ΗΠΑ: 8 στους 10 δηλώνουν ευχαριστημένοι από τα marketplace - Ήρθαν για να μείνουν
Η ευκολία του shopping από το σπίτι έχει ενισχύσει σημαντικά την επιλογή για online αγορές από marketplace.
Η στροφή προς τις online αγορές από marketplace σηματοδοτεί μια αυξημένη τάση στο eCommerce, καθώς πολλές εταιρείες υιοθετούν τώρα παρόμοια χαρακτηριστικά για να συμβαδίζουν με τις προσδοκίες των καταναλωτών. Αυτές οι πλατφόρμες έχουν δημιουργήσει ένα σημείο αναφοράς σε τομείς όπως η ευκολία, η εμπιστοσύνη και η ευελιξία. Για τον κλάδο του eCommerce, αυτές οι πληροφορίες υπογραμμίζουν τη σημασία της ενσωμάτωσης πελατοκεντρικών χαρακτηριστικών από τις εταιρείες, όπως η γρήγορη παράδοση και οι ποικίλες επιλογές προϊόντων, ώστε να παραμείνουν ανταγωνιστικές στο digital τοπίο.
Σύμφωνα με την έκθεση της έρευνας «The Online Features Driving Consumers to Shop With Brands, Retailers or Marketplaces», που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ, μια συνεργασία μεταξύ της PYMNTS Intelligence και της Adobe, περίπου το 80% των καταναλωτών αναφέρει υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης όταν πραγματοποιούν online αγορές από marketplace σε σύγκριση με τα retailer site (76% ) ή τα websites των brand (72%).
Αυτή η αυξανόμενη προτίμηση υπογραμμίζει τη σημασία της κατανόησης της συμπεριφοράς των καταναλωτών και της βελτίωσης της εμπειρίας των online αγορών για την κάλυψη των εξελισσόμενων προσδοκιών.
Γιατί οι καταναλωτές προτιμούν τις online αγορές από marketplace
Η έκθεση, που βασίζεται σε πληροφορίες από μια έρευνα σε περισσότερους από 3.500 καταναλωτές στις ΗΠΑ, αναφέρει ότι οι αγοραστές των marketplace είναι πιο ικανοποιημένοι λόγω της μεγάλης γκάμας των online λειτουργιών που προσφέρονται. Οι καταναλωτές βρίσκουν τις online αγορές ανώτερες σε τομείς όπως η γρήγορη παράδοση, η δωρεάν αποστολή και μια ευρύτερη επιλογή προϊόντων σε σύγκριση με websites από brands ή site retailers. Αυτά τα χαρακτηριστικά συμβάλλουν σημαντικά σε μια πιο ομαλή και πιο ικανοποιητική εμπειρία αγορών.
Όσον αφορά τις κατηγορίες προϊόντων, τα έπιπλα σπιτιού, οι συσκευές και τα είδη παντοπωλείου λαμβάνουν σταθερά υψηλές βαθμολογίες ικανοποίησης σε όλες τις πλατφόρμες. Ωστόσο υπάρχει ένα ξεκάθαρο «κενό» στα ρούχα και τα αξεσουάρ, όπου εκείνοι που προτιμούν τις online αγορές από marketplace είναι πιο ικανοποιημένοι από αυτούς που αγοράζουν από brand websites. Αυτό δείχνει ότι οι online αγορές από marketplace ανταποκρίνονται καλύτερα στις προσδοκίες των αγοραστών σε ορισμένες κατηγορίες.
Generation Z και εμπιστοσύνη στο brand
Είναι ενδιαφέρον ότι οι νεότεροι καταναλωτές, ιδιαίτερα εκείνοι που ανήκουν στη Generation Z, προτιμούν να αγοράζουν απευθείας από brand websites και όχι μέσω retailer sites. Όπως είναι ήδη γνωστό, αυτή η νεότερη γενιά προτιμά το online shopping, καθώς της προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και ευκολία.
Η εμπιστοσύνη είναι βασικός παράγοντας σε αυτήν την επιλογή, καθώς η Generation Z εκτιμά την αξιοπιστία και την εξυπηρέτηση πελατών που προσφέρουν τα brand websites. Αυτή η συμπεριφορά υπογραμμίζει τη σημασία που έχουν τα brand να ενθαρρύνουν την εμπιστοσύνη και τη διαφάνεια όταν στοχεύουν νεότερους αγοραστές.
Βασικά χαρακτηριστικά που διαμορφώνουν την ικανοποίηση του καταναλωτή
Έτσι, τα brands που δίνουν προτεραιότητα στην οικοδόμηση μιας αξιόπιστης online παρουσίας είναι πιο πιθανό να προσελκύσουν καταναλωτές της Gen Z και να καλλιεργήσουν διαρκή πίστη. Καθώς η εμπιστοσύνη παραμένει καθοριστικός παράγοντας, τα brands μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτή τη γνώση για να ενισχύσουν τις σχέσεις τους με το νεότερο κοινό.
Ακόμη, χαρακτηριστικά όπως η εξοικονόμηση πόρων, η επιλογή προϊόντων και οι εύκολες και ευχάριστες εμπειρίες αγορών είναι βασικοί και καθοριστικοί λόγοι για τους καταναλωτές ώστε να επιλέγουν συγκεκριμένες πλατφόρμες.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί σε brands που προσφέρουν σταθερά απρόσκοπτες, πλούσιες σε χαρακτηριστικά online εμπειρίες αγορών.
Καθώς ο κλάδος του eCommerce συνεχίζει να επεκτείνεται, τα brands μπορούν να αναζητήσουν έμπνευση σε online αγορές προκειμένου να ικανοποιήσουν τις απαιτήσεις των καταναλωτών. Με το 80% των καταναλωτών να εκφράζουν υψηλή ικανοποίηση, οι αγορές έχουν θέσει τα πρότυπα για χαρακτηριστικά που έχουν απήχηση στους σημερινούς αγοραστές. Ακόμη, κάπου εδώ εμφανίζεται και μια «εισαγόμενη» τάση από τις ΗΠΑ που δεν θα αργήσει να ενσωματωθεί και στη συμπεριφορά του Έλληνα καταναλωτή.