Δύσκολες μέρες ξημερώνουν για τα Shein και Temu και όχι μόνο στο αμερικανικό eCommerce, μιας και ο νεοεκλεχθείς πρόεδρος Τραμπ πλέον καταργεί την εξαίρεση de minimis. Τι είναι αυτό; Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα φορολογικό παραθυράκι που επέτρεπε την αδασμολόγητη εισαγωγή προϊόντων χαμηλού κόστους, ανεβάζοντας τις τιμές και προκαλώντας καθυστερήσεις για τους online αγοραστές.
Ανοίγοντας το παραθυράκι de minimis
Για πολύ καιρό, οι online αγοραστές μπαινόβγαιναν από αυτό το παραθυράκι που τους επέτρεπε να παραγγέλνουν πακέτα αξίας $800 τα οποία εισέρχονταν στις ΗΠΑ χωρίς να χρειάζεται να πληρώσουν δασμούς. Αυτά τα δεδομένα επέτρεψαν σε πωλητές όπως τα Shein και Temu να μπουν στο παιχνίδι και να φέρουν τα φθηνά τους αγαθά στα κατώφλια των νοικοκυριών, τα οποία μάλιστα αντιπροσωπεύουν πάνω από το 30% των πακέτων που εισέρχονταν στις ΗΠΑ καθημερινά. Το φορολογικό παραθυράκι de minimis αρχικά προοριζόταν να διευκολύνει την τελωνειακή επεξεργασία και να επιτρέψει σε μικρής κλίμακας συναλλαγές να περάσουν ομαλά. Έτσι, η ραγδαία αύξηση του eCommerce, καθώς το online shopping είναι διαίτερα δημοφιλές στην χώρα με τους καταναλωτές να ξοδεύουν περίπου το 4,3% του εισοδήματός τους, οδήγησε στο να γίνει ένα πλήρως λειτουργικό κανάλι για εισαγωγές χαμηλού κόστους.

Η αλλαγή αυτή επίσης θα οδηγήσει και σε αλλαγές για τους κινέζους λιανοπωλητές που πλέον θα καλούνται να πληρώνουν εισφορά 30% επί των εξαγωγών. Το προστιθέμενο 30% της λιανικής αξίας των προϊόντων που πωλούνται πρέπει να καταβληθεί με τη μορφή προκαταβολής, την οποία οι πράκτορες logistics θα επιστρέψουν στη συνέχεια ή θα ζητήσουν να συμπληρωθεί ανάλογα με τις φορολογικές επιβαρύνσεις από τα αμερικανικά τελωνεία.
Shein και Temu: Ένα βήμα μπροστά!
Αν και πράγματι αυτό αναμένεται ότι θα επηρεάσει συνολικά τις πωλήσεις και τα έσοδα των πλατφορμών, φαίνεται ότι εκείνες ήταν ήδη ένα βήμα πιο μπροστά. Τα Shein και Temu έχουν προετοιμαστεί για μια τέτοια αλλαγή στο φορολογικό παραθυράκι καθώς εδώ και καιρό εργάζονται πάνω στην εκτέλεση περισσότερων παραγγελιών από αποθήκες και κέντρα εντός των ΗΠΑ. Τα προϊόντα από αυτούς τους προμηθευτές είναι προσημειωμένα στις καταχωρίσεις και τα αποτελέσματα αναζήτησης με ένα sticker που λέει "τοπικό".

Αν και αυτό είναι κάτι, σίγουρα δεν αρκεί για να καταπολεμήσει το de minimis, μιας και η πλεοψηφία των προϊόντων κατασκευάζεται στην Κίνα και συνεπώς, οι κινεζικές eCommerce πλατφόρμες καλούνται να βρουν πιο αποδοτικές λύσεις. Να αναζητήσουν εναλλακτικές μεθόδους αποστολής ή να χρησιμοποιήσουν τρίτους παρόχους εφοδιαστικής για τη δρομολόγηση των εμπορευμάτων μέσω άλλων χωρών πριν φτάσουν στις ΗΠΑ. Μερικοί μπορεί να προσπαθήσουν να απορροφήσουν μέρος του κόστους των δασμών για να διατηρήσουν την πελατειακή τους βάση, αλλά αυτό είναι απίθανο να είναι βιώσιμο μακροπρόθεσμα.
Τι σημαίνει αυτό για το eCommerce στις ΗΠΑ;
Εν συντομία: Αύξηση τιμών και καθυστερήσεις παράδοσης στις online αγορές. Σύντομα καθώς οι πωλητές θα πρέπει να αναπροσαρμόσουν τους δασμούς οι προσφορές προϊόντων $5 ίσως γίνουν παρελθόν. Επιπλέον, με την αναστολή της USPS και τον αυξημένο τελωνειακό έλεγχο, τα πακέτα πιθανά θα αργούν ακόμη περισσότερο να φτάσουν. Με τη ζήτηση στο eCommerce να έχει εκτοξευθεί στα ύψη, οι δυσλειτουργίες αυτές θα επηρεάσουν σίγουρα την αγοραστική εμπειρία του κοινού και θα οδηγήσουν σε απογοητεύσεις.
Οι λιανοπωλητές που βασίζονται σε μεγάλο βαθμό στον φορολογικό παραθυράκι de minimis θα πρέπει να επανεξετάσουν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Ορισμένες εταιρείες θα μπορούσαν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να στέλνουν προϊόντα χύμα σε αποθήκες των ΗΠΑ πριν τα διανείμουν στην εγχώρια αγορά για να αποφύγουν τις τελωνειακές επιβαρύνσεις απευθείας στον καταναλωτή. Ωστόσο, οι αλλαγές αυτές θα μπορούσαν επίσης να οδηγήσουν σε υψηλότερο κόστος και ενδεχομένως να καταστήσουν ορισμένα επιχειρηματικά μοντέλα εξαιρετικά χαμηλών τιμών μη βιώσιμα.