Οι customer marketing στρατηγικές διαδραματίζουν βασικό ρόλο στη δημιουργία μιας επιτυχημένης eCommerce επιχείρησης. Αυτές οι στρατηγικές επικεντρώνονται στο να διατηρούν τους πελάτες αφοσιωμένους, πιστούς και ικανοποιημένους.
Το customer marketing είναι ένας τρόπος για να προωθήσετε την επιχείρησή σας σε άτομα που είναι ήδη πελάτες σας. Αντί να εστιάζετε σε νέους πελάτες, στοχεύετε να κρατήσετε ευχαριστημένους τους υπάρχοντες πελάτες, να τους ενθαρρύνετε να αγοράσουν ξανά και να τους μετατρέψετε σε πιστούς υποστηρικτές του brand σας.
Για να μείνετε μπροστά από τον ανταγωνισμό, είναι σημαντικό να εφαρμόζετε αποτελεσματικές στρατηγικές που κρατούν το ενδιαφέρον των πελατών ζωντανό και που θα εξετάσουμε παρακάτω.
5 customer marketing στρατηγικές για την μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του eshop σας
Οι customer marketing στρατηγικές είναι μέρος ενός digital marketing σχεδίου ώστε να κρατήσετε τους πελάτες αφοσιωμένους και πιστούς. Περιλαμβάνουν την κατανόηση των διαφορετικών αναγκών των πελατών και την ενθάρρυνση ευχαριστημένων πελατών να μοιραστούν τις θετικές τους εμπειρίες. Αυτή η προσέγγιση βοηθά τους πελάτες να επιστρέφουν και υποστηρίζει τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της επιχείρησης.
Ακολουθούν πέντε βασικές και εύκολες customer marketing στρατηγικές που θα βοηθήσουν στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη του eshop σας:

Χτίστε εμπιστοσύνη με ένα review program
Ένα πρόγραμμα αξιολόγησης χτίζει εμπιστοσύνη δείχνοντας στους πιθανούς αγοραστές πώς αισθάνονται οι παλιοί πελάτες για τα προϊόντα. Οι κριτικές συμβάλλουν στη μείωση των αμφιβολιών και ενθαρρύνουν τις αγορές, λειτουργώντας ως ισχυρό εργαλείο remarketing. Το 49% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις online κριτικές όσο και τις προσωπικές συστάσεις από φίλους και συγγενείς. Για παράδειγμα, εάν έχετε eCommerce store που πουλά προϊόντα περιποίησης δέρματος θα μπορούσατε να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να αφήσουν σχόλια σχετικά με την αποτελεσματικότητα ενός προϊόντος. Στη συνέχεια, θα εμφανίσετε αυτές τις κριτικές ευδιάκριτα σε σελίδες προϊόντων, μειώνοντας τον δισταγμό των νέων πελατών, ώστε να προχωρήσουν στην αγορά.
Χρησιμοποιήστε referral marketing για να αποκτήσετε πελάτες
Το referral marketing ενθαρρύνει τους υπάρχοντες πελάτες να προσκαλούν φίλους να ψωνίσουν. Όταν οι πελάτες παραπέμπουν άλλους, λαμβάνουν ανταμοιβές όπως εκπτώσεις, δώρα ή πίστωση καταστήματος. Για παράδειγμα, ένα brand περιποίησης δέρματος μπορεί να προσφέρει πίστωση καταστήματος 10 ευρώ για κάθε επιτυχημένο referral. Αυτή η προσέγγιση φέρνει νέους πελάτες, ενώ διατηρεί ευχαριστημένους τους υπάρχοντες. Αυξάνει επίσης τις πιθανότητες να προωθήσουν οι πιστοί πελάτες το brand σε περισσότερους αγοραστές.
Ενισχύστε την αφοσίωση με ένα πρόγραμμα σχεδιασμένο για τους πελάτες σας
Τα προγράμματα αφοσίωσης συγκαταλέγονται στις customer marketing στρατηγικές καθώς επιβραβεύουν τους πελάτες για επαναλαμβανόμενες αγορές ή συγκεκριμένες ενέργειες, ενθαρρύνοντάς τους να ψωνίζουν πιο συχνά. Προσφέροντας πόντους, εκπτώσεις ή ειδικά προνόμια, μπορείτε να ενισχύσετε την ικανοποίηση των πελατών και να προωθήσετε επαναλαμβανόμενες επιχειρήσεις, οδηγώντας σε ανάπτυξη. Για παράδειγμα, η εταιρεία Starbucks επιτρέπει στους πελάτες να κερδίζουν αστέρια με κάθε αγορά, τα οποία μπορούν να εξαργυρωθούν για δωρεάν ροφήματα, φαγητό ή αποκλειστικά είδη, διατηρώντας τους αφοσιωμένους και πιστούς στο online store σας.

Κάντε την εμπειρία αγορών προσωπική και καθοδηγήστε τη με ένα κουίζ
Τα κουίζ προσφέρουν στους πελάτες εξατομικευμένες προτάσεις προϊόντων. Απαντώντας σε απλές ερωτήσεις, οι πελάτες λαμβάνουν προσαρμοσμένες προτάσεις, κάνοντας την εμπειρία αγορών τους πιο γρήγορη και ευκολότερη. Τους βοηθούν επίσης να ανακαλύψουν προϊόντα που ίσως δεν είχαν σκεφτεί, ενισχύοντας την ικανοποίηση και αυξάνοντας τις πωλήσεις σας. Ως ιδιοκτήτες eshop μπορείτε εύκολα να δημιουργήσουν διαδραστικά κουίζ χρησιμοποιώντας απλά εργαλεία, βελτιώνοντας την εμπειρία αγορών σας και ενθαρρύνοντας περισσότερες αγορές.
Χρησιμοποιήστε έρευνες για να βελτιώσετε τις εμπειρίες των πελατών
Οι έρευνες συλλέγουν σχόλια από πελάτες, βοηθώντας τα brands να εντοπίσουν προβλήματα και να βελτιώσουν την εμπειρία αγορών. Συγκεντρώνουν επίσης τις προτιμήσεις των πελατών και τα δεδομένα συμπεριφοράς. Αυτές οι πληροφορίες σας επιτρέπουν να προσαρμόσετε τις υπηρεσίες σας και να προσφέρετε πιο εξατομικευμένες εμπειρίες, αυξάνοντας την ικανοποίηση των πελατών και οδηγώντας σε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη. Για παράδειγμα, μια έρευνα μπορεί να ρωτήσει τους πελάτες σχετικά με την ικανοποίηση των προϊόντων, τη χρηστικότητα του eshop ή την εμπειρία υποστήριξης πελατών, παρέχοντας στα brands σαφείς πληροφορίες για τομείς προς βελτίωση.
Ανακάλυψε περισσότερα για το digital marketing στο eCommerce!

Τι κερδίζετε εφαρμόζοντας τις customer marketing στρατηγικές
- Εξοικονομείτε χρόνο και χρήμα
Εφαρμόζοντας τις customer marketing στρατηγικές κάνετε τη δουλειά σας ευκολότερη και πιο αποτελεσματική. Αντί να διαχειρίζεστε ξεχωριστά εργαλεία όπως αξιολογήσεις, προγράμματα αφοσίωσης και κουίζ, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα σύστημα για τα πάντα. Αυτή η προσέγγιση εξοικονομεί χρόνο, μειώνει το κόστος και διασφαλίζει ότι όλα τα μηνύματα marketing είναι σαφή και συνεπή, χτίζοντας εμπιστοσύνη με τους πελάτες.
- Διατηρείτε όλα τα δεδομένα πελατών σε ένα μέρος
Όταν οι κριτικές, τα κουίζ, οι έρευνες, οι παραπομπές και τα προγράμματα αφοσίωσης συνδέονται σε ένα σύστημα, όλες οι πληροφορίες πελατών αποθηκεύονται σε ένα σημείο. Αυτό σας διευκολύνει ώστε να παρακολουθείτε τις προτιμήσεις των πελατών, τον εντοπισμό των τάσεων και την κατανόηση των αναγκών των πελατών. Με καλύτερα δεδομένα, μπορείτε να λάβετε πιο έξυπνες αποφάσεις για να ενισχύσετε την ικανοποίηση και την αφοσίωση των πελατών.
- Ενισχύετε την αφοσίωση των πελατών
Κάθε στρατηγική βελτιώνει ένα διαφορετικό μέρος του ταξιδιού αγορών του πελάτη. Μαζί, δημιουργούν μια ομαλή, ευχάριστη εμπειρία για τους πελάτες. Εστιάζοντας στις ανάγκες των πελατών σας, χτίζετε εμπιστοσύνη και αυξάνετε τις πιθανότητες να μετατρέψετε τους πελάτες σε πιστούς αγοραστές και followers.
- Οδεύετε προς μακροπρόθεσμη επιτυχία
Οι customer marketing στρατηγικές στοχεύουν πρώτα στη βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη. Όταν οι πελάτες είναι ευχαριστημένοι, επιστρέφουν συνεχώς, οδηγώντας σε σταθερή ανάπτυξη και ισχυρότερες σχέσεις με τους πελάτες. Χρησιμοποιώντας αυτές τις πέντε στρατηγικές μαζί, μπορείτε να αυξήσετε την αφοσίωση, να προσελκύσετε πελάτες που επιστρέφουν για περισσότερα και να δημιουργήσετε μια θετική φήμη μακροπρόθεσμα.
Αξιοποιήστε τις customer marketing στρατηγικές
Οι αποτελεσματικές customer marketing στρατηγικές δημιουργούν ισχυρότερες συνδέσεις με τους πελάτες. Προωθούν την εμπιστοσύνη, την αφοσίωση και το personalization, γεγονός που οδηγεί σε υψηλότερες πωλήσεις και καλύτερη φήμη του brand. Εστιάζοντας στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών, ως επιχειρήσεις μπορείτε να οικοδομήσετε μόνιμες σχέσεις που έχουν ως αποτέλεσμα σταθερή ανάπτυξη και συνεχή επιτυχία.