Η καλοκαιρινή περίοδος κάνει σιγά-σιγά την εμφάνισή της και η BNPL υπηρεσία πληρωμών και αγορών Klarna δημοσιεύει τα αποτελέσματα της νέας έρευνάς της, «Travel Report», αποκαλύπτοντας τις τάσεις και τα σχέδια των Ελλήνων για τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές.

Το trend Buy Now, Pay Later boostάρει τις online αγορές
H έρευνα της Adobe αποκαλύπτει τις νέες αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών που βασίζονται στο σύστημα αγορών Buy Now, Pay Later και το εκτοξεύουν!

Θα κάνουν διακοπές οι Έλληνες φέτος

Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, τονίστηκε η προτίμηση του κοινού για την Ελλάδα ως καλοκαιρινό προορισμό, καθώς το 94% των Ελλήνων σκοπεύει να πραγματοποιήσει διακοπές αυτό το καλοκαίρι και το 73% από αυτούς σχεδιάζει να ταξιδέψει εντός της χώρας.

Το 11,9% δήλωσε πως θα ταξιδέψει σε γειτονική χώρα και το 17,8% σε κάποια κοντινή ευρωπαϊκή χώρα, ενώ μόλις το 7,5% σχεδιάζει να πραγματοποιήσει μακρινό ταξίδι σε άλλη ήπειρο, σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε η Klarna.

Gen Z & Millennials επιλέγουν διακοπές με φίλους

Σχετικά με το είδος των διακοπών και σε σχετική ερώτηση για το με ποιον θα περάσουν τις καλοκαιρινές τους διακοπές, το 49,2% του κοινού απάντησε ότι σχεδιάζει να πάει διακοπές με την οικογένεια του, ποσοστό που ανταποκρίνεται στη μέση τάση των ΗΠΑ και της υπόλοιπης Ευρώπη (49,4%). Σε ό,τι αφορά στους Gen Z (18-25 ετών), περισσότεροι από τους μισούς (59,4%) δήλωσαν ότι θα πάνε διακοπές με φίλους, ενώ η πλειοψηφία των Millennials (26-41 ετών) σκοπεύει να ταξιδέψει με κάποιον σύντροφο.

Γιατί ταξιδεύουν οι Έλληνες - Οι τύποι των διακοπών

Η έρευνα της Klarna αποκάλυψε τους βασικούς λόγους των ταξιδίων των Ελλήνων. Οι Έλληνες επιλέγουν να ταξιδεύουν είτε για να χαλαρώσουν (78,7%), είτε για να γνωρίσουν νέα μέρη και πολιτισμούς (55,8%). Επιπλέον, το 54,8% των ερωτηθέντων επιθυμεί να περάσει χρόνο με την οικογένεια και τους φίλους στις διακοπές, ενώ το 54% αναζητά ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση και διασκέδαση. Σύμφωνα με την έρευνα, ένα σημαντικό ποσοστό των Ελλήνων που ταξιδεύουν παίρνει ιδέες από φίλους (62,1%) και ταξιδιωτικά blogs ή sites (61%) για την επιλογή καλοκαιρινού προορισμού. Άλλες δημοφιλείς πηγές έμπνευσης περιλαμβάνουν προτάσεις από την οικογένεια (49%) και τα social media (40%).

Ταξιδιωτικές δυσκολίες και λύσεις

Η αύξηση στις τιμές διαμονής και τα μεταφορικά κόστη (42,7%) είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που οι περισσότεροι Έλληνες ταξιδιώτες αντιμετωπίζουν και από την οποία θέλουν να απαλλαγούν. Την αύξηση στις τιμές ακολουθούν τα καταλύματα που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες ή στις διαφημίσεις (14,2%), γεγονός που αναδεικνύει την ανάγκη για αξιόπιστες επιλογές στις κρατήσεις.

Η πρωταρχική πρόκληση για την πλειονότητα των Ελλήνων ταξιδιωτών  (42,7%), είναι η αύξηση των τιμών διαμονής και μετακίνησης. Ακόμη, με την άνοδο των τιμών, η δυσαρέσκεια σχετικά με τα διαθέσιμα καταλύματα υπογραμμίζει την ανάγκη για αξιόπιστες εναλλακτικές κρατήσεις, καθώς ένα ποσοστό 14,2% αυτών δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες ή τις σχετικές διαφημίσεις.

Το μέλλον των ταξιδιών και οι καινοτομίες

Περισσότεροι από 4 στους 10 καταναλωτές θέλουν να δοκιμάσουν την τεχνολογία AI που σχεδιάζει πιο personalized δρομολόγια ταξιδιού. Αυτό αποκαλύπτει ότι οι Έλληνες ταξιδιώτες είναι έτοιμοι να χρησιμοποιήσουν νέες τεχνολογίες και καινοτομίες που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) και μπορούν να αλλάξουν τις ταξιδιωτικές συνήθειες. Ιδιαίτερα ελκυστική αποτελεί η δυνατότητα εικονικής επίσκεψης στον προορισμό, πριν το ταξίδι, για το 29,6% των Ελλήνων, μέσω apps που υποστηρίζονται από τη Εικονική Πραγματικότητα (Virtual reality). 

Τα εργαλεία σύγκρισης τιμών παίζουν καθοριστικό ρόλο για την οργάνωση των ταξιδιών για την πλειοψηφία των καταναλωτών, σε ποσοστό 78%.

Ο Ηλίας Πίτσαβος, Επικεφαλής της Klarna στην Ελλάδα, σχετικά με τα αποτελέσματα της έρευνας, δήλωσε τα εξής: «Η πρόσφατη έρευνα της Klarna για τις τάσεις στα ταξίδια επιβεβαιώνει τη σημαντική επέκταση της εταιρείας στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, μια ανάπτυξη που υποστηρίζεται από επιτυχημένες συνεργασίες με ηγέτες του κλάδου όπως η Airbnb. Κατανοώντας τις προτιμήσεις και τις συμπεριφορές των καταναλωτών, στοχεύουμε να ενδυναμώσουμε τόσο τους ταξιδιώτες να λαμβάνουν πιο ενημερωμένες αποφάσεις, όσο και τις επιχειρήσεις να προσφέρουν ευχάριστες ταξιδιωτικές εμπειρίες».

Η έρευνα καταναλωτών της Klarna διεξήχθη σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Dynata σε 10 χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ισπανία, Σουηδία, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ), τον Απρίλιο του 2024 και περιλαμβάνει τουλάχιστον 1.000 ερωτηθέντες σε κάθε χώρα. Στην έρευνα συνολικά, συμμετείχαν 11.231 καταναλωτές.