Μέσα από νεότερη έρευνα φαίνεται ότι ένα ποσοστό 22 με 44% από τις επιστροφές προϊόντων δεν φτάνουν ποτέ σε κάποιον επόμενο μεταπωλητή, γεγονός που έχει και τεράστιο περιβαλλοντικό αντίκτυπο, μας πληροφορεί τώρα το Ecommerce News.

Το βουνό που ονομάζεται "επιστροφές"

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα του Πανεπιστημίου Ben-Gurion, που υποστηρίζουν ότι ενώ ένα μεγάλο μέρος του κοινού γνωρίζει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της μόδας, δεν υπάρχουν ακόμη πολλές έρευνες γύρω από τις εκπομπές CO2 από τα επιστρεφόμενα είδη.

Οι επιστροφές είναι από τα πιο γνωστά θέματα του eCommerce για τους πωλητές μιας και έχει φανεί ότι έχουν να αντιμετωπίσουν υψηλά κόστη ανά επιστρεφόμενη παραγγελία. Για να αποθαρρύνουν την επιστροφή αντικειμένων, πολλοί πωλητές έχουν εφαρμόσει τα τέλη επιστροφής.

Οι επιστροφές online αγορών κυριαρχούν των in-store
Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι το ποσοστό επιστροφών για προϊόντα που έχουν αγοραστεί online είναι τρεις φορές υψηλότερο από ότι στα φυσικά καταστήματα.

Η επιστροφή προϊόντων φτάνει έως και 30%

Όμως, πολλοί αγοραστές ακόμη δεν κατανοούν τις αρνητικές επιπτώσεις των επιστροφών, οι οποίες έχουν αυξηθεί σε ένδυση και υποδήματα. Η υπερπαραγγελία ενός αντικειμένου σε πολλά χρώματα ή μεγέθη στη μόδα είναι κοινή πρακτική, η οποία εξομαλύνεται από προγράμματα όπως το «Try before you buy» της Amazon. Αυτό έχει ως συνέπεια ένα 20-30% των ειδών που παραγγέλθηκαν online να επιστρέφονται.

«Ενώ πολλοί καταναλωτές θεωρούν τη δυνατότητα επιστροφής ως βασικό παράγοντα στις αγοραστικές τους αποφάσεις, λίγοι φαίνεται να γνωρίζουν ότι τα επιστρεφόμενα προϊόντα δεν καταλήγουν απαραίτητα πίσω στα ράφια», λένε οι ερευνητές.

Οι online αγοραστές απαιτούν εύκολες επιστροφές
Οι online αγοραστές απαιτούν εύκολη διαδικασία επιστροφών.

Το 44% των ειδών δεν μεταπωλείται

Παρόλα αυτά, οι επιστροφές προϊόντων είναι μια πολύπλοκη διαδικασία για τους πωλητές καθώς πρέπει να ξαναγίνει διαλογή, έλεγχος και συχνά καθαρισμός, επισκευή και repackaging του προϊόντος, ανεβάζοντας έτσι το κόστος υψηλότερα από τη λιανική αξία. «Δεδομένου ότι πολλές επιστροφές μπορούν να πωληθούν μόνο με έκπτωση, ορισμένα είδη πετιούνται ή καταστρέφονται χωρίς να χρησιμοποιηθούν ποτέ».

Με βάση ένα σύνολο δεδομένων από 630.000 επιστρεφόμενα είδη ένδυσης στην Ευρώπη, το 44% δεν φτάνει ποτέ σε δεύτερο καταναλωτή. Τα μισά από αυτά ανακυκλώνονται, το ένα τέταρτο καταλήγει σε χωματερές και το ένα έβδομο αποτεφρώνεται. Τα υπόλοιπα καταλήγουν να χάνονται κάπου στην πορεία.

16 φορές υψηλότερες οι εκπομπές από τις επιστροφές

Σύμφωνα με την έρευνα, αυτά τα αχρησιμοποίητα προϊόντα που απορρίπτονται έχουν πολύ μεγάλο αντίκτυπο στο περιβάλλον. Οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου που σχετίζονται με την παραγωγή και τη διανομή αυτών των ειδών είναι 2 έως 16 φορές υψηλότερες από όλες τις εκπομπές μετά την επιστροφή, τις μεταφορές, τη συσκευασία και την επεξεργασία μαζί. Για αυτό πλέον γίνονται δοκιμές ακόμη και για χρήση AI ώστε να γίνεται πιο ακριβής ανάλυση και εκτίμηση γύρω από τις επιστροφές.