Shein & Temu υπό πίεση: Το Amazon Haul έρχεται στην Ευρώπη
Η Amazon πρόκειται να φέρει την discount shopping πλατφόρμα της, το Amazon Haul, στην Ευρώπη μέσα στο 2025. Η κίνηση έρχεται σε μια εποχή όπου η εταιρεία προσπαθεί να ανταγωνιστεί τους νέους eCommerce «τιτάνες», Shein & Temu, καθώς έχουν κερδίσει δημοτικότητα με τις χαμηλές τιμές τους.
Όπως αναφέρει το eCommerce News, η εταιρεία αναπτύσσεται σταθερά στην Ευρώπη, με τα έσοδά της το 2024 να αγγίζουν τα 39,6 δισεκατομμύρια ευρώ στην Γερμανία και τα 36,7 δισεκατομμύρια ευρώ στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Ωστόσο, ο ανταγωνισμός αυξάνεται. Έτσι, η Amazon πιέζει να παραμείνει μπροστά επεκτείνοντας τις υπηρεσίες της, και να ανταγωνιστεί -όπως προαναφέραμε- τις κινεζικές πλατφόρμες Shein & Temu που «μεσουρανούν» αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη.
Το Amazon Haul, η διεθνής επέκταση και τα προβλήματα
Το Haul, το οποίο ξεκίνησε η Amazon τον Νοέμβριο, είναι μια υπηρεσία διαθέσιμη μόνο μέσω του app για κινητά της εταιρείας. Τα περισσότερα αντικείμενα διατίθενται κάτω από 20$ και περιλαμβάνουν μακιγιάζ, ρούχα και αξεσουάρ.
Η εταιρεία, όπως προκύπτει από τα παραπάνω, ετοιμάζεται για διεθνή επέκταση. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Amazon, για να υποστηρίξει τη νέα, επεκτατική πολιτική της, δημοσίευσε πρόσφατα θέσεις εργασίας για έναν μηχανικό ανάπτυξης λογισμικού που θα βοηθήσει στην κυκλοφορία του Haul στην Ευρώπη.
Παρά την ανάπτυξή της, η Amazon αντιμετωπίζει κάποια εμπόδια με την κυκλοφορία του Haul στην Ευρώπη. Η πλατφόρμα πάει κόντρα στην φιλοσοφία του sustainability και του green eCommerce και χρησιμοποιεί κυρίως πλαστικές συσκευασίες για το packaging του shipping της. Η Ευρώπη -διαβάζουμε- έχει απομακρυνθεί από τις πλαστικές σακούλες μιας χρήσης, απαιτώντας από την Amazon να στραφεί σε πιο «πράσινες» αλλά ταυτόχρονα και πιο ακριβές ανακυκλώσιμες λύσεις. Αυτός ο παράγοντας θα μπορούσε να επηρεάσει τα καθαρά κέρδη της εταιρείας.
Αξίζει να αναφερθεί η πλευρά του ανταγωνισμού: Shein & Temu αντιμετωπίζουν αυστηρότερους ελέγχους από την Ευρωπαϊκή Ένωση και το «Comprehensive EU Toolbox for Safe and Sustainable eCommerce», για μη ασφαλή ή παράνομα προϊόντα που πωλούνται online. Οι πλατφόρμες έχουν δημιουργήσει αυξανόμενη ανησυχία για τον τεράστιο όγκο δεμάτων χαμηλής αξίας που εισάγουν από την Κίνα, καθώς συχνά δεν πληρούν τα πρότυπα ασφαλείας της ΕΕ.
Ο παράγοντας του ανταγωνισμού στο eCommerce
Οι εταιρείες παγκόσμιας εμβέλειας αναγκαζονται να εξελιχθούν γρήγορα και να προσαρμοστούν στις αλλαγές του τομέα, για να παραμείνουν ανταγωνιστικές και να διατηρήσουν τη θέση τους στην αγορά.
Η Amazon επιχειρεί να επεκταθεί στην Ευρώπη με το Amazon Haul και στοχεύει να ανταγωνιστεί μεγάλες κινεζικές εταιρείες όπως Shein & Temu, που έχουν κερδίσει σημαντικό μερίδιο, σε μια αγορά οικονομικά αβέβαιη και ευαίσθητη. Η εταιρεία καλείται να αντιμετωπίσει σκεπτικούς και προσεκτικούς καταναλωτές, από τους οποίους οι κινεζικές πλατφόρμες έχουν λάβει «ψήφο εμπιστοσύνης» λόγω των οικονομικών επιλογών και της ευρείας γκάμας προϊόντων τους.
Σε ένα τέτοιο τοπίο κινείται η Amazon και επιδιώκει να ενισχύσει την παρουσία της, με τη σειρά της, στην ευρωπαϊκή αγορά με προσιτές τιμές. Παρά τις προσπάθειες για ανάπτυξη, τα εμπόδια που αντιμετωπίζει η Amazon, όπως η ανάγκη για βιώσιμη συσκευασία και οι προσαρμογές στις νέες ευρωπαϊκές κανονιστικές απαιτήσεις, δείχνουν τη σημασία της προσαρμογής της στις νέες τάσεις του παγκόσμιου eCommerce.
Ξεκινά eCommerce «ράλι» αναμέτρησης. Θα καταφέρει να κερδίσει τις καρδιές των καταναλωτών η Amazon και να ξεπεράσει τον κινεζικό ανταγωνισμό;