Τι σημαίνει remarketing για eshop; Το remarketing για eshop ή αλλιώς «επαναληπτικό marketing» για ηλεκτρονικά καταστήματα είναι κάτι περισσότερο από μια απλή marketing στρατηγική.

Αποτελεί ένα ισχυρό εργαλείο για την επανασύνδεση με πιθανούς πελάτες που έχουν δείξει ενδιαφέρον στο παρελθόν με οποιονδήποτε τρόπο με το brand σας. Και είναι ισχυρό εργαλείο γιατί είναι πιο «εύκολο» να κρατήσεις έναν ενδιαφερόμενο (prospect) από το να κερδίσεις έναν καινούργιο.

Σε μια τεράστια digital αγορά, οι διαδικτυακοί αγοραστές «βομβαρδίζονται» με άφθονες επιλογές, τα eshop αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο του να χαθούν από το προσκήνιο και να μη ξεχωρίσουν.

Το remarketing για eshop αναδεικνύεται ως μια εξαιρετικά αποτελεσματική στρατηγική για να κερδίσει -  κανείς - ξανά αυτούς τους εν δυνάμει αγοραστές. 

Ας ξεκινήσουμε όμως από τα βασικά. Τι είναι το remarketing;

γραφικό που γράφει remarketing

Τι είναι το remarketing

Το remarketing είναι μια έξυπνη προσέγγιση στο digital marketing που έχει σχεδιαστεί για να επανασυνδέει άτομα που έχουν προηγουμένως αλληλεπιδράσει με ένα eshop, site ή app για κινητά, αλλά δεν έχουν ολοκληρώσει μια επιθυμητή ενέργεια, όπως την πραγματοποίηση μιας αγοράς.

Λειτουργεί με το να τοποθετεί ένα tracking cookie ή pixel στον υπολογιστή του χρήστη όταν επισκεφτεί το site σας. Έτσι, σας επιτρέπει να αναγνωρίζετε τον χρήστη και να τον προσεγγίζετε με υλικό του ενδιαφέροντός του. Στόχος  είναι να προσφέρει εξατομικευμένο περιεχόμενο ως υπενθύμιση, εμφανίζοντας content είτε στο eshop σας, είτε στα social media, με στόχο να διατηρήσει το ενδιαφέρον για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και να επιστρέψει στο site ώστε να πραγματοποιήσει κάποια ενέργεια.

Διατηρώντας μια διακριτική και συνεπή παρουσία στο διαδίκτυο, το remarketing προσπαθεί να επαναφέρει αυτούς τους πιθανούς πελάτες στο site σας, αυξάνοντας την πιθανότητα να εκπληρώσουν την επιδιωκόμενη ενέργεια. Αυτή η μέθοδος χρησιμοποιεί το γεγονός ότι ο χρήστης έχει εμπιστευτεί το brand και μπήκε στο site σας, καθιστώντας την ένα ισχυρό εργαλείο που θα τον προσελκύσει να επιστρέψει και τελικά, να πραγματοποιήσει κάποια επιθυμητή ενέργεια.

Στρατηγική Brand: Τα 5 βήματα για ένα success story
Στρατηγική Brand: Ο απόλυτος οδηγός που σας μαθαίνει πώς να απογειώσετε άμεσα και αποτελεσματικά το eshop σας.

Τι είναι και πώς λειτουργεί το remarketing για eshop

Το remarketing για eshop περιλαμβάνει την επανασύνδεση με επισκέπτες που είχαν προηγουμένως αλληλεπιδράσει με το eshop σας με οποιονδήποτε τρόπο (αγορά, sign up, check out χωρίς αγορά). Είναι μια στρατηγική marketing που αξιοποιεί δεδομένα από τις αλληλεπιδράσεις των χρηστών σε ένα site. Όταν ένας επισκέπτης περιηγείται σε προϊόντα, προσθέτει αντικείμενα στο καλάθι του ή προβάλλει συγκεκριμένες σελίδες αλλά αποχωρεί χωρίς να ολοκληρώσει την αγορά, το remarketing για eshop μπαίνει στο παιχνίδι.

Βασίζεται στην παρακολούθηση των δεδομένων των χρηστών για να διακρίνει τη διαδρομή πλοήγησής τους στο site σας και να προσδιορίσει τις ενέργειες που έχουν κάνει (ή δεν έχουν κάνει). 

Η διαδεδομένη χρήση του έγκειται στην παροχή διαφημίσεων στους καταναλωτές με βάση το ιστορικό περιήγησής τους στο παρελθόν, διευκολύνοντας εξαιρετικά στοχευμένες και εξατομικευμένες καμπάνιες και προσφέροντάς του content (social media, προσφορές κ.α).

Με απλούστερους όρους, η διαδικασία του remarketing για eshop εκτυλίσσεται ως εξής:

1. Ένας αγοραστής επισκέπτεται το online store σας.

2. Στη συνέχεια, ο αγοραστής αναχωρεί από το eshop σας και παρακολουθείται μέσω των cookies του .

3. Ο αγοραστής συναντά περιεχόμενο που τον αφορά, σε διάφορες πλατφόρμες, είτε μέσω διαφημίσεων, είτε μέσω social media, είτε στο email του.

4. Υποκινούμενος από αυτό το περιεχόμενο ο αγοραστής κάνει κλικ και επιστρέφει στον eshop σας.

5. Στη συνέχεια, ο αγοραστής ολοκληρώνει την επιθυμητή ενέργεια που σκοπεύετε να κάνει.

Social media marketing: 30+ hot stats για eCommerce 2024
Social media marketing: Ποια είναι τα πιο hot στατιστικά και πώς να τα αξιοποιήσετε για τη στρατηγική της επιχείρησής σας.

Είναι αξιοσημείωτο να αναφερθεί ότι τρεις στους πέντε διαδικτυακούς χρήστες όχι μόνο παρατηρούν, αλλά σκέφτονται να κάνουν κλικ σε διαφημίσεις με προϊόντα που έχουν δει στο παρελθόν. Αυτό το στατιστικό υπογραμμίζει τη δύναμη των καμπανιών, καθιερώνοντάς τες ως ένα τρομερό εργαλείο για τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές που επιδιώκουν να προσελκύσουν εκ νέου το κοινό τους.

Το remarketing για eshop είναι μια digital (marketing) στρατηγική που περιλαμβάνει την επανασύνδεση με δυνητικούς πελάτες που είχαν προηγουμένως αλληλεπιδράσει με ένα eshop αλλά δεν ολοκλήρωσαν μια επιθυμητή ενέργεια, όπως την πραγματοποίηση μιας αγοράς. 

Ουσιαστικά, είναι ένας τρόπος να επαναφέρετε επισκέπτες που έδειξαν ενδιαφέρον για προϊόντα ή υπηρεσίες αλλά έφυγαν από το eshop χωρίς να κάνουν conversion.

Το remarketing για eshop είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό και βοηθητικό στους εξής τομείς:

  • Ανάκτηση εγκαταλειμμένων καλαθιών: Βοηθά στην επαναφορά των χρηστών που πρόσθεσαν αντικείμενα στα καλάθια αγορών τους αλλά έφυγαν από το site πριν ολοκληρώσουν την αγορά.
  • Υπενθύμιση προϊόντος: Κρατά το eshop και τα προϊόντα του στην πρώτη γραμμή του μυαλού του χρήστη, ακόμη και μετά την αποχώρησή του από το eshop.
  • Εξατομίκευση: Προσαρμόζοντας το content και τις διαφημίσεις με βάση τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις του χρήστη, δημιουργεί μια πιο εξατομικευμένη και σχετική εμπειρία.
  • Αυξημένα conversion: Η στόχευση χρηστών που έχουν ήδη εκδηλώσει ενδιαφέρον οδηγεί συχνά σε υψηλότερα ποσοστά conversion σε σύγκριση με την προσέγγιση εντελώς νέου κοινού.

Συνολικά, το remarketing για eshop είναι ένα ισχυρό εργαλείο για την δημιουργία δυνητικών πελατών, προσελκύοντας εκ νέου χρήστες που έχουν δείξει αρχικό ενδιαφέρον, καθοδηγεί πιθανούς πελάτες πίσω στο ηλεκτρονικό κατάστημα με στοχευμένες διαφημίσεις και εν τέλει βελτιώνει τα ποσοστά conversion. 

Αυτή η ολοκληρωμένη προσέγγιση συμβάλλει στην αύξηση των εσόδων μετατρέποντας υποψήφιους σε επίσημους πελάτες, ενισχύοντας μακροπρόθεσμες σχέσεις μαζί του.

πλάνα για remarketing eshop

Ποια είναι τα είδη του remarketing και πώς να τα αξιοποιήσετε

Υπάρχουν διάφοροι τύποι remarketing για eshop, σχεδιασμένοι για να επαναφέρουν τους χρήστες που έχουν επισκεφτεί το online store σας. Από την εμφάνιση εξατομικευμένων διαφημίσεων έως την επικοινωνία μέσω email, αυτές οι στρατηγικές ενισχύουν την αφοσίωση και τις ευκαιρίες conversion:

Standard

Επανασυνδεθείτε με προηγούμενους επισκέπτες του eshop σας μέσω στρατηγικά τοποθετημένου περιεχομένου και display ads σε διάφορες διαδικτυακές πλατφόρμες (Google, banner, emails, social media), ενισχύοντας την προβολή της επωνυμίας και ενθαρρύνοντας τις επανεπισκέψεις για πιθανά conversion.

Dynamic

Αυξήστε την αφοσίωση των χρηστών με εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο που προβάλλουν συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες που είχαν δει στο παρελθόν στον site σας. Αυτή η δυναμική προσέγγιση το remarketing για eshop ενισχύει τη συνάφεια και τις δυνατότητες για conversion.

Email

Επαναπροσεγγίστε το ενδιαφέρον των χρηστών μέσω στοχευμένων καμπανιών email, αξιοποιώντας πληροφορίες από προηγούμενες αλληλεπιδράσεις με sites. Αυτή η προσαρμοσμένη επικοινωνία ενθαρρύνει τo reengagement και διευκολύνει τα conversion.

Πώς χτίζεις μια email λίστα; 14 εγγυημένες τακτικές
Το email marketing είναι ένα από τα πιο αποτελεσματικά κανάλια επικοινωνίας. Αξιοποίησε το προς όφελός σου και χτίσε την απόλυτη email λίστα.

Social Media

Χρησιμοποιήστε τα social media, όπως το Facebook και το Instagram για να προβάλλετε display customized ads σε χρήστες που έχουν επισκεφτεί το eshop σας, ενθαρρύνοντας την αύξηση του engagement, μέσω οπτικά ελκυστικού περιεχομένου. Εκτός από τις διαφημίσεις, μπορείτε να προσφέρετε content, όπως στοχευμένα blogs ή προσφορές στο eshop σας, που αφορούν μόνο τους χρήστες που έχει ήδη αλληλεπιδράσει με οποιονδήποτε τρόπο με το online store σας.

Content

Το content remarketing για eshop περιλαμβάνει τη δημιουργία και την προβολή περιεχομένου με βάση τις αλληλεπιδράσεις ενός χρήστη με συγκεκριμένο περιεχόμενο ή σελίδες σε ένα website. Είναι ένα πιο γενικό υποείδος με το οποίο ουσιαστικά εσείς ως επιχειρηματίας μπορείτε να προσφέρετε content στοχευμένο σε "παλιούς επισκέπτες" μέσω channel: από τα social media και τα email, μέχρι τις διαφημίσεις στην Google και τα άρθρα στο site σας.

Σε ό,τι αφορά τις organic και paid στρατηγικές που μπορείτε να ακολουθήσετε, ανάλογα με την πλατφόρμα που χρησιμοποιείτε για το eshop σας, μπορείτε να προσθέσετε διάφορες επιλογές που θα ενισχύσουν το remarketing. Για παράδειγμα, το Shopify δίνει πολλές δυνατότητες, όπως τη δημιουργία Shopify Collections (συλλογών) που εμφανίζονται μόνο σε κάποιον που έχει εγγραφεί ή την εμφάνιση μιας αναδυόμενης προσφοράς ανάλογα με το ποσό που έχει ξοδέψει στο eshop σας.

Τι είναι Shopify Collections και τι άλλο πρέπει να ξέρεις
Shopify collections, μια λειτουργία που θα σας λύσει τα χέρια! Μάθετε τι είναι και πώς μπορεί να βοηθήσει το eshop σας.

Τα οφέλη μιας καλά σχεδιασμένης στρατηγικής remarketing

Κάνοντας μια λεπτομερή ενδοσκόπηση στα προνόμια που μπορεί να προσφέρει μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική, προκύπτουν τα παρακάτω πλεονεκτήματα: 

  • Αυξημένα ποσοστά conversion

Στοχεύει χρήστες που έχουν ήδη εκφράσει ενδιαφέρον για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αυξάνοντας την πιθανότητα conversion τους σε πελάτες. Η εξοικείωση με την επωνυμία και η επαναλαμβανόμενη έκθεση μέσω διαφημίσεων ενισχύει την εμπιστοσύνη και ενθαρρύνει τη δράση.

  • Κόστος και αποτελεσματικότητα

Σε σύγκριση με την απόκτηση εντελώς νέων πελατών, το remarketing για eshop είναι συχνά πιο οικονομικό. Επικεντρώνεται σε χρήστες που είναι ήδη εξοικειωμένοι με το brand, απαιτώντας λιγότερη προσπάθεια και πόρους για τη conversion τους σε σύγκριση με την προσέγγιση ενός εντελώς «ψυχρού» κοινού.

  • Αναγνωρισιμότητα επωνυμίας (brand)

Συμβάλλει στην ενίσχυση της επωνυμίας, προβάλλοντας περιεχόμενο σε χρήστες σε διάφορες πλατφόρμες, ακόμη και μετά την αποχώρησή τους από το online store. Αυτή η διαρκής ορατότητα συμβάλλει στην αύξηση της αναγνωρισιμότητας του brand, καθιστώντας το πιο αξέχαστο όταν οι χρήστες λαμβάνουν αποφάσεις για αγορές.

Στρατηγική Brand: Τα 5 βήματα για ένα success story
Στρατηγική Brand: Ο απόλυτος οδηγός που σας μαθαίνει πώς να απογειώσετε άμεσα και αποτελεσματικά το eshop σας.
  • Διατήρηση πελατών

Δεν είναι μόνο η απόκτηση νέων πελατών. Είναι ένα αποτελεσματικό εργαλείο για τη διατήρηση του υπάρχοντος κοινού. Προσελκύοντας εκ νέου τους προηγούμενους πελάτες και υπενθυμίζοντάς τους την αξία της επωνυμίας, οι επιχειρήσεις μπορούν να καλλιεργήσουν μακροχρόνιες σχέσεις και να ενθαρρύνουν τις επαναλαμβανόμενες αγορές.

  • Άμεση επικοινωνία

Επιτρέπει στις επιχειρήσεις να προσαρμόζουν την επικοινωνία τους με βάση τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις των χρηστών. Αυτή η εξατομικευμένη προσέγγιση αυξάνει την εμπιστοσύνη των χρηστών για ένα brand και αυτό με τη σειρά του αυξάνει τις πιθανότητες να το επιλέξουν ξανά.

  • Ανάκτηση εγκατάλειψης καλαθιού

 Για τα eshop, η εγκατάλειψη καλαθιού είναι μια κοινή πρόκληση. Το remarketing αντιμετωπίζει αυτό το πρόβλημα στοχεύοντας χρήστες που πρόσθεσαν αντικείμενα στο καλάθι τους αλλά έφυγαν χωρίς να ολοκληρώσουν την αγορά. Προβάλλοντας στοχευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο (email), οι επιχειρήσεις μπορούν να ενθαρρύνουν τους χρήστες να επιστρέψουν και να ολοκληρώσουν τις συναλλαγές τους.

  • Insights και Analytics

Οι πλατφόρμες remarketing συχνά παρέχουν λεπτομερείς πληροφορίες και αναλυτικά στοιχεία. Οι επιχειρήσεις μπορούν να αποκτήσουν πολύτιμα δεδομένα σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών, τις προτιμήσεις και την αποτελεσματικότητα διαφορετικών καμπανιών. Αυτή η προσέγγιση βάσει δεδομένων επιτρέπει τη συνεχή βελτίωση και βελτιστοποίηση των στρατηγικών.

  • Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα 

Σε ανταγωνιστικές αγορές, η παραμονή στην κορυφή είναι ζωτικής σημασίας. Το remarketing βοηθά τις επιχειρήσεις να διατηρήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα με τη συνεχή αλληλεπίδραση με χρήστες που έχουν δείξει ενδιαφέρον. Αυτή η συνεχής σύνδεση μπορεί να επηρεάσει τις αποφάσεις αγορών προς όφελος του brand.

  • Marketing ROI

Με εστίαση σε χρήστες με υπάρχον ενδιαφέρον, το επαναληπτικό marketing μεγιστοποιεί την απόδοση επένδυσης (ROI) για τις προσπάθειες marketing. Οι πόροι που δαπανώνται σε καμπάνιες επαναληπτικού marketing αποφέρουν συχνά υψηλότερες αποδόσεις σε σύγκριση με ευρύτερες, λιγότερο στοχευμένες πρωτοβουλίες marketing.

💡
Marketing ROI: Η απόδοση επενδύσεων marketing ή απόδοση επένδυσης είναι μια μέτρηση που αξιολογεί την κερδοφορία των απόπειρων marketing συγκρίνοντας τα κέρδη από τις καμπάνιες, σχετικά με το κόστος που προκύπτει. Είναι η μέτρηση αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας μιας στρατηγικής marketing, παρέχοντας πληροφορίες για την επιτυχία διαφόρων πρωτοβουλιών στη δημιουργία εσόδων και την επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων. Ουσιαστικά, η απόδοση επένδυσης marketing βοηθά τις επιχειρήσεις να αξιολογήσουν την αξία που προκύπτει από τις επενδύσεις τους, καθοδηγώντας τη λήψη αποφάσεων για μελλοντικές καμπάνιες.

Συνοπτικά, μια πολύ καλή στρατηγική remarketing για eshop συμβάλλει σε υψηλότερα ποσοστά conversion, οικονομική αποδοτικότητα, αναγνώριση brand, διατήρηση πελατών, άμεση επικοινωνία, ανάκτηση εγκατάλειψης καλαθιού, πληροφορίες βάσει δεδομένων, ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και συνολική μεγιστοποιημένη απόδοση επένδυσης marketing για τις επιχειρήσεις.

γυναίκες με λάπτοπ σε γραφείο

Remarketing για eshop: Πέρα από τα «κλικ»

Στον κόσμο του eCommerce, τα eshop συχνά αντιμετωπίζουν την πρόκληση της επανασύνδεσης με επισκέπτες που δεν έκαναν κάποια αγορά. Το remarketing για eshop είναι σαν ένας χρήσιμος βοηθός, που επαναφέρει αυτούς τους επισκέπτες και βοηθά το brand σας να μη ξεχαστεί.

Αλλάζει το παιχνίδι, λειτουργεί σαν ένας φιλικός οδηγός που φέρνει πίσω επισκέπτες που εξερεύνησαν το κατάστημα αλλά δεν έκαναν κάποιο conversion ή επιθυμούμε να το επαναλάβουν.

Χρησιμοποιώντας καλά σχεδιασμένες remarketing στρατηγικές, τα eshop μπορούν να υπενθυμίσουν στους πιθανούς πελάτες τα προϊόντα, να αυξήσουν τις πιθανότητες πώλησης και να δημιουργήσουν μια διαρκή σύνδεση. Καθώς ξεκινάτε το ταξίδι του remarketing για eshop, να θυμάστε ότι δεν αφορά μόνο την πώληση: Πρόκειται για τη δημιουργία μιας αξέχαστης και αξιόπιστης παρουσίας που κινητοποιεί τους πελάτες να επιστρέφουν για περισσότερα.

💡
Αναβαθμίστε το eshop σας με την αποδεδειγμένη δύναμη του remarketing, ξεκλειδώνοντας νέες ευκαιρίες και διασφαλίζοντας διαρκή επιτυχία στην ανταγωνιστική διαδικτυακή αγορά!