Οι ιταλικές αρχές (AGCM - Italian Competition Authority) επέβαλαν πρόστιμο στην Amazon, έναν από τους μεγαλύτερους eCommerce «παίκτες», ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ, για αθέμιτες επιχειρηματικές πρακτικές. Το πρόστιμο αφορά δύο τμήματα της επιχείρησης της: την Amazon Services Europe και την Amazon EU, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα στην Ευρώπη. Οι γερμανικές αρχές εξέτασαν τις ενέργειες της στην Γερμανία, ενώ το 2021, η Ευρωπαϊκή Ένωση επέβαλε πρόστιμο 746 εκατομμυρίων ευρώ στην εταιρεία.

Επίσης το 2021, οι ιταλικές αρχές επέβαλαν στην εταιρεία τεράστιο πρόστιμο 1,13 δισεκατομμυρίων ευρώ. Αυτό το πρόστιμο αφορούσε μια υπηρεσία που ονομάζεται Fulfillment by Amazon. Λέγεται ότι αυτή η υπηρεσία εκμεταλλεύτηκε τη δύναμή της στην αγορά και έβλαψε άλλες εταιρείες.

Όμως η εταιρεία δε παραιτείται από τη διεκδίκηση του τίτλου στο eCommerce. Πρόσφατα ξεκίνησε νέα υπηρεσία που θα διεκπαιρεώνει συνταγές φαρμάκων και βρέθηκε στο στόχαστρο ύστερα από μυστική έρευνα που έκανε επί των αντιπάλων της. Ακόμη, έκλεισε και μια νέα συμφωνία με τους ιταλικούς κρατικούς σιδηροδρόμους.

Η Amazon εγκαινιάζει νέα σιδηροδρομική υπηρεσία
Η Amazon κοιτάει διαρκώς πώς θα εξελίξει τις υπηρεσίες της και τώρα επισυνάπτει μια νέα συνεργασία για καινούρια σιδηροδρομική υπηρεσία.

Γιατί επιβλήθηκε πρόστιμο στην εταιρεία αυτή τη φορά;

Το πρόσφατο πρόστιμο οφείλεται στο ότι όταν κοιτάζετε πράγματα στο site της στην Ιταλία, υπάρχει ήδη ένα πλαίσιο που λέει «recurring purchase» (επαναλαμβανόμενη αγορά) για πολλά πράγματα. Αυτό συμβαίνει είτε η Amazon πουλάει απευθείας το προϊόν, είτε είναι από άλλον πωλητή.

Οι αρχές είπαν, «Όταν το κουτί είναι ήδη τσεκαρισμένο, σε κάνει να αγοράζεις πράγματα τακτικά ακόμα κι αν δεν τα χρειάζεσαι πραγματικά. Αυτό περιορίζει τις επιλογές σου». Είπαν επίσης ότι η εταιρεία θα έπρεπε να έχει διευκολύνει τους πελάτες ώστε να επιλέγουν ελεύθερα.

amazon store in urban scenery

Η Amazon θέλει να ασκήσει έφεση - Το eCommerce σε κώλυμα(;)

Η εταιρεία λέει ότι θα αμφισβητήσει το πρόστιμο. Ανέφεραν ότι το πρόγραμμα Subscribe and Save βοηθά τους πελάτες να εξοικονομήσουν χρήματα και χρόνο λαμβάνοντας τακτικές παραδόσεις ειδών που χρησιμοποιούν πάντα. Είπαν ότι ο κύριος στόχος τους είναι να κρατήσουν τους πελάτες τους ευχαριστημένους και θα συνεχίσουν να εργάζονται για να τους προσφέρουν καλές τιμές, πολλές επιλογές και γρήγορη παράδοση.

Για ακόμη μία φορά έρχεται στο προσκήνιο η σημασία των δίκαιων επιχειρηματικών πρακτικών, της εμπιστοσύνης των πελατών στο eCommerce και τονίζεται η ανάγκη για διαφάνεια, μέσω της συμμόρφωσης με τους κανονισμούς για τη διατήρηση της αξιοπιστίας και της μακροπρόθεσμης επιτυχίας στον κλάδο. Έτσι, σημαντικές εταιρείες-υπερδυνάμεις όπως η Amazon αντιμετωπίζουν συχνά ελέγχους και τις επιπτώσεις των ανάλογων ρυθμιστικών προστίμων που τους επιβάλλονται.