Πρόσφατα οι ΗΠΑ με την εκλογή του Trump προχώρησαν σε αλλαγές και έκλεισαν το φορολογικό παραθυράκι de minimis, φέρνοντας πλατφόρμες όπως τα Temu και Shein σε μια κατάσταση όπου θα πρέπει να αξιολογήσουν τις διαδικασίες τους ώστε να συνεχίσουν να έχουν επιτυχία στην χώρα. Έτσι, τώρα η πρώτη φαίνεται ότι αναθεωρεί την αλυσίδα εφοδιασμού της, σύμφωνα με το PYMNTS.

H αλλαγή αυτή μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες τιμές, κάνοντας την κινεζική πλατφόρμα να αναθεωρήσει το έως τώρα μοντέλο της που την επιτρεπόταν να χειρίζεται πράγματα όπως ο καθορισμός των τιμών, η αποστολή και το μάρκετινγκ.

ΗΠΑ: Δυσκολίες για Shein και Temu με τη φορολογική αλλαγή
Καθώς κινέζικα brand όπως Shein και Temu αποχαιρετούν το φορολογικό παραθυράκι de minimis στις ΗΠΑ, καλούνται να βρουν νέες βιώσιμες λύσεις για το eCommerce.

Ο αέρας αλλαγών που φυσάει!

Τώρα, το Temu ζητά από τα εργοστάσια να στέλνουν τα δικά τους προϊόντα χύμα στις αποθήκες των ΗΠΑ, εφαρμόζοντας αυτό που αναφέρεται ως πολιτική «μερικής φύλαξης», κατά την οποία διαχειρίζεται μόνο το online marketplace. Αν και η αλλαγή δεν έχει γίνει ακόμη υποχρεωτική, η θυγατρική της PDD Holdings έχει υποδείξει στους πωλητές της ότι θα δώσει προτεραιότητα στους εμπόρους που θα υπογράψουν στο νέο σύστημα.

Μια τέτοια αλλαγή όμως, δεν θα αφήσει τις τιμές ανεπηρέαστες. Οι έμποροι θα χάσουν την οικονομική διευκόλυνση που απολάμβαναν στη μεταφορά και το χειρισμό που προσφέρει η εταιρεία, ενώ παράλληλα πρέπει να αντιμετωπίσουν υψηλότερα κόστη παράδοσης λόγω των νέων δασμών που επιβλήθηκαν από τη διοίκηση Trump. Μάλιστα είναι μια κίνηση που φαίνεται ότι υιοθετεί και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

ΕΕ επιδιώκει την κατάργηση του «de minimis» στο eCommerce
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ακολουθεί το παράδειγμα των ΗΠΑ και προχωρά σταδιακά στην κατάργηση του κανόνα «de minimis» στο eCommerce.

Ο Λευκός Οίκος αποφάσισε αργότερα να καθυστερήσει την κατάργηση της εξαίρεσης, αν και οι δασμοί στην Κίνα παραμένουν σε ισχύ. Ο Τραμπ επέβαλε επίσης αυτή την εβδομάδα νέους δασμούς 25% στις εισαγωγές χάλυβα και αλουμινίου. Όλα αυτά φυσικά επηρεάζουν και την καταναλωτική εμπιστοσύνη καθως εγείρουν ανησυχίες για τις επιπτώσεις των δασμών. Κυριαρχούν λοιπόν οι ανησυχίες ότι ο υψηλός πληθωρισμός θα επιστρέψει κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους.

Τέτοιες δραστικές αλλαγές όμως θα επηρεάσουν τη αγορά συνολικά! Εάν τα Temu, Shein και όλες οι λοιπές κινεζικές πλατφόρμες αρχίζουν να βρίσκουν τοίχο ίσως αναγκαστούν να ανεβάσουν αρκετά τις τιμές. Ταυτόχρονα, με τους καταναλωτές να αναζητούν φθηνές λύσεις λόγω του δυσβάσταχου κόστους ζωής, ίσως δούμε τις αγορές να πλήττονται σοβαρά.