Τίποτα δεν την πτοεί! Μπορεί πρόσφατα ομάδα ακτιβιστών να οργάνωσε ένα οκταήμερο μποϊκοτάζ ενάντια στην Amazon όμως τώρα μαθαίνουμε από το Forbes ότι κατά τη διάρκεια της περιόδου αυτής οι πωλήσεις αυξήθηκαν. Και μάλιστα κατά σχεδόν ένα 6%.
H οργάνωση The People's Union USA ξεκίνησε ένα στοχευμένο μποϊκοτάζ κατά της Amazon μεταξύ 7 με 14 Μαρτίου, αλλά δεν φαίνεται να απέβη εξαιρετικά αποτελεσματικό, καθώς μέσα από analytics της εταιρείας Momentum Commerce φαίνεται ότι οι πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 5,9% σε σύγκριση με τον μέσο όρο των οκτώ εβδομάδων κατά τη διάρκεια της περιόδου του μποϊκοτάζ.
«Απλώς δεν παρατηρήσαμε καμία σημαντική πτωτική επίπτωση στις πωλήσεις της Amazon στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της οκταήμερης δράσης μποϊκοτάζ», εξηγεί ο John T. Shea, διευθύνων σύμβουλος της Momentum Commerce. «Αν μη τι άλλο, ενώ οι αυξήσεις ήταν αρκετά υποτονικές την περασμένη Παρασκευή και το Σάββατο, υπήρξε ένας μικρός βαθμός επιτάχυνσης αργότερα αυτή την εβδομάδα».

Τα στοιχεία λένε "ακλόνητη"
Οι πληροφορίες δείχνουν ότι η επίδραση της ενέργειας αυτής δεν είχε κάποια τρομερή επίδραση για τον eCommerce γίγαντα και απέτυχε να επηρεάσει τις συνολικές πωλήσεις.

Ο Shea προτείνει μια πιθανή εξήγηση για την αναποτελεσματικότητα του μποϊκοτάζ: «Με τους φόρους να είναι στην κορυφή του μυαλού πολλών καταναλωτών και τις πιθανές επιπτώσεις τους στις τιμές, είναι πολύ πιθανό ότι ο οποιοσδήποτε αντίκτυπος από τη δραστηριότητα του μποϊκοτάζ ξεπεράστηκε από τους καταναλωτές που ήθελαν να αγοράσουν αγαθά προτού συμβούν αυτές οι αυξήσεις των τιμών». Οι σκέψεις αυτές αναφέρονται πιθανά στις αλλαγές του φορολογικού πλαισίου de minimis που επηρεάζει τις αγορές σε Shein και Temu.
Έτσι, έρχεται στην επιφάνεια μια θεμελιώδη σύγκρουση ανάμεσα σε οικονομικό συμφέρον των καταναλωτών και πολιτικοκοινωνικών ανησυχιών όταν πρόκειται για αποφάσεις αγοράς όπου μάλλον υπερισχύει το πρώτο εν μέσω όλων των οικονομικών δυσκολιών όλων αυτών των τελευταίων χρόνων. Η ασυμφωνία μεταξύ των δηλωμένων προθέσεων για μποϊκοτάζ και του αντίκτυπου των πωλήσεων υπογραμμίζει ένα καλά τεκμηριωμένο χάσμα μεταξύ του τι λένε οι καταναλωτές ότι θα κάνουν και του τι πραγματικά κάνουν. Σύμφωνα με άλλη έρευνα της Numerator, ένα 43% των αγοραστών της Amazon ήταν ενήμεροι για τη σχεδιαζόμενη δραστηριότητα μποϊκοτάζ κάτι όμως που δεν φάνηκε στο τελικό αποτέλεσμα.
Ακόμα και μεταξύ εκείνων που σχεδίαζαν να συμμετάσχουν, το 22% δήλωσε στην Numerator ότι απλώς θα μετέθεταν τις αγορές τους στην αμερικανική eCommerce πλατφόρμα πριν ή μετά την περίοδο του μποϊκοτάζ αντί να μεταφέρουν τη δραστηριότητά τους αλλού.
Δεν είναι η μόνη οργανωμένη δράση καθώς το The People’s Union δήλωσε ότι έχει κι άλλες στα σκαριά, συμπεριλαμβανομένων κατά των McDonald's και General Mills. Βέβαια, αν είναι ένδειξη το πρώτο αυτό αποτέλεσμα, φαίνεται ότι τα μεγάλα brand παρουσιάζουν αρκετά ισχυρή ανθεκτικότητα στον ακτιβισμό.
Για την Amazon, τα στοιχεία υποδηλώνουν ισχυρή ανθεκτικότητα στον ακτιβισμό των καταναλωτών, τουλάχιστον στην τρέχουσα μορφή του. Το αν οι μελλοντικές προσπάθειες θα εξελίξουν πιο αποτελεσματικές στρατηγικές ή αν οι θεμελιώδεις προκλήσεις της οργάνωσης καταναλωτικών μποϊκοτάζ θα συνεχίσουν να έχουν αντίκτυπο, μένει να το δούμε.