας στοχεύει να δίνει απαντήσεις συνομιλίας και εξατομικευμένες προτάσεις. Αυτό θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες αλληλεπιδρούν με τις διαφημίσεις, κάνοντάς τους να αισθάνονται πιο σχετικοί και λιγότερο παρεμβατικοί.
Η νέα μηχανή αναζήτησης της Meta θα μπορούσε να αμφισβητήσει την κυριαρχία της Google, αλλά ο έλεγχος της Google στην αναζήτηση είναι απίθανο να αλλάξει σύντομα. Σύμφωνα με τον Jordan Stevens του Jordan Stevens Digital Marketing, η συμπεριφορά των καταναλωτών είναι στενά συνδεδεμένη με το προβάδισμα της Google, το οποίο θα είναι δύσκολο να αλλάξει.
Ο Malik Ahmed Khan, αναλυτής μετοχών στην Morningstar Research, επεσήμανε ότι η νέα δυνατότητα αναζήτησης της εταιρείας απευθύνεται σε χρήστες στις πλατφόρμες της , αντί να είναι ένα αυτόνομο προϊόν. Αν και η εταιρεία μπορεί να λάβει περισσότερο όγκο αναζητήσεων από τις εφαρμογές της, δεν θα απειλήσει την κυριαρχία της Google στην αγορά αναζήτησης, είπε.
Ο Dev Nag, Διευθύνων Σύμβουλος του QueryPal, σημείωσε ότι η Meta δεν προσπαθεί να ανταγωνιστεί άμεσα την αναζήτηση της Google, αλλά στοχεύει να κάνει τις πλατφόρμες της πιο αυτάρκεις.
Ένα βήμα προς μια «εφαρμογή για τα πάντα»;
Η κίνηση της εταιρείας να δημιουργήσει μια μηχανή αναζήτησης θα μπορούσε να είναι μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για τη δημιουργία μιας «πλατφόρμας για τα πάντα». Ο Baruch Labunski, Διευθύνων Σύμβουλος της Rank Secure, πιστεύει ότι η Meta και το X (πρώην Twitter) θέλουν να ελέγχουν πολλές πτυχές του internet, συμπεριλαμβανομένης της αναζήτησης, των social media, του eCommerce και των οικονομικών. Αυτό θα μπορούσε να μειώσει τον ρόλο της Google και να κρατήσει τους χρήστες σε αυτές τις πλατφόρμες αντί να χρειάζονται την Google.
Ο καθηγητής Anthony Miyazaki από το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Φλόριντα επεσήμανε ότι η Google μπορεί να εγκαταλείψει κάποιο μερίδιο αγοράς για να αποφύγει την κρατική παρέμβαση. Πρόσθεσε ότι η εταιρεία έχει ένα πλεονέκτημα επειδή ήδη δοκιμάζει την τεχνητή νοημοσύνη στην αναζήτηση, δίνοντάς της ένα πλεονέκτημα έναντι της Google και του Bing.

Σημασία για το eCommerce
Για τις eCommerce επιχειρήσεις, αυτή η μηχανή αναζήτησης που υποστηρίζεται από AI θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι. Η ικανότητα της εταιρείας να παρέχει πιο στοχευμένες, εξατομικευμένες διαφημίσεις θα μπορούσε να βοηθήσει τα eshop να προσεγγίσουν τους σωστούς πελάτες. Χρησιμοποιώντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο από τις πλατφόρμες social media, η Meta θα μπορούσε να επιτρέψει στις επιχειρήσεις eCommerce να δημιουργήσουν διαφημίσεις που συνδυάζονται άψογα με την εμπειρία του χρήστη, καθιστώντας τις πιο αποτελεσματικές. Αυτό όχι μόνο θα ενίσχυε τη στόχευση διαφημίσεων, αλλά θα μπορούσε επίσης να βελτιώσει τα ποσοστά μετατροπών για τα online store.