Η Nvidia μας δίνει τα 4 AI trends των τηλεπικοινωνιών του επόμενου έτους

Η τεχνητή νοημοσύνη κινείται με ταχύτητα φωτός και πλέον είναι εξαιρετικά δύσκολο ακόμη και να προβλέψεις πώς θα εξελιχθεί το τοπίο. Όμως, σε πάνελ που βρέθηκε η Lilac Ilan, Global Head of Business Development for Telco Operations της Nvidia μας έδωσε τα κύρια AI trends που αναμένει να δούμε στον κλάδο των τηλεπικοινωνιών μέσα στο επόμενο έτος.

Η Ilan, πρώην υπάλληλος της AT&T, δήλωσε ότι αναμένει το επίκτεντρο του AI θα μετατεθεί από τη δημιουργία πολλών μικρών μοντέλων σε ένα "κεντρικό μοντέλο" όπου θα μπορούν να συνδεθούν όλα τα μικρότερα.

Το "κεντρικό μοντέλο" AI

Αν και ο GM του AI Marketing της Microsoft, David Seda, είπε ότι η εταιρεία λογισμικού αναπτύσσει ένα API, το οποίο στοχεύει σε κυκλοφορία μέσα στο τρέχον έτος που επιτρέπει σε διαχειριστές και προγραμματιστές να αλλάζουν το large language model (LLM) που χρησιμοποιείται από μια συγκεκριμένη εφαρμογή χωρίς να χρειάζεται να αλλάξουν τον κώδικα της εφαρμογής, η Ilan δήλωσε ότι αυτό για το οποίο μιλάει είναι λίγο διαφορετικό.

Αμερικανική εταιρεία επισημαίνει νομικά ζητήματα για το AI
Το AI έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας και τώρα έχει έρθει η ώρα να βρεθεί αντιμέτωπο με νομικά ζητήματα που το αφορούν.

Το παρόν από τα AI trends δεν στοχεύει απλώς σε εναλλαγή μεταξύ LLM. "Θέλω να σκεφτείτε τα διαφορετικά μοντέλα ως ειδικοί, ως υπάλληλοί σας. Θα έχετε έναν υπάλληλο που είναι καλός στην τιμολόγηση, θα έχετε ένα μοντέλο εμπειρογνώμονα που είναι πολύ καλός στην εκπλήρωση", είπε. "Το μέλλον έχει να κάνει με το πώς θα συνδέσουμε αυτούς τους εμπειρογνώμονες μεταξύ τους και πώς θα τους φέρουμε μαζί για να δημιουργήσουμε ένα κεντρικό μοντέλο που θα μπορεί να διανείμει τις σωστές εργασίες στον σωστό υπάλληλο και να τις ενορχηστρώσει".

Δυνατότητες multi-modal

To επόμενο στα AI trends είναι η τάση των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών να ενσωματώσουν δυνατότητες multi-modal που προσφέρουν τα LLM για να επεξεργάζονται τα βουνά των αδόμητων δεδομένων τους. Το ερώτημα είναι πώς μπορούν να αξιοποιηθούν αυτά τα δεδομένα μέσω εισαγωγής κειμένου σε εικόνα, εικόνας σε κείμενο ή βίντεο για LLM.

Ο Seda της Microsoft προέβλεψε επίσης ότι οι τηλεπικοινωνιακές εταιρείες θα στηριχθούν σε multi-modal δυνατότητες, αλλά αντί να τις εστιάσουν σε εσωτερικές χρήσεις, είπε ότι θα επιδιώξουν να βελτιώσουν τις αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες χρησιμοποιώντας βίντεο και εικόνες. Πρόσφατα και η Meta εισήγαγε στοιχεία AI στο Messenger σε μια προσπάθεια ενίσχυσης της υποστήριξης πελατών.

Η Meta παρουσιάζει AI λειτουργίες για το Messenger
Αναβάθμιση in AI style έρχεται για το Messenger από τη Meta που θέλει να βοηθήσει τους πωλητές με την υποστήριξη πελατών.

Ψηφιακοί άνθρωποι

Συνεχίζοντας με τα AI trends, η Ilan επικεντρώθηκε γύρω από τη δημιουργία ψηφιακών ανθρώπων, τα οποία ουσιαστικά είναι ενισχυμένα chatbots εξυπηρέτησης πελατών με πρόσοψη ανθρώποινου avatar.

Η Deutsche Telekom έχει ήδη υιοθετήσει αυτή την πρακτική και εισήγαγε το δικό της ψηφιακό ανθρώπινο τηλέφωνο με την ονομασία Max.

Τεχνητή νοημοσύνη για επιχειρήσεις

Ολοκληρώνουμε με το τελευταίο από τα AI trends που θα είναι η στροφή σε ανάπτυξη περιπτώσεων AI που θα ωφελούν τους πελάτες σε επιχειρήσεις. Ήδη στο Καναδά έχει φανεί ότι το AI ενισχύει την αγοραστική εμπειρία και οι αγοραστές το έχουν αγκαλιάσει.

Έρευνα: Το GenAI ενισχύει την αγοραστική εμπειρία (Καναδάς)
Το GenAI μάλλον ήρθε για να μείνει ως κομμάτι της αγοραστικής εμπειρίας και τα νούμερα το στηρίζουν.

Σε έρευνα της Omdia στα τέλη του 2023 διαπίστωσε ότι περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις δήλωσαν ότι είτε δοκιμάζουν πιλοτικά το Generative AI είτε τo έχουν ήδη εφαρμόσει στην παραγωγή. Ένα άλλο 12,8% δήλωσε ότι έχει ήδη υιοθετήσει πλήρως την τεχνολογία. Μόνο το 27,3% δήλωσε ότι ακόμη σκέφτεται αν θα προχωρήσει ή όχι. Κλάδοι που ήδη συνεργάζονται με εταιρείες cloud για GenAI είναι ο χρηματοπιστωτικός, η υγειονομική περίθαλψη, το λιανικό εμπόριο και το marketing.