Οι καταναλωτικές δαπάνες αρχίζουν να δείχνουν σημάδια ανάκαμψης ενόψει του καλοκαιριού, αλλά οι μεγάλοι λιανοπωλητές δεν ελπίζουν σε τεράστιες ανατροπές.

Μέσα από ευρήματα από το CNBC/NRF Retail Monitor της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιανικού Εμπορίου, φάνηκε ότι οι καταναλωτικές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 1,35% σε σχέση με τον Απρίλιο, η υψηλότερη αύξηση από μήνα σε μήνα που έχει καταγραφεί εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο, και οι δαπάνες αυξήθηκαν σχεδόν 3% σε ετήσια βάση.

Οι buyers μετανιώνουν συχνά τις social media αγορές
Με την πλειοψηφία των αγοραστών να μετανιώνει το social media shopping, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών αμφισβητείται.

"Οι καταναλωτές έχουν σαφώς διατηρήσει την ικανότητά τους να ξοδεύουν και οδηγούν σε σταθερή οικονομική ανάπτυξη", δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του NRF Matthew Shay. "Οι δαπάνες υποστηρίζονται από την αγορά εργασίας και την πραγματική αύξηση των μισθών. Ο πληθωρισμός παραμένει επίμονος, αλλά αφορά σχεδόν εξ ολοκλήρου τις υπηρεσίες και όχι τα αγαθά λιανικής".

Καταναλωτικές δαπάνες alert!

Όμως, οι μεγάλοι πωλητές επί το πλείστον θεωρούν ότι οι καταναλωτές παραμένουν συντηρητικοί, γεγονός που φάνηκε και σε έρευνα που έγινε για τα σχέδια διακοπών των Ελλήνων.

Έρευνα Klarna: Τα σχέδια διακοπών των Ελλήνων
Έρευνα της Klarna φέρνει στο φως τα στοιχεία σχετικά με τις καλοκαιρινές διακοπές των Ελλήνων και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

"Πολλές τσέπες των καταναλωτών εξακολουθούν να είναι τεντωμένες και βλέπουμε την επίδραση αυτού του γεγονότος στο επιχειρηματικό μας μείγμα, καθώς ξοδεύουν περισσότερο από τον μισθό τους σε μη διακριτικές κατηγορίες και λιγότερο σε γενικά εμπορεύματα", δήλωσε ο John David Rainey, εκτελεστικός αντιπρόεδρος και οικονομικός διευθυντής της Walmart, στους αναλυτές κατά την κλήση για τα κέρδη του λιανεμπόρου τον περασμένο μήνα.

Η Target, εν τω μεταξύ, παρατήρησε ότι οι καταναλωτές κάνουν χώρο στον προϋπολογισμό τους για μη απαραίτητες καταναλωτικές δαπάνες, όχι όμως για προϊόντα λιανικής.

"Οι επιχειρηματικές τάσεις συνεχίζουν να αντανακλούν μια ομαλοποίηση των προτύπων δαπανών που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά πριν από δύο και πλέον χρόνια, ένα πρότυπο όπου οι καταναλωτές αναμειγνύουν τις δαπάνες τους και πάλι σε υπηρεσίες και ψυχαγωγία εκτός σπιτιού, αφού περιόρισαν αυτές τις δραστηριότητες κατά τη διάρκεια της πανδημίας", δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Target Μπράιαν Κορνέλ στους αναλυτές σε μια κλήση για τα κέρδη τον Μάιο. "Αυτή η ομαλοποίηση, σε συνδυασμό με τον σωρευτικό αντίκτυπο των υψηλότερων τιμών στους προϋπολογισμούς των καταναλωτών, έχει ως αποτέλεσμα τη συνέχιση των ήπιων τάσεων στις κατηγορίες διακριτικής ευχέρειας".

Τους τελευταίους μήνες, οι καταναλωτές αισθάνονται στο έπακρο την οικονομική πίεση καθώς μέσα από την έρευνα του PYMNTS Intelligence "New Reality Check: The Paycheck-to-Paycheck Report" διαπίστωσε ότι ο μέσος καταναλωτής έχει αποταμιευμένο εισόδημα τριών μηνών και το 58% των καταναλωτών ζει από επιταγή σε επιταγή ενώ ένα 60% των καταναλωτών έχουν μειώσει την ποσότητα των μη απαραίτητων αγορών τους στο λιανικό εμπόριο λόγω των αυξήσεων των τιμών και οι μισοί έχουν στραφεί σε φθηνότερους εμπόρους. Ακόμη και τα στοιχεία του ίδιου του NRF έδειξαν μια έντονη επιφυλακτικότητα.

Οι Millennials επιλέγουν το secondhand shopping
Στην εποχή του πληθωρισμού, η γενιά των Millennials αναδεικνύει το secondhand shopping και ψωνίζει με εγκράτεια, αλλάζοντας τις αγοραστικές τάσεις.

Ως εκ τούτου, οι οικονομικές πιέσεις συνεχίζουν να επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών, οδηγώντας σε συντηρητικές καταναλωτικές δαπάνες. Ο πληθωρισμός στις υπηρεσίες και οι παρατεταμένες επιπτώσεις της πανδημίας στις καταναλωτικές συνήθειες εξακολουθούν να υφίστανται, ωθώντας τους λιανοπωλητές να βλέπουν τους καταναλωτές να δίνουν προτεραιότητα στις βασικές δαπάνες και εμπειρίες έναντι των γενικών εμπορευμάτων και των διακριτικών ειδών.