Το AI έχει αρχίσει να κατακλύζει όλους τους κλάδους και ιδίως στο eCommerce, οι καταναλωτές εκφράζουν ανησυχίες γύρω από την ασφάλεια ή την πιθανά διαστρεβλωμένη του χρήση, αναφέρει το ECommerce Times.
Σύμφωνα με τον Kumar Dasani, CISO της Digital River, η αβεβαιότητα οδηγεί σε φόβο και σε τέτοιες περιπτώσεις, οι φαινομενικά απεριόριστες δυνατότητες του AI προκαλούν ανησυχία. Ο ρυθμός εξέλιξής του έχει υποδείξει δυνατότητες που μπορεί να είναι δύσκολο να κατανοηθούν οπότε είναι σημαντικό να παραμένουμε γειωμένοι στην πραγματικότητα.
Ο Dasani μιλάει για τις βέλτιστες πρακτικές για να μείνετε μπροστά από τις απειλές των ηλεκτρονικών αγορών, καθώς οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν νέες τεχνολογικές εξελίξεις. Θεωρεί ότι αυτό είναι απαραίτητο, καθώς πολλοί άνθρωποι είναι ανήσυχοι με το γεγονός ότι το ΑΙ δεν είναι απολύτως αξιόπιστο.
Παρά την ευκολία, την εξατομίκευση και την αμεσότητα στις αγορές, οι έρευνες δείχνουν ότι η ασφάλεια των δεδομένων και η ιδιωτικότητα παραμένουν κορυφαία ανησυχία. Ο δισταγμός αυξάνεται όσο υιοθετείται το AI και οι online scammers εκμεταλλεύονται τέτοιους φόβους προς όφελός τους.
Βασικό εργαλείο κατά των επιθέσεων η ευαισθητοποίηση των αγοραστών
Οι online αγοραστές δεν μπορούν πλέον να αγνοούν τις επικίνδυνες απειλές απάτης και κλοπής λογαριασμών που δημιουργεί η παράνομη χρήση του AI, σύμφωνα με τον Dasani.
Οι αυτοματοποιημένες απάτες - όπως μαζική αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή κειμένων - μπορούν εύκολα να ξεγελάσουν τους ανθρώπους ώστε να εισάγουν ευαίσθητες πληροφορίες και το ίδιο το AI μπορεί να παράγει παραπλανητικές πληροφορίες. Καλό θα ήταν λοιπόν οι αγοραστές να μελετήσουν τέτοια εργαλεία και να αποκτήσουν βασική κατανόηση, ώστε να μειώσουν τις πιθανότητες έκθεσης σε κακόβουλα χέρια.

Το AI και η κυβερνοασφάλεια
Η δημιουργία αποτελεσματικών ψηφιακών αμυνών που δημιουργούνται από το ΑΙ είναι ακόμη σε αρχικά στάδια. Είναι δύσκολο να προβλεφθεί πόσο αποτελεσματικό θα είναι για να εντοπίζονται deepfakes και απειλές, και κατά πόσο μπορούν να εκπαιδευτούν για να εντοπίζουν παραποιημένες φωτογραφίες και βίντεο, είπε ο Dasani.
Η πιθανή πραγματικότητα είναι ότι θα παρεμβαίνει πάντα το ανθρώπινο στοιχείο για τον μετριασμό των απειλών, αντέτεινε. Αν και το AI μπορεί να είναι αλάνθαστο σε κάποιες περιπτώσεις, η ανθρώπινη παρέμβαση και το αντίστροφο θα αποδειχθούν πιο αποτελεσματικά.
Η απάντηση είναι πολυεπίπεδη δράση
Θα πρέπει λοιπόν οι έμποροι αλλά και οι αγοραστές να υιοθετήσουν μια πολυεπίπεδη προσέγγιση για διαδικτυακή ασφάλεια. Η Dasani πρεσβεύει ότι η ασφάλεια είναι "ευθύνη όλων" και ότι εναπόκειται στους πωλητές να προστατεύσουν τους καταναλωτές και αντίστροφα. Το πρώτο βήμα είναι να μην τρομάζουμε από τη γοργά εξαπλωμένη φήμη του AI και να μπορούμε να αναγνωρίζουμε απειλές όπως τα deepfakes.
"Είναι απολύτως πιθανό τα χειρότερα σενάρια να μην υλοποιηθούν ποτέ. Σε πρακτικό επίπεδο, οι ομάδες ασφαλείας πρέπει να γνωρίζουν αυτές τις πιθανότητες και να συνεχίσουν να ενισχύουν τις άμυνές τους, κατανοώντας και περιορίζοντας παράλληλα την επιφάνεια επίθεσης", συμβουλεύει ο Dasani.
Απλά μέτρα ασφάλειας όπως το two-step verification για τους λογαριασμούς πελατών μπορεί να είναι απίστευτα χρήσιμα για να παρέχουν στους αγοραστές ένα επιπλέον επίπεδο προστασίας. Αυτή η πολυεπίπεδη προσέγγιση πρέπει επίσης να είναι ολιστική, πρόσθεσε o Dasani.
Οι διαφορετικές ενέργειες που πρέπει να κάνουν έμποροι και αγοραστές
Και οι δυο πλευρές, πωλητές και αγοραστές, είναι υπεύθυνοι για τη διατήρηση της ασφάλειας στις online αγορές, με ένα υπερβολικά μεγάλο μέρος αυτής της ευθύνης να ανήκει στην πλευρά των πωλητών.
Για τους πωλητές, είναι η πρώτη γραμμή άμυνάς. Οι δράσεις πρέπει να προσαρμόζονται συνεχώς για να παρέχουν στους πελάτες τα εργαλεία και την εκπαίδευση για να παραμένουν ασφαλείς. Χρειάζεται να αντιμετωπίζουν προληπτικά τις αναδυόμενες απειλές με την κατάλληλη τεχνολογία. Οι πελάτες πρέπει να είναι αντιδραστικοί. Για αυτούς, αυτό σημαίνει να ακούνε τις οδηγίες των εμπόρων σχετικά με τα κατάλληλα πρωτόκολλα, δήλωσε ο Dasani.
Για τους αγοραστές, η πολυεπίπεδη ασφάλεια αφορά την προσοχή. Μπορούν εύκολα να κάνουν μερικά απλά πράγματα για να αποτρέψουν τους κακοποιούς και να προστατεύσουν τις προσωπικές πληροφορίες:
✔ Χρήση μοναδικών κωδικών πρόσβασης και μοναδικά user ID
✔ Χρήση αξιόπιστων διαχειριστών κωδικών πρόσβασης
✔ Τακτική αλλαγή των κωδικών πρόσβασης και αξιοποίηση των δυνατοτήτων ελέγχου ταυτότητας
"Οι αγοραστές θα πρέπει να δημιουργούν διαφορετικούς λογαριασμούς για διαφορετικούς σκοπούς. Για παράδειγμα, έναν λογαριασμό Gmail για οικονομικές συναλλαγές και έναν Hotmail για ιστοσελίδες αγορών, ή κάτι παρόμοιο", πρόσθεσε.

Πρακτικές άμυνας είναι καλύτερες από ρυθμιστικούς κανόνες
Οι ρυθμίσεις είναι συχνά δύσκολο να προβλεφθούν, σημείωσε ο Dasani. Η ασφάλεια θα είναι ένας τομέας εστίασης, καθώς οι κυβερνήσεις πλησιάζουν στον καθορισμό των προστατευτικών γραμμών για το ΑΙ.
"Ένας παγκοσμιοποιημένος κόσμος επιφέρει σημαντική πολυπλοκότητα. Σε ένα πλαίσιο eCommerce, κάθε νέo market στο οποίο πωλεί ένα brand εισάγει νέες εκτιμήσεις. Αυτό καθιστά τη ρύθμιση όχι μόνο ωφέλιμη αλλά και αναγκαία σε ένα πλαίσιο ασφάλειας, καθώς οι μάρκες επιδιώκουν να προστατεύσουν και να αξιοποιήσουν τις ευκαιρίες ανάπτυξης, προστατεύοντας παράλληλα τους εαυτούς τους και τους πελάτες τους", παρατήρησε.
Όμως, η ρύθμιση και η συμμόρφωση δεν ισοδυναμούν πάντα με ασφάλεια. Ως εκ τούτου, οι έμποροι και οι πωλητές πρέπει να διασφαλίσουν ισχυρά μέτρα ασφαλείας και ιδιωτικότητας, και ένα ισχυρό θεμέλιο είναι η καλύτερη άμυνα απέναντι στους αναδυόμενους κινδύνους. Η εμπέδωση της σωστής προσέγγισης για την πληροφόρηση σχετικά με τις απειλές προωθεί την προληπτική παρακολούθηση και προειδοποίηση από την πλευρά των εμπόρων, καθώς και την ανάπτυξη σταθερών στρατηγικών αντιμετώπισης περιστατικών. Για τους καταναλωτές, ένα διαφορετικό είδος ευαισθητοποίησης και εκπαίδευσης είναι ζωτικής σημασίας, καθώς οι κακοποιοί μεταμφιέζουν τις απειλές όλο και πιο περίτεχνα.
"Το AI ρίχνει τις άμυνες για πιο περίτεχνα σχήματα phishing ή απομίμησης brand και οι πελάτες πρέπει να αναγνωρίζουν διακριτικά προειδοποιητικά σημάδια ή red flags καθώς περιηγούνται στο τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ανεξάρτητα από το πόσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα SMS, ένα email ή ένα τηλεφώνημα, να επαληθεύετε πάντα απευθείας με την πηγή οι ίδιοι για να πάρετε διαβεβαίωση σχετικά με την εγκυρότητα του θέματος", κατέληξε η Dasani