Είτε είστε στον κλάδο του eCommerce είτε όχι, η χρήση των αρχικών AI που σημαίνουν Artificial Intelligence, δηλαδή τεχνητή νοημοσύνη, είναι κατανοητή από το περισσότερο ευρύ κοινό χωρίς να χρειάζεται επεξήγηση ή κάποια παρένθεση. Και πλέον η τόσο μεγάλη εξάπλωσή της θα πρέπει σιγά-σιγά να μπει σε κάποιο νομικό πλαίσιο, όπως αναφέρει το Milwaukee Business Journal.

AI: Ήρθε για να μείνει!

Η τεχνητή νοημοσύνη είναι πλέον παντού και έχει εισέρθει και στον κόσμο των eshops και των online αγορών. Βλέπει δραματική έκρηξη μετά την άφιξη του ChatGPT και άλλων εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης όπως τα εργαλεία προτάσεων ενδυμασίας και των εργαλείων για πωλητές της Google καθώς και του βοηθού αγορών της Amazon. Φυσικά, η έκρηξη αυτή καθόλου δεν δείχνει να μειώνεται καθώς σύντομα αναμένεται να κυκλοφορήσει και το SORA της OpenAI που θα αλλάξει τα δεδομένα στη δημιουργία βίντεο μέσω προτροπών.

Οι πελάτες (και γενικά οι χρήστες) εκτίθενται συνεχώς στην τεχνητή νοημοσύνη: είτε δέχονται προτάσεις από προμηθευτές εργαλείων με τεχνητή νοημοσύνη, είτε κάνουν ερωτήσεις σε chatbot. Υπάρχει γενικότερα μια ανησυχία γύρω από τη χρήση τέτοιων τεχνολογιών για νομικά ζητήματα, ιδίως σε ό,τι έχει να κάνει με την προστασία δεδομένων και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων, όμως από την άλλη οι πωλητές φοβούμενοι μήπως χάσουν το κύμα των trend, του ανταγωνισμού και της κερδοφορίας δεν μπορούν να αποκλείσουν την αξιοποίηση τέτοιων εργαλείων.

Online Shopping: Τα εργαλεία AI Google που θες να ξέρεις
Οι online αγορές αλλάζουν και εξελίσσονται μέσα από τα εργαλεία AI Google.

Νομικά ζητήματα που πρέπει να αναλογιστούμε

Λίγοι νόμοι όμως υπάρχουν προς το παρόν που ρυθμίζουν άμεσα το ΑΙ. Οι νόμοι και οι κανονισμοί θέτονται, ακολουθώντας είτε τις οδηγίες του εκτελεστικού διατάγματος του Μπάιντεν, είτε το παράδειγμα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είτε και των δύο.

Στο μεταξύ όμως, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν τεχνολογίες AI θα πρέπει να επικεντρωθούν σε τρία ήδη σημαντικά νομικά ζητήματα που επηρεάζουν την ποιότητα, την προστασία της ιδιωτικής ζωής και τη δημιουργικότητα.

Φυσικό και τεχνητό χέρι που συνδέονται με τις άκρες των δαχτύλων τους
  • Ποιότητα: Σε διάφορες περιστάσεις έχουν κάνει τον γύρο του κόσμου προειδοποιητικές ιστορίες σχετικά με λάθη του AI όπως π.χ. μια εφημερίδα που χρησιμοποιούσε chatbot έγραψε κατά λάθος για έναν ποδοσφαιρικό αγώνα που δεν έγινε ποτέ, ενώ στις ΗΠΑ δικαστές επιβάλλουν κυρώσεις σε δικηγόρους για την κατάθεση υπομνημάτων με τη βοήθεια εργαλείων AI. Πόσες φορές επίσης έχουν κάνει τον γύρο του διαδικτύου AI φωτογραφίες ανθρώπων που έχουν έξι δάχτυλα στα χέρια. Τα αναπόφευκτα λάθη έχουν οδηγήσει τους χρήστες να απαιτούν ακρίβεια από τις AI δημιουργίες.
  • Προστασία της ιδιωτικής ζωής: Η τεχνητή νοημοσύνη έχει φέρει σε έξαρση τις ανησυχίες που σιγοβράζουν από πολλές απόψεις. Οι περισσότερες επιχειρήσεις γνωρίζουν ότι τα εργαλεία AI απαιτούν μεγάλο όγκο δεδομένων (προσωπικών και μη). Οι εγγυήσεις για προστασία της ιδιωτικής ζωής των δεδομένων και της ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, οι οποίες μπορεί να έχουν σχεδιαστεί για να αποτρέπουν παραβιάσεις και εισερχόμενες επιθέσεις από εχθρικούς παράγοντες, πρέπει τώρα να είναι εξίσου ισχυρές για να προστατεύουν από ακούσιες εξερχόμενες διαρροές εμπιστευτικών και άλλων ιδιόκτητων πληροφοριών από τους υπαλλήλους ακόμη και σε καλοπροαίρετους AI παρόχους.
  • Δημιουργικότητα: Μια περιοχή όπου τα νερά είναι αχαρτογράφητα. Εάν το generative AI μπορεί να "δημιουργεί" λέξεις, εικόνες και ήχους, θα πρέπει να αποδοθούν στην ίδια αυτή AI τεχνολογία πατέντες, πνευματικά δικαιώματα και άλλη πνευματική ιδιοκτησία; Οι συντάκτες του αμερικανικού Συντάγματος συμπεριέλαβαν τέτοια δικαιώματα για να δημιουργήσουν κίνητρα στους ανθρώπους να δημιουργούν, αλλά χρειάζονται οι μηχανές τέτοια κίνητρα; Το δίκαιο πνευματικής ιδιοκτησίας παλεύει με αυτά και άλλα ερωτήματα που αγγίζουν τα θεμέλια του τι σημαίνει εφεύρεση, καινοτομία και δημιουργία.

Δεκαπέντε μήνες μετά την εμφάνιση του δημιουργικού AI, το εκκρεμές των προβλέψεων έχει ολοκληρώσει έναν κύκλο, ταλαντευόμενο από το ένα άκρο (πλήρως ευαίσθητες μηχανές που εξαλείφουν όλες τις θέσεις εργασίας, ενοποιούν όλες τις αποφάσεις στο εσωτερικό τους και εισάγουν το άμεσο τέλος της ανθρωπότητας), στο άλλο (το AI ως πανάκεια, που θα δώσει τέλος στα τροχαία δυστυχήματα, τις ασθένειες και τη μεροληπτική ποινική δικαιοσύνη).

Όλα αυτά δείχνουν ότι υπάρχει ακόμη ένας μακρύς δρόμος για να διασχίσει το AI μέχρι να εξισορροπήσουν όλα τα ηθικά και νομικά ζητήματα που απασχολούν τον κλάδο και την ευρέως εξαπλωμένη χρήση του. Όμως, ένα είναι σίγουρο ότι το AI ήρθε για να μείνει.

AI
Ειδήσεις και άρθρα σχετικά με την άνοδο και τη χρήση του AI στο eCommerce.