Η Visa συνεργάστηκε με μεγάλες εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης, όπως η Microsoft, η OpenAI, η IBM και η Anthropic, για να παρουσιάσει ένα νέο εργαλείο που απλοποιεί τη διαδικασία των online αγορών, διαβάζουμε στο Reuters. 

Πώς δουλεύει;

Το νέο σύστημα, με την ονομασία Visa Intelligent Commerce, χρησιμοποιεί AI agents για να αναλάβουν εργασίες όπως η κράτηση ταξιδιών, η αγορά τροφίμων ή η παραγγελία εισιτηρίων για εκδηλώσεις, όλα βάση των οδηγιών και του προϋπολογισμού των χρηστών.

Οι καταναλωτές θα μπορούν να θέσουν όρια δαπανών ή να δώσουν πλήρη έλεγχο στην τεχνητή νοημοσύνη για να ολοκληρώσει μια αγορά. Θα έχουν επίσης την επιλογή να ελέγξουν το πλάνο αγορών πριν το εγκρίνουν. Αυτά τα χαρακτηριστικά στοχεύουν στο να κάνουν την εμπειρία των online αγορών πιο γρήγορη και πιο εύκολη, ειδικά για πολυάσχολους χρήστες ή για εκείνους που δεν είναι σίγουροι για ορισμένα προϊόντα ή υπηρεσίες.

Έρευνα: Οι Έλληνες Gen Z επιλέγουν digital πληρωμές
Η έρευνα των Visa - ΕΣΕΕ αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες Gen Z προτιμούν τις digital πληρωμές.

Η Visa επιβεβαίωσε ότι και άλλες τεχνολογικές εταιρείες συμμετέχουν σε αυτήν τη νέα πλατφόρμα, όπως η Mistral AI, η Samsung, η Perplexity και η Stripe. Σύμφωνα με την εταιρεία, θα προστεθούν και άλλοι συνεργάτες τους επόμενους μήνες.

Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά chatbots, οι AI agents έχουν σχεδιαστεί ώστε να δρουν αυτόνομα. Δεν χρειάζονται συνεχή αλληλεπίδραση με τον χρήστη και μπορούν να ολοκληρώνουν πιο σύνθετες εργασίες. Για παράδειγμα, κάποιος μπορεί να ζητήσει από τον ψηφιακό του βοηθό να «κανονίσει ένα BBQ για τρία άτομα» και η τεχνητή νοημοσύνη όχι μόνο θα επιλέξει τα φαγητά και τα ποτά, αλλά θα κάνει και την παραγγελία και θα προγραμματίσει την παράδοση.

Ο καθηγητής Gary Mortimer, ειδικός στον τομέα του καταναλωτή από το Queensland University of Technology, εξήγησε ότι αυτός ο νέος τύπος τεχνητής νοημοσύνης (που ονομάζεται agentic AI), ξεπερνά τις απλές προτάσεις. Όπως είπε, πραγματοποιεί τις ενέργειες που χρειάζονται, όπως κρατήσεις ταξιδιών ή αγορές προϊόντων, μόλις ο χρήστης δώσει τη συγκατάθεσή του.

Πρόσθεσε επίσης ότι οι χρήστες μπορούν να δώσουν στην τεχνητή νοημοσύνη συγκεκριμένες οδηγίες, όπως «κλείσε ένα Σαββατοκύριακο στη Μελβούρνη κοντά σε εστιατόρια και καταστήματα» ή «αγόρασε δύο εισιτήρια για συναυλία κάτω από 200$ το καθένα, όχι στις τελευταίες σειρές». Η τεχνητή νοημοσύνη στη συνέχεια θα εκτελέσει τις εντολές με βάση αυτές τις οδηγίες.

Η επανάσταση στο eCommerce 

Η νέα προσέγγιση της εταιρείας βοηθά επίσης στην επίλυση ενός από τα μεγαλύτερα προβλήματα του eCommerce: Την εγκατάλειψη καλαθιού. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2020 από την Experian, ένας στους τρεις εγκαταλείπει ένα online store αν το checkout διαρκεί πάνω από 30 δευτερόλεπτα. Επιτρέποντας στην τεχνητή νοημοσύνη να ολοκληρώνει τη διαδικασία, η Visa ελπίζει να μειώσει τις τριβές και να αυξήσει τις ολοκληρωμένες αγορές.

Σημαντικό είναι ότι η εταιρεία έχει συμπεριλάβει και μέτρα ασφαλείας για τις πληρωμές. Τα στοιχεία της κάρτας θα γίνουν «tokenised», πράγμα που σημαίνει ότι ο 16ψήφιος αριθμός κάρτας αντικαθίσταται από μια τυχαία ακολουθία για την αποφυγή απάτης. Οι χρήστες μπορούν επίσης να ορίσουν έναν κωδικό έγκρισης για να επιβεβαιώνουν κάθε συναλλαγή πριν ολοκληρωθεί.

Η Visa δήλωσε ότι η πλατφόρμα έγινε διαθέσιμη την 1η Μαΐου, και παρόλο που η υιοθέτηση θα πάρει χρόνο, η εταιρεία αναμένει μια αισθητή αλλαγή στις online αγορές μέχρι το τέλος του έτους.

Visa: Ετοιμάζεται να λύσει σοβαρά προβλήματα; 

Αυτό το νέο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης της εταιρείας μπορεί να αλλάξει τις online αγορές για όλους, καθώς και πώς οι επιχειρήσεις πουλάνε προϊόντα παγκοσμίως. Ακόμη και μικρές επιχειρήσεις μπορούν να κάνουν reach περισσότερο κόσμο, αφού η τεχνητή νοημοσύνη θα κάνει το δύσκολο κομμάτι των αγορών. 

Οι άνθρωποι δεν θα χρειάζεται πια να αναζητούν, να συγκρίνουν ή να πληρώνουν χειροκίνητα. Για τα eshop, είναι μια μεγάλη αλλαγή. Πλέον πρέπει να σκεφτούν πώς να συνεργαστούν με τα συστήματα AI ώστε τα προϊόντα τους να είναι εύκολα προσβάσιμα και από την τεχνητή νοημοσύνη.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερες πωλήσεις, καθώς οι πελάτες θα ψωνίζουν πιο συχνά όταν η διαδικασία είναι τόσο απλή. Ένας AI agent μπορεί να πραγματοποιεί όλες τις διαδικασίες σύγκρισης και αγοράς, για λογαριασμό των καταναλωτών.

Αυτό συνεπάγεται με πιο εύκολες και άμεσες online αγορές, χωρίς άγχος από τη μία. Από την άλλη, μήπώς οι αυτοματισμοί τέτοιου τύπου θα επιφέρουν ένα είδος αγοραστικής ασυδοσίας και υπερκαταναλωτισμού; Είμαστε στην εποχή όπου η «τυφλή» εμπιστοσύνη στις μηχανές, θα καταργήσει τον ανθρώπινο παράγοντα, το κριτήριο;