To TikTok Shop έχει κάνει την είσοδο του στην γερμανική αγορά αλλά μετά από τους δύο πρώτους μήνες, οι χρήστες δεν έχουν αγκαλιάσει την πλατφόρμα σε μεγάλο βαθμό. Αν και η πλατφόρμα είναι γνωστή σε έναν στους τρεις καταναλωτές, μόνο ένας στους σαράντα Γερμανούς έχει πραγματοποιήσει κάποια αγορά, μαθαίνουμε από το Ecommerce News.
Η δημοφιλής πλατφόρμας της ByteDance ξεκίνησε τη λειτουργία του στη Γερμανία στις 31 Μαρτίου, μαζί με τη Γαλλία και την Ιταλία, δίνοντας σε 72 εκατομμύρια Ευρωπαίους πρόσβαση στη λειτουργία αγορών ενώ μεταξύ των πρώτων πωλητών ήταν οι εταιρείες About You και Nivea, καθώς και τοπικοί έμποροι.

Η αναγνωρισιμότητα και η δημοτικότητα του TikTok Shop
Η έρευνα της OMD δείχνει ότι το TikTok Shop είναι αρκετά γνωστό στους Γερμανούς καταναλωτές. Από τους περίπου 1.500 ερωτηθέντες ηλικίας 16 έως 69 ετών, το 34% γνώριζε τη νέα πλατφόρμα αγορών. Μεταξύ των 18 έως 29 ετών, το ποσοστό αυτό είναι πολύ υψηλότερο, στο 47%
Ωστόσο, η χρήση της λειτουργίας αγορών παραμένει περιορισμένη. Μέχρι τα τέλη Μαΐου, μόνο το 2,5% των ερωτηθέντων είχε πραγματοποιήσει κάποια αγορά μέσω της social media εφαρμογής. Μεταξύ των ατόμων ηλικίας 30 έως 39 ετών, το ποσοστό ήταν σχεδόν διπλάσιο, στο 4,8% και στο 3,7% για την ηλικιακή ομάδα 18 έως 29 ετών.
Όταν ρωτήθηκαν πόσο πιθανό είναι να πραγματοποιήσουν μια αγορά, τουλάχιστον το 8% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα μπορούσε να φανταστεί να αγοράσει κάτι στο TikTok Shop. Μεταξύ των 18 έως 29 ετών, το ποσοστό αυτό είναι 9,5%, ενώ μεταξύ των 30 έως 39 ετών ανέρχεται στο 10,8%. Τα στοιχεία αυτά υποδηλώνουν ότι η πλατφόρμα θα μπορούσε τελικά να γίνει ένα σχετικό κανάλι πωλήσεων, ειδικά για τα brand των οποίων η κουλτούρα μπορεί να ενταχθεί στο πλαίσιο της εν λόγω social media πλατφόρμας.
Η θυγρατρική της ByteDance, που πρόσφατα εισήγαγε και την λειτουργία μεταχειρισμένων στην γηραιά ήπειρο, έκανε το ευρωπαϊκό του ντεμπούτο στο Ηνωμένο Βασίλειο στα τέλη του 2021 και αρχικά δεν είχε τη αναμενόμεντη δημοτικότητα που "απολαμβάνει" η πλατφόρμα στην Ασία. Πέρσι όμως, οι συναλλαγές στην πλατφόρμα αυξήθηκαν σημαντικά στο Ηνωμένο Βασίλειο, παρά τις αυξημένες αμοιβές των πωλητών. Ο αριθμός των τοπικών επιχειρήσεων στο TikTok Shop διπλασιάστηκε σε πάνω από 200.000 μέχρι το τέλος του 2024, χάρη σε μια «άνευ προηγουμένου αύξηση των ζωντανών αγορών». Όπως και στο Ηνωμένο Βασίλειο, το TikTok σχεδιάζει να προσφέρει υπηρεσίες εκπλήρωσης στους πωλητές στη Γερμανία.

Αυτό πιθανά να είναι και το σενάριο με τη Γερμανία, όπου το κοινό χρειάζεται περισσότερο χρόνο να εξερευνήσει και να αγκαλιάσει αυτή τη νέα δυνατότητα αγορών ενώ από την άλλη μπορεί να οδηγήσει σε προβληματισμούς για περαιτέρω κυκλοφορία σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.