Για επιθετική τιμολόγηση κατηγορείται η Amazon στην Ινδία, απειλούνται τα τοπικά καταστήματα

Ο υπουργός Εμπορίου της Ινδίας κατηγόρησε την Amazon και άλλες εταιρείες eCommerce ότι ασκούν πρακτικές «επιθετικής τιμολόγησης» (predatory pricing), δηλώνοντας ότι η ταχεία ανάπτυξη του κλάδου δεν πρέπει να διαταράξει τα εκατομμύρια των παραδοσιακών καταστημάτων στη χώρα.

Όπως διαβάζουμε στο Reuters, τα τελευταία χρόνια, εταιρείες όπως η Amazon και η Flipkart έχουν αλλάξει σημαντικά το τοπίο λιανικής της Ινδίας. Και οι δύο έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια δολάρια για να επεκτείνουν την παρουσία τους και να προσελκύσουν καταναλωτές με ελκυστικές εκπτώσεις.

Ωστόσο, οι κανονισμοί της Ινδίας απαγορεύουν σε αυτές τις εταιρείες να αποθηκεύουν προϊόντα και να πωλούν απευθείας στους καταναλωτές. Αντίθετα, επιτρέπεται να λειτουργούν μόνο ως αγορές όπου άλλοι πωλητές μπορούν να προσφέρουν τα προϊόντα τους. Παρόλα αυτά, οι μικροί έμποροι λιανικής συχνά ισχυρίζονται ότι αυτοί οι κανονισμοί παρακάμπτονται μέσω πολύπλοκων επιχειρηματικών δομών.

Η κριτική του υπουργού Goyal στις επιχειρηματικές πρακτικές της Amazon

Ο υπουργός Εμπορίου Piyush Goyal επέκρινε συγκεκριμένα τις επιχειρηματικές πρακτικές της εταιρείας την Τετάρτη, υποδηλώνοντας ότι οι επενδύσεις της εταιρείας στην Ινδία έχουν χρησιμοποιηθεί συχνά για την κάλυψη επιχειρηματικών ζημιών. Ωστόσο, δεν παρείχε κανένα στοιχείο για να υποστηρίξει αυτόν τον ισχυρισμό.

Τι είναι το Amazon effect και πώς κυριάρχησε
It’s all about power: Τι είναι το Amazon effect και πώς επηρεάζει ο «τιτάνας» του eCommerce ένα παγκόσμιο σύνολο πελατών.

«Όταν η Amazon λέει ότι πρόκειται να επενδύσουμε ένα δισεκατομμύριο δολάρια στην Ινδία και όλοι γιορτάζουμε, ξεχνάμε ότι τα δισεκατομμύρια δολάρια δεν έρχονται για καμία εξαιρετική υπηρεσία», δήλωσε ο Goyal σε μια εκδήλωση στο Νέο Δελχί, όπου δεν ανέφερε άλλες εταιρείες ονομαστικά.

Η απάντηση της Amazon και οι προηγούμενες καταγγελίες

Οι δύο εταιρείες δεν απάντησαν σε αιτήματα για σχολιασμό.

Τον Ιούνιο του περασμένου έτους, ο eCommerce «γίγαντας» ανακοίνωσε τα σχέδιά του να αυξήσει τις επενδύσεις της στην Ινδία στα 26 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2030, συμπεριλαμβανομένων των επενδύσεων στην επιχείρηση cloud. Η εταιρεία στοχεύει επίσης να φτάσει τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαγωγές εμπορευμάτων από την Ινδία έως το 2025.

Ο Goyal έχει επικρίνει στο παρελθόν τους γίγαντες του eCommerce των ΗΠΑ. Το 2021, τους κατηγόρησε ότι χρησιμοποίησαν την κλίμακα τους και την πρόσβασή τους σε μεγάλες δεξαμενές κεφαλαίων χαμηλού κόστους «εις βάρος των mom-and-pop stores» και ισχυρίστηκε ότι «παραβίαζαν κατάφωρα» τους νόμους.

Amazon: Οι αγοραστές ψωνίζουν λιγότερο λόγω επικαιρότητας
Ολυμπιακοί αγώνες και απόπειρα δολοφονίας Donald Trump: Δύο γεγονότα που, σύμφωνα με την Amazon, επηρέασαν τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουν οι καταναλωτές.

Οι αναφορές έδειξαν ότι η εταιρεία βοήθησε έναν μικρό αριθμό πωλητών να πετύχουν στην ινδική πλατφόρμα της, τους έδωσε μειωμένες προμήθειες και τις χρησιμοποίησε για να παρακάμψει τους νόμους ξένων επενδύσεων.

Η εταιρεία απάντησε δηλώνοντας ότι είναι βέβαιη ότι συμμορφώνεται με τους τοπικούς νόμους και ότι «δεν παρέχει προνομιακή μεταχείριση σε κανέναν πωλητή». Ωστόσο, αργότερα ανακοινώθηκε ότι δύο από τους μεγάλους πωλητές της, που αντιμετωπίζουν τέτοιους ισχυρισμούς, θα σταματήσουν να πωλούν προϊόντα στην πλατφόρμα της.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι εμπορικές πρακτικές της εταιρείας επικρίνονται: Οι ιταλικές αρχές επέβαλαν πρόστιμο στην εταιρεία, τον Απρίλιο του 2024, ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ, για αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές. 

Οι δύο εταιρείες ερευνώνται στην Ινδία για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού, αλλά λένε ότι δεν έχουν κάνει τίποτα κακό.